پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۷۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
ایران یک فروند کشتی با پرچم کره جنوبی را در خلیج فارس توقیف کرد.
شعار سال: بنا بر اخبار منتشر شده، ایران یک فروند کشتی با پرچم کره جنوبی را در خلیج فارس توقیف کرد. منابع آگاه گفتند که یکی از دلایل توقیف این کشتی، ایجاد آلودگی زیست محیطی و شیمیایی در خلیج فارس است.
 
بر اساس این گزارش شناوری که  به دلیل نقض اصول زیست‌محیطی توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس متوقف شد، HANKUK CHEMI نام دارد.شناور HANKUK CHEMI از مبدا بندر الجبیل عربستان سعودی عازم کره‌جنوبی بوده است. اطلاعات سایت‌های رهگیری شناور‌ها نشان می‌دهد این شناور در سال ۲۰۰۰ ساخته شده است.
 
توقیف یک کشتی با پرچم کره جنوبی در آب‌های خلیج فارس
این کشتی با پرچم کره‌جنوبی در حال تردد و حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن اتانول بوده است. شناوری که  به دلیل نقض اصول زیست‌محیطی توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس متوقف شد، HANKUK CHEMI نام دارد. شناور HANKUK CHEMI از مبدا بندر الجبیل عربستان سعودی عازم کره‌جنوبی بوده است.

اطلاعات سایت‌های رهگیری شناور‌ها نشان می‌دهد این شناور در سال ۲۰۰۰ ساخته شده است. این کشتی با پرچم کره‌جنوبی در حال تردد و حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن اتانول بوده است.
 
 
توقف یک کشتی با پرچم کره جنوبی در آب‌های خلیج فارس
 
 
شناور کره‌ای آلودگی نفتی در ۱۱مایلی تنب بزرگ ایجاد کرد

اسماعیل مکی‌زاده، معاون دریایی بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در تشریح جزئیات توقیف این نفتکش اظهار داشت: مقارن ساعت ۱۰ صبح امروز دوشنبه ۱۵ دی ماه ۹۹ یک فروند تانکر ویژه حمل مواد شیمیایی و نفتی فله با نام HANKUK CHEMI دارای پرچم کره جنوبی از بندر الجبیل عربستان به سمت فجیره امارات در حرکت بوده که در فاصله ۱۱ مایلی جزیره تنب بزرگ، اقدام به ایجاد آلودگی دریایی نموده است.

وی افزود: یگان عبوری گشت نیروی دریایی سپاه متوجه این تخلف شده و به این کشتی اخطار داد، اما شناور مذکور بدون توجه به اخطارها؛ به مسیر خود ادامه داد. این شناور به دستور مرجع قضائی استان و توسط نیروی دریایی سپاه؛ توقیف و برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم، به سمت لنگرگاه بندرعباس هدایت شده است.

کشتی کره‌ای در ابتدا به اخطار‌ها بی‌توجهی کرد

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبرداد: تانکر ویژه حمل مواد شیمیایی و نفتی کشتی کره‌ای با نام HANKUK CHEMI مقارن ساعت ۱۰صبح امروز دوشنبه ۱۵ دی ماه ۹۹ در ۱۱ مایلی جزیره تنب بزرگ در مسیر بندر الجبیل عربستان به سمت فجیره امارات اقدام به ایجاد آلودگی دریایی کرد.
 
تعداد بازدید : 5

توقیف کشتی کره‌ای موضوعی کاملا فنی است
 
خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به خبرنگاران در مورد خبر توقیف کشتی کره‌ای اظهار داشت: بر اساس اخبار اولیه دریافتی از مقامات محلی، موضوع کاملا فنی است و کشتی به دلیل آلوده کردن دریا و با حکم قضایی، برای رسیدگی به تخلف به ساحل هدایت شده است.

وزیر خارجه کره جنوبی: توقیف نفتکش ما به خاطر توقیف دارایی‌های ایران در کره جنوبی؟ اولویت اول ما بررسی واقعیت‌ها و اطمینان از امنیت خدمه کشتی است.
 
توقیف یک کشتی با پرچم کره جنوبی در آب‌های خلیج فارس
به گزارش وزارت امور خارجه؛ خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به خبرنگاران در مورد خبر توقیف کشتی کره‌ای اظهار داشت: بر اساس اخبار اولیه دریافتی از مقامات محلی، موضوع کاملا فنی است و کشتی به دلیل آلوده کردن دریا و با حکم قضایی، برای رسیدگی به تخلف به ساحل هدایت شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران هم مانند سایر کشور‌ها نسبت به تخلفات مشابه و بویژه آلوده کردن محیط زیست دریایی حساسیت دارد لذا در چارچوب قوانین با آن برخورد می‌کند.

خطیب زاده در ادامه اظهار داشت: این اتفاق مورد استثنایی نبوده و در موارد مشابه قبلی در ایران و آب‌های سایر کشور‌ها رخ داده و امری عادی بوده و اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد. در این فیلم تصاویر هوایی از نفت کش کره ای؛ دقایقی قبل از توقیف توسط سپاه پاسداران را خواهید دید.
 
 
در این فیلم تصاویر هوایی از نفت کش کره ای؛ دقایقی قبل از توقیف توسط سپاه پاسداران را خواهید دید.
 
تعداد بازدید : 3

کشتی کره‌ای باید خسارت وارده به محیط زیست را بپردازد

دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در خصوص توقیف یک کشتی کره‌ای گفت: سازمان بنادر هر کشور مسئول حفاظت محیط زیست دریایی است.
 
توقف یک کشتی با پرچم کره جنوبی در آب‌های خلیج فارس
بر اساس این گزارش و به نقل از سازمان بنادر و کشتیرانی، پل مه دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران تاکید کرد:علت توقیف این شناور آلودگی زیست محیطی و نقض پیاپی قوانین زیست محیطی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: کشتی کره‌ای تخلف ایجاد آلودگی آب دریا داشته است و باید خسارت وارد شده به محیط زیست را بپردازد.
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازeghtesadonline.com، entekhab.ir mashreghnews.ir، eghtesadonline.com، isna.ir،serfanonline.ir، تاریخ انتشار: ۱۶ دی۱۳۹۹
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
0
0
من شك ندارم كه اين اقدام تلافي جويانه بود و ايراني ها دارن اون طلب هفت ميليارد دلارشون رو زنده ميكنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین