پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۶۵۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
هفته گذشته بخش زیادی از پایتخت و شهرهای مختلف کشور در خاموشی فرو رفت، برخی علت این خاموشی‌ها را استخراج رمز ارز عنوان کرده‌اند.

شعار سال: در حالی که هفته گذشته بخش زیادی از تهران و سایر شهرهای کشور با قطعی برق مواجه شد اما شرکت برق تاکید کرد که هیچگونه برنامه‌ریزی برای قطعی برق در سال جاری پیش بینی نشده است.

همچنین بدون اطلاع رسانی از سوی شرکت برق، بخش زیادی از پایتخت و شهرهای مختلف کشور در خاموشی فرو رفت، عدم اعلام پیش از قطعی برق موجب شد تا مردم در این باره غافلگیر و نسبت به این عملکرد شرکت برق معترض شوند.

بنا به گفته مسئولان کمبود گاز موجب شده تا برخی از نیروگاه‌ها از مدار خارج شوند و نتوانند برق مورد نیاز شهروندان را تامین کنند به همین دلیل با کمبود مواجه هستیم.

ظاهرا خارج شدن مدار تولید نیروگاه‌های طرشت، ری و سه واحد از نیروگاه رودشور به دلیل مشکل سوخت، موجب خاموشی تهران شد.

بر اساس اطلاعات برخط شرکت مدیریت شبکه برق ایران، میزان مصرف برق بعدازظهر سه شنبه ۲۳ دی ماه سال جاری به عدد ۴۱ هزار ۲۸۲ مگاوات رسید که بیشترین میزان مصرف در یک ماه اخیر بوده است.

افزایش مصرف گاز خانگی عامل قطعی برق

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق می‌گوید افزایش مصرف گاز خانگی و محدودیت تحویل سوخت به نیروگاه سبب شد تا در برخی از نقاط کشور خاموشی ایجاد کنیم.

به گفته وی؛ برنامه‌های گسترده‌ای برای صرفه جویی در مصرف انرژی از جمله کاهش مصرف ادارات، اصلاح روشنایی معابر در دست تدوین است تا بتوان از خاموشی جلوگیری کرد.

سخنگوی صنعت برق معتقد است صرفه جویی ۱۰ درصدی در مصرف گاز خانگی می‌تواند از قطعی و خاموشی برق جلوگیری کند.

پای رمز ارزها در میان است؟

در این میان دلایل دیگری نیز برای قطعی برق از جمله فعالیت مراکز استخراج رمز ارز بیان می‌شود که مسئولان مربوطه این موضوع را نفی نکرده‌اند.

البته محمدرضا شرفی، رئیس کارگروه استخراج انجمن بلاک‌چین ایران نظر دیگری در این باره دارد و با اشاره به اختصاص ۳۱۰ مگاوات انرژی به صنعت رمز ارز کشور و دریافت تعرفه‌ای چندین برابر برق صنعتی از فعالان این بخش، می‌گوید صنعت استخراج رمز ارز را نباید «بلاگردان سوءمدیریت» در این حوزه تبدیل کرد.

به گفته وی؛ بررسی میزان افزایش مصرف برق در سال جاری نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد که افزایش مصرف متناسب و متوازن با سال‌های قبل بوده و افزایشی معادل ۳۰۰ مگاوات نسبت به روند متداول است.

همچنین محمدحسن متولی زاده، مدیر عامل شرکت توانیر نیز می‌گوید مبارزه و جمع آوری با انشعاب های غیرمجاز همانند مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز از مهمترین محورهای اصلاح شبکه‌های توزیع برق به شمار می‌رود.

وی همچنین از شهروندان درخواست کرد نسبت به معرفی مراکز و یا افرادی که به صورت غیرمجاز از برق برای استخراج رمز یا هر فعالیت دیگری استفاده می‌کنند اقدام کنند.

سه گانه قطعی برق

حمیدرضا صالحی عضو اتاق بازرگانی معتقد است قطعی های برق در روزهای اخیر یک علت واحد ندارد و عوامل مختلفی در این موضوع دخیل هستند.

وی؛ استفاده از گاز به عنوان سوخت توسط نیروگاه‌ها، عدم نوسازی و مدرن سازی نیروگاه‌ها و مشکلات در حوزه سیاست‌گذاری را از عوامل اصلی قطعی برق برشمرد.

برنامه‌ای برای قطع برق وجود ندارد

ظاهرا قطعی برق هنوز به مرحله برنامه ریزی شده نرسیده که در روز چهارشنبه خبری از قطعی برق نبود.

شرکت توزیع برق تهران بزرگ در این باره اعلام کرد که تمامی تلاش این شرکت بر آن است تا با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از طریق جلب همکاری مشترکان اداری و صنعتی و تعدیل روشنایی‌های غیرضروری، با کاهش بار شبکه توزیع برق پایتخت از خاموشی و قطع برق، جلوگیری کند.

بر اساس اعلام این شرکت؛ برنامه قطعی برقی که در برخی از رسانه‌ها منتشر شده است مربوط به این شرکت نیست و در سال جاری، برنامه ریزی به منظور قطع برق در تهران، انجام نشده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۵۵۶۹۶۷، www.ana.press.
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
0
اینکه هرچی میشه تو ایران در زمینه برق به بیت کوین ربطش میدن اصلا کار درستی نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
0
این ها عادت دارن قبل از اینکه ظرفیت های خودشون رو بسنجن بیان تز بدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
0
اینکه برق داره این روزها در تهران و جاهای دیگه زیاد قطع میشه از بی تدبیری وزیر نیرو ست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
در شمال کشور هنوز که هنوزه این خاموشی ها در ساعت‌هایی از روز ادامه داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین