پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۶۷۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵
خانه آیت الله هاشمی رفسنجانی در قم به سرای قرآن تبدیل خواهد شد.
شعار سال: محسن هاشمی‌رفسنجانی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی در ۱۴سالگی روستای بهرمان استان کرمان را به قصد تحصیل در حوزه علمیه قم ترک کرد. ایشان ۱۰ سال پس از هجرت به قم، زمینی را که در خیابان صفاییه و کوچه ممتاز در نزدیکی بیت استادش امام خمینی (ره) قرار داشت، برای ساخت اولین خانه خود در نظر گرفت.

وی افزود: برخی از فعالیت‌های نهضت انقلاب اسلامی مانند زمینه‌سازی برای مرجعیت امام (ره) پس از رحلت آیت‌الله بروجردی، انتشار نشریات «بعثت»، «انتقام» و جلسات روحانیون فعال در مبارزه از همین منزل سازماندهی می‌شد. پس از درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و برای ترویج فرهنگ قرآنی، به ویژه استفاده از تفسیر ۲۳ جلدی راهنما و اثر ۳۱ جلدی فرهنگ قرآن، خانواده مرحوم، این خانه را برای استفاده پژوهشگران قرآنی و طلاب علاقه‌مند به علوم قرآنی اختصاص دادند.
 
تبدیل خانه هاشمی رفسنجانی به سرای قرآن
فرزند ارشد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: این خانه که قدمت شصت‌ساله دارد و مدتی نیز در اختیار مرحوم آیت‌الله خسروشاهی بوده است، اکنون بازسازی و مرمت شده است و در آستانه ۱۹ دی، سالروز ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، به سرای فرهنگ و قرآن تبدیل می‌شود. برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن کریم، دوره‌های مطالعاتی تفسیری و ... از جمله اقداماتی است که در این سرای قرآنی به انجام خواهد رسید.

مراسم افتتاحیه سرای فرهنگ و قرآن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، سه‌شنبه ۱۶ دی‌ماه با حضور محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر اسلامی تهران و جمعی از اعضای خانواده و شاگردان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به دو شیوه حضوری (با ظرفیت محدود) و مجازی برگزار می‌شود.
 
تعداد بازدید : 10


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایکنا، تاریخ انتشار:۱۵ دی ۱۳۹۹، کد خبر:۳۹۴۵۵۳۲، www.iqna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
0
باقیات صالحات میشه براشون دم همه کسایی که این ایده رو عملیاتی کردن گرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
ايشالله كه كرونا بره تا بتونيم بريم بازديد از اين بناي تاريخي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
دلمون براي ابت الله هاشمي و اون سخنراني هاشون تنگ شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
چطوري ميشه يه ايراني دلش براي هاشمي تنگ بشه اخه خداي من
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین