پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۴۱۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
حمله مسلحانه به رئیس پیشین محیط زیست دماوند که در عرصه مبارزه با شکارچیان غیرمجاز فعالیت بسیاری کرده بود، ابعاد نامعلوم زیادی را در خود جای داده است.
شعار سال: حدود ساعت ۲۱ شب گذشته، عباس میرزاکریمی، رئیس سابق محیط زیست شهرستان دماوند با خودروی خود از منزل در محدوده گرمابسرد در حال حرکت به سمت دماوند بود که توسط افراد ناشناس با سلاح جنگی مورد هدف گلوله قرار گرفت و از ناحیه سر و دیگر نقاط بدن زخمی شد و از دنیا رفت.

خودروی میرزاکریمی به رگبار بسته شد

سرهنگ جمشید محبت خانی نیز با گرامی داشت یاد این فعال با سابقه حفاظت از محیط زیست اظهار کرد: شب گذشته خودروی عباس میرزاکریمی محیط‌بان باسابقه و پرتلاش دماوند توسط افراد ناشناس و با اسلحه جنگی به رگبار بسته شد و ایشان در این حادثه جان خود را از دست دادند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: هنوز ضاربین شناسایی نشده و انگیزه آن‌ها مشخص نیست، اما شکارچیان غیرمجاز و قاچاقچیان اسلحه مظنونین اصلی این جنایت هستند. میرزاکریمی سال‌ها ریاست اداره محیط زیست دماوند را برعهده داشت و خدمات زیادی به محیط زیست این شهرستان ارائه کرده بود. او پس از این حمله، به بیمارستان منتقل شد، اما به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد. ظاهراً دقایقی پس از این حادثه، خواهرزاده او به صورت اتفاقی در مسیر مذکور در حال تردد بوده و دایی خود را به بیمارستان منتقل کرده بود.

پرونده قتل رئیس سابق محیط‌زیست شهرستان دماوند توسط کارآگاهان پلیس آگاهی در حال رسیدگی است و تحقیقات درباره شناسایی عامل یا عاملان این قتل ادامه دارد. فرماندهی انتظامی شرق استان تهران نیز از پیگیری جدی این پرونده و آغاز تحقیقات برای شناسایی عاملین این حمله مسلحانه خبر داد.

متهمین اصلی، باند‌های شکار و خرید و فروش اسلحه هستند

یک منبع آگاه محلی در خصوص این حمله مسلحانه به خبرنگار برنا مدعی شد: شکارچیان غیرمجاز و قاچاقچیان اسلحه و مهمات از جمله افرادی بودند که از مرحوم میرزاکریمی ضربات زیادی خورده بودند و امروز نیز متهمین اصلی این اقدام هستند. باند‌های شکار و خرید و فروش اسلحه در منطقه دماوند فعال بودند و همواره مرحوم میرزاکریمی در راستای اعمال قانون با آن‌ها درگیر بوده است.

او افزود: کشفیات زیادی از این باند‌ها داشت و از سال ۱۳۷۲ که وارد محیط زیست شده بود در این عرصه به صورت جدی در دفاع از محیط زیست فعال بود. پیشنهاددهنده لایحه حمایت از محیط بانان هم ایشان بود و سبب شد تا سازمان حفاظت محیط زیست لایحه‌ای در این خصوص به مجلس داده و آن را تصویب کند. او ۱۰ سال رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دماوند بود و در حوزه کشفیات و مقابله با شکارچیان غیرمجاز همواره رتبه اول استان را داشت.

ضرورت پیگیری جدی حمایت از محیط بانان

اتفاق تلخ روز سه شنبه بار دیگر مظلومیت این طیف دلسوز در عرصه محیط زیست را یادآور شد که با وجود کمبود‌های فراوانی که در عرصه رفاهی و معیشتی دارند، جان آن‌ها نیز به شدت در خطر بوده و بار دیگر نیاز حمایت بیشتر از محیط بانان را یادآوری می‌کند. محیط بانانی که به نظر می‌رسد با وجود تصویب لایحه حمیا ت از محیط بانان باز هم با چالش‌های جدی فراوانی باید دست به گریبان باشند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۲۵دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۱۲۰۲۰۷، borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
0
داموند هم شده این روزها محل های ترور زیاد باید این موضوع رو نیروهای امنیتی مون بررسی کنن و دلیل رو حویا بشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
0
اقا این همه ترور اون هم در ایرانی که مدت هاست داریم پز امنیت داشتنش رو میدیم واقعا از عجایبه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
0
برام خیلی‌ سواله ترور رییس پیشین محیط زیست چرا زیاد بهش پرداخته نشده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین