پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۲۳۱۰۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران گفت: بخشی از پرداخت حقوق دانشجویان پسادکتری بر عهده استاد راهنماست.

شعار سال: حسین حسینی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران، درباره ایجاد دوره‌های پسادکتری در دانشگاه تهران اظهار کرد: دوره پسا دکتری در دانشگاه تهران وجود دارد اما اجرای آن نیازمند ملزوماتی است.

او افزود: مهم‌ترین وجه ایجاد دوره پسا دکتری در دانشگاه‌ها پشتیبانی استاد از دانشجوی خودش است، با اینکه دانشگاه‌ها موظف به تاسیس چنین دوره‌هایی هستند اما بخش عظیمی از این شرایط و امکانات باید توسط اعضای هیئت علمی فراهم شود.

حسینی تصریح کرد: طبق آئین مقررات برای فردی که در مراحل پسادکتری بوده یا به عنوان پژوهشگر دانشگاهی و علمی در جامعه فعالیت می‌کند در مرحله اول باید حقوق ماهیانه پرداخت شود و در مرحله دوم امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی برایش فراهم شود.

او با بیان اینکه بخشی از پرداخت حقوق دانشجویان پسادکتری بر عهده استاد راهنماست، تاکید کرد: برای ایجاد دوره پسادکتری با محدودیت مالی به منظور پشتیبانی از دانشجویان مواجه هستیم و تامین امکانات برای شکل گیری این موضوع به اندازه کافی تحقق پیدا نکرده است بنابراین استادانی می‌توانند مقطع پسادکتری در دانشگاه‌ها را به وجود آورند و از ظرفیت آن بهره ببرند که بتوانند حقوق دانشجویان را به موقع پرداخت کنند تا آنان هم مشتاق شرکت در دوره پسادکتری باشند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران تاکید کرد: استادان باید با اختیار داشتن یک گرنت خوب بخشی از تعهدات پژوهشگر پسا دکتر را متعهد شوند و در غیر اینصورت کارشان با مشکل مواجه خواهد شد، البته این درصد در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است، اما حداقل ۵۰ تا ۷۰ درصد پرداخت حقوق پژوهشگران در پسا دکتری به استاد پذیرنده پژوهشگر ربط داده می‌شود.

دانشگاه تهران در ترم نیمسال پذیرش جدید ندارد

حسینی با بیان اینکه دانشگاه تهران در ترم بهمن یا ترم نیمسال پذیرش جدید ندارد، تاکید کرد: ترم جدید برای تمامی دانشجویان نو ورود و قدیمی از تاریخ ۲ اسفند آغاز می‌شود. دو تقویم آموزشی را برای برگزاری امتحانات پایان ترم به علت تاخیر ورود دانشجویان جدید الورود به دانشگاه مصوب کرده ایم تا آزمون پایان ترم نودانشجویان با تاخیر برگزار شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران درباره تمهیدات اندیشیده شده برای زمان امتحانات در صورت قطعی برق گفت: هرگونه مخاطرات محیطی که باعث ایجاد تداخل در برگزاری امتحانات دانشجویان شود صد درصد برای دانشگاه‌ها مسائل مهمی را ایجاد می‌کند که در این زمان مسئولان باید تمهیدات لازم را در چنین شرایطی فراهم کنند و در صورت برگزار نشدن به موقع امتحانات در تاریخ مقرر استادان و واحد‌های دانشگاه تهران بایستی مجدد از دانشجویان امتحان آن درس را بگیرند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۷۶۳۱۴۹۱، www.yjc.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
0
الان دانشجوهایی که این همه تلاش میکنن تا دستشون رو جایی بند کنن بازم با تلاشی نافرجام روبرو هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
0
استاداني كه حق دانشجوهاي خودشون رو ميخورن چطوري ميخوان تو اون دنيا جواب بدن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
0
دانشجوياني كه به اين مرتبه هاي علمي ميرسن بايد توسط دولت حمايت هاي ويژه تري براشون در نظر گرفته بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین