پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۲۹۷
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
رحیم خاکی، رئیس سابق فرهنگسرای قرآن ضمن ارائه گزارشی اجمالی از فعالیت‌های این مرکز گفت: مراجعه مخاطبان به سامانه ندای قرآن به شماره ۱۴۴۰ طبق آخرین استعلام بیش از یک میلیون نفر بوده است.

شعار سال:جلسه خداحافظی رحیم خاکی از همکاران فرهنگسرای قرآن تهران، با حضور کارکنان فرهنگسرا در سالن حبل‌المتین برگزار شد.
 
رحیم خاکی در این جلسه ضمن بیان نکاتی از فعالیت‌های فرهنگسرا در ابعاد کمی و کیفی اظهار کرد: در مدت یک سال و نیم فعالیتم در فرهنگسرا، شاهد تحول در آموزش و حفظ خردسالان و مقوله قصه‌گویی، رشد تولیدات مجازی، ارتقای فعالیت کانون‌ها و نظم مالی مجموعه بودیم.
 
این قاری بین‌المللی با اشاره به اینکه در سال جاری سامانه ندای قرآن، جمعیت میلیونی یافت، افزود: مراجعه مخاطبان به این سامانه به شماره ۱۴۴۰ طبق آخرین استعلام از وزارت ارتباطات(تا آبان‌ ۱۴۰۰)، بیش از یک میلیون نفر بوده است که قطعاً تا پایان امسال این آمار از دو میلیون مراجعه‌ عبور خواهد کرد. همچنین بسیاری از کتاب‌های کتابخانه هدی فرهنگسرای قرآن، به علت فرسودگی، تعویض و نیز کتاب‌هایی به مناطق محروم اهدا شد که موجب خرسندی بسیاری از علاقه‌مندان به کتاب در گروه سنی نوجوانان و جوانان شد.
 
وی با ابراز گلایه از کم‌توجهی در دیدگاه کلان و ملی به عرصه قرآنی و فرهنگی ادامه داد: نمی‌دانم قرار است در این حوزه چه اتفاقی بیفتد و هر سال دریغ از پارسال. همه معتقدند که هرچه داریم از قرآن است، اما هنگامی که به مرحله تصمیم‌گیری می‌رسند، اصل این امر را به فراموشی می‌سپارند. حذف بودجه قرآنی کشور چه معنایی می‌دهد؟ بعد وقتی می‌پرسیم می‌گویند: «این امر در دو درصد بودجه دستگاه‌ها دیده شده است که در صورت صلاحدید در این عرصه هزینه ‌می‌شود.» ‌نمونه مشابه آن چندین سال قبل است که تخصیص بودجه نیم درصد دستگاه‌ها اختیاری بود و در نهایت مبلغی اختصاص پیدا نکرد. حال که دو درصد است، دیگر هیچ. امیدواریم به زودی شاهد گشایش در این حوزه باشیم. برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های قرآنی نیازمند تجهیزات و بودجه است که طی سال‌های اخیر شاهد آن نیستیم و این امر آزاردهنده است.
 
رحیم خاکی با اشاره به ارائه خدمات خوب در زمان محمدرضا پورمعین، رئیس اسبق و مؤسس فرهنگسرای قرآن، اظهار کرد: نباید زحمات استاد پورمعین را نادیده گرفت، زیرا موجب شدند که این مجموعه در فضایی حدود شش هزار و ۳۰۰ مترمربع با این تجهیزات راه‌اندازی شود و در ادامه نیز استاد علی‌اکبر توپچی، خادم‌القرآن، ۱۲ سال در کسوت مدیریت فرهنگسرای قرآن تلاش کردند که فعالیت‌های این مرکز محدود نشود.
 
وی با اشاره به سایر‌ فعالیت‌های این مرکز، گفت: هفت برند فرهنگسرای قرآن تصویب و ثبت رسمی شد تا فرهنگسرا با این برند‌ها شناخته شود. همچنین آلبوم فاخر «آوای عرشیان» در دست تهیه و تولید است. همچنین جشنواره تسنیم و مسابقات سراج احیا شد. امیدوارم در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی از ظرفیت‌ها و فرصت‌های مجموعه به خوبی استفاده شود تا شاهد ارتقای روزافزون فعالیت‌های قرآنی باشیم.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایکنا ، تاریخ انتشار: 11دی 1400، کدخبر:4024602 ، www.iqna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین