پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۹۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
فرمانده نیروی قدس سپاه اظهار کرد: سیلی اول تشییع شهید سلیمانی در کرمان بود و سیلی دوم حمله‌ای بود که در دنیا سابقه نداشته و جمهوری اسلامی به پایگاه آمریکا موشک زد و این شکستن هیمنه آمریکا بود. سیلی بعدی که باید خورده شود غلبه نرم افزاری بر هیمنه پوشالی استکبار است و این مسئله مهمی است و سیلی چهارم اخراج آمریکا از منطقه است.
شعار سال: سرداراسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه صبح امروز ۱۷ دی‌ماه در گردهمایی "یاران حاج قاسم" به مناسبت اولین سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی در کرمان گفت: نبرد حق و باطل با آفرینش انسان شروع شده و از ابتدای خلقت بشر تا امروز این نبرد ادامه داشته و تا ابد ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه این نبرد و مبارزه در دو بُعد خود را نشان می دهد، افزود: بعد نخست در وجود انسان تجلی یافته و هرکس می‌خواهد مرد میدان نبرد و مقاومت باشد باید این نبرد را از درون خود شروع کند، چنانچه شهید عالی مقام سلیمانی در این خصوص گفت کسی شهید می‌شود که شهید باشد و کسی می تواند مرد میدان مقاومت در بیرون باشد که در نبرد درونی مقاومت کرده باشد.

قاآنی تصریح کرد: شهید سلیمانی ترکیب این دونبرد بود و اول در نبرد درونی قهرمان شد بعد این قهرمانی درونی در بیرون هر کجا لازم می شد تجلی و بروز پیدا می‌کرد.

اسلام با مقاومت عجین شده است

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه اسلام با مقاومت عجین شده، اظهار کرد: در عرصه مقاومت اینگونه نبوده که امروز دعوت شویم، ما فرزندان مکتب نبی مکرم اسلام و سالار شهدیان (صلوات الله علیهما) هستیم و پیامبر اسلام راه مقاومت را پیش پای ما گذاشتند و دشمن باید این را خوب بداند.

وی افزود: پست فطرتانی که در مقابل جبهه مقاومت اسلامی می‌خواهند عرض اندام کنند باید بدانند یکی از بررگترین نواقص آنها عدم فهم آنهاست زیرا بچه های مسلمانان از ابتدای زندگی مادرانشان به آنها صراط مستقیم را نشان می دهند و یکی از مصادیق برجسته صراط مستقیم حضرات ائمه معصومین هستند که همه آنان حق گو و در مسیر حق شهید شدند.

شهید سلیمانی رمز مقاومت است

قاآنی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار کرد: رهبری می‌فرمایند؛ وقتی شهید سلیمانی اسم و رمز مقاومت در بین ملت‌های مسلمان شد یعنی دوباره این علمدار میدان مقاومت پرچم مقاومت را از میان آیات مبارک قرآن بلند کرد و مسلمین را دوباره به این ارزش بزرگ دعوت کرد. مقاومت چیزی نبود او ایجاد و تعریف کند بلکه در این مکتب یادآوری کرد که ریشه عمیق در مبانی دینی شما دارد و امروز عرصه مقاومت شرایط خود را می‌طلبد.
 
فرمانده نیروی قدس سپاه با یادآوری تاریح اسلام اظهار کرد: اسلام در طول زمان به ویژه مکتب شیعه همیشه در میدان مقاومت بوده و جلودار آن علمای بزرگ بودند و امروز در راس آن مقام معظم رهبری هستند و این جبهه همیشه قداست و مبانی و اصول داشته و با حساب و کتاب مبتنی بر دین خدا همیشه شکل می گرفته و اداره می شده است.

شکست آمریکا در خاورمیانه

وی با اشاره به اتفاقاتی که در منطقه در دو دهه اخیر رخ داده بیان کرد: آمریکای جنایتکار در ۲۰ سال گذشته همواره جنگ را شروع کرده و جنگ را از افغانستان شروع کردند و بعد که شکست خوردند و یک مرحله در عراق هم در بدترین وضع شکست خوردند لذا عناصر لجن مالی را که در دنیا تحت عنوان تکفیری بودند جمع کردند و با پول کشورهای کثیف منطقه از جمله سعودی و با طرح کشورهای جنایتکار منطقه از جمله رژیم صهیونیستی ترکیب و عناصر خوانخواری تحت عنوان تکفیری تربیت کردند.

قاآنی افزود: وقتی آمریکایی‌ها راسا شکست خوردند این عناصر را به جان مردم منطقه انداختند و در هر منقطه وقتی این عناصر جنایتگار وارد شدند بزرگان آن منطقه میدان داری کردند. در عراق علما به میدان آمدند و با فتوای ایت الله سیستانی مردم مسلمان و دلیر عراق در خیابان‌ها آمدند و اعلام آمادگی برای مبارزه با دشمن کردند. دو خط فتوای یک مرجع پشت ملت را چنان گرم کرد که چندین سال جوانان در میدان می‌آیند و جبهه مقاومت یعنی این.

وی اضافه کرد: شهید سلیمانی وقتی وارد این فضاها می‌شد دل همه رزمندگانی که برای دفاع از اسلام آمده بودند، شاد می‌شد که فرماندهی دارند هم دین را می‌فهمد و هم بر مبنای دین عمل می‌کند و هم تجربه دارد و حکیمانه و باتدبیر عمل می‌کند. شهید سلیمانی حتی با دشمن در ابتدا بر مبنای منطق وارد می‌شد و در همه میدان‌هایی که میدان داری کرده اول ارائه منطق کرده و با دشمن بی‌منطقی که خواسته جنایت کند با مشت محکم برخورد کرده و در حین نبرد نیز تدبیر و پرهیز از افراط و تفریط در اوج جنگ و کوچکترین ظلم به کسی نکردن از برجستگی‌های شهید سلیمانی بود که او را اینگونه برجسته کرد.

سردار سلیمانی قهرمان نظامی بود

فرمانده نیروی قدس سپاه تاکید کرد: سردارحاج قاسم سلیمانی واقعا قهرمان میدان نظامی بود اما ویژگی‌های شهید سلیمانی بالاتر از این است و این مرد وقتی در جلسه‌ای که برجستگان سیاسی و مبانی و منطقی نشسته بودند و وارد بحث و صحبت می‌شد ارایه استدلال‌های محکمی که در آن موضوع داشت همه را متحیر می‌کرد.

وی ادامه داد: منطق قوی، حرکت حکمت مدارانه و نگاه نافذ بصیرتی شهید سلیمانی موجب می شد شخصیت های برجسته جمعیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی در کنارش قرار بگیرند و او هدایت و رهبری می‌کرد و آنها با کمال اطمینان از او تبعیت می‌کردند.

قاآنی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی قهرمانی است که در منطق، فکر، تیزهوشی، نگاه راهبردی و در عمق بصیرت و در عبودیت و بندگی خدا قهرمان بود، بیان کرد: شهید سلیمانی بر خودش مسلط شده بود که بر دیگران می‌توانست مسلط شود و اگر امام ما راه او را به عنوان مکتب عنوان می‌کند باید مدنظر داشت که مکتب جایی است که همه جانبه و چند بعدی مطالب گفته و دیده می‌شود و جایی است که در همه ابعاد تربیت می‌کند و مکتب تربیت می‌کند و استمرار دارد و در یک مقطع دیده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: رفتار شهید سلیمانی مبتنی بر دین بود و اثر تربیتی داشت و اینجا مکتب اسلام و تشییع است و نیروی قدس علمداری می‌کند و مقاومت را به گونه‌ای جلو می‌برد که مبتنی بر اصول اسلام و مبانی اخلاقی و تربیتی حرکت کند.
 
ویژگی های سردار دل ها

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به ویژگی‌های سردار دل‌ها اظهار کرد: سردارحاج قاسم سلیمانی هم محور با محور ولایت حرکت و در مدار ولایت عمل می‌کرد.

وی با تاکید برآنکه تکریم شهید وظیفه ماست، اظهار کرد: وظیفه ما را هم امام ما مشخص کرده؛ اول انتقام از جنایتکارانی که این جنایت بزرگ را مرتکب شدند و انتقام از همان لحظه اول شروع شده و به نقطه پایانی خواهد رسید.
 
انتقام سخت با سیلی های پی در پی 

قاآنی با اعلام این مطلب که دشمن دو سیلی خورد و دو سیلی دیگر باید بعدا بخورد، اظهار کرد: سیلی اول تشییع شهید سلیمانی در کرمان بود و سیلی دوم حمله‌ای بود که در دنیا سابقه نداشته و جمهوری اسلامی به پایگاه آمریکا موشک زد و این شکستن هیمنه آمریکا بود. سیلی بعدی که باید خورده شود غلبه نرم افزاری بر هیمنه پوشالی استکبار است و این مسئله مهمی است و سیلی چهارم اخراج آمریکا از منطقه است.

وی با بیان اینکه یک دور شهید سلیمانی آمریکا را در بخش قابل توجهی در عراق از منطقه اخراج کرد، افزود: به دلیل جنایتی که آمریکایی‌ها مرتکب شدند این بار به آن ترتیبی که در گذشته خارج شده‌اند، نخواهد بود و شاگردان مکتب حاج قاسم اول استخوان آمریکایی‌ها را خرد و بعد از منطقه اخراجشان می کنند.

فرمانده نیروی قدس سپاه بیان کرد: قبلا گفته و اکنون نیز می گوییم شکست امریکا و انتقام از آنها شروع شده و درون خانه‌های خودتان هم دیگر نمی‌توانید آرامش داشته باشید؛ بعید نیست از دورن خانه‌هایتان از شما انتقام گرفته شود و بدانید جنایتکاران اصلی که این جنایت را مرتکب شدند از رییس پست فطرت تا وزیر خارجه که از سال‌ها قبل کینه شهید سلیمانی را پرورش می‌داد همه باید سر کلاس سلمان رشدی بنشینند و زندگی بعد از این را از سلمان رشدی آموزش ببینند.

وی با اشاره به اینکه اینجور نیست در منطقه ما قهرمان مبارزه با تروریسم را ترور و بعد هم راحت زندگی کنند، گفت: راه شهید سلیمانی بدون تردید و تغییر ادامه دارد و تقویت جبهه مقاومت روز به روز افزایش می یابد و کمتر نخواهد شد و شما که در جبهه مقابل هستید می‌فهمید و می‌ترسید و این چند روز از یک تحرک کوچک که رزمنده ها در صحنه مقاومت ایجاد کردند اینجور می‌لرزید و می‌ترسید.

قاآنی تصریح کرد: این راه و پر کردن دست آنان هر روز بیشتر شده و حمایت جبهه مقاومت همچنان استمرار دارد و هیچ تردیدی در اینکه اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، وجود ندارد و این شدنی است و کسانی که مسیر مقاومت را طی می‌کنند فتح کربلا را داشته و فتح فلسطین را هم دارند.

وی خاطرنشان کرد: نقطه پایانی مقاومت، حکومت جهانی است و شاگردان مکتب حاج قاسم و رهروان او و ابومهدی به کمتر از این قانع نخواهند شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اعتماد، تاریخ انتشار ۱۷ دی ۱۳۹۹، کد خبر: 456920، etemaadonline.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
0
همه مردم ایران امیت دارن که ایران بتونه امریکا رو به اون حد از ذلیل بودن برسونه که داد بزنه غلط کردم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین