پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۳۲۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
محمدرضا بیدخام با اشاره به اینکه قطعی برق در این مدت اختلال جدی برای اینترنت مخابرات در پی نداشته، گفت: قطعی گسترده اینترنت مخابرات ربطی به قطعی برق نداشت. روز ۲۷ دی در شبکه شرکت مخابرات ایران خرابی داشتیم که باعث به وجود آمدن این اختلالات و قطعی اینترنت شده بود.
شعار سال: در هفته‌های اخیر شهروندان تهران و برخی شهر‌های بزرگ دیگر با قطعی مکرر برق مواجه شدند. برای علت این خاموشی‌ها دلایل بسیاری ذکر شده است از استخراج بیتکوین توسط ماینر‌های بلعنده‌ی برق گرفته تا بالا رفتن شمار مشترکان مصرف برق و کمبود گاز برای تولید برق. خاموشی‌ها به کسب و کار‌های بسیاری که مستقیما با برق سروکار دارند ضرر زده، اما قطعی برق برای کسب و کار‌های اینترنتی و افرادی که در دوران شیوع کرونا در منزل دورکاری می‌کنند هم آسیب‌رسان بوده است. همچنین در روز‌هایی که تمامی کلاس‌های مدارس و اغلب کلاس‌های دانشگاهی به صورت آنلاین برگزار می‌شوند برای دانش‌آموزان و دانشجویانی که این‌روز‌ها در حال سپری کردن دوران امتحانات هستند دردسرساز شده است. بسیاری از مشترکان خانگی از مودم‌هایی استفاده می‌کند که مستقیم به برق وصل می‌شود و قطعی برق حتی برای شرکت‌های اینترنتی نیز مشکل‌ساز شده است. این میان اینترنت مخابرات نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مشترکانش با قطعی اینترنت مواجه شده‌اند.

محمدرضا بیدخام، مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران، پیش از این در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما در این باره گفته است: «کمترین اختلال را در حوزه‌های ارتباطی تلفن ثابت، همراه و اینترنت با وجود قطعی مکرر برق در هفته گذشته داشتیم. قطعی متناوب و مکرر برق در هفته گذشته قطعا اثر مستقیمی می‌توانست در مراکز و تجهیزات شرکت مخابرات داشته باشد، اما به لحاظ پیش بینی‌هایی که از قبل شده بود شاهد کمترین اختلال در حوزه‌های اطلاعاتی تلفن ثابت، همراه و اینترنت بودیم. عمده مشکلی که در این بخش ایجاد شد مربوط به مودم مشتریان بود که با قطع برق از مدار خارج می‌شد و نمی‌توانستند از اینترنت استفاده کنند و نارضایتی‌هایی برای دانش آموزان و دانشجویانی که به صورت مجازی از کلاس‌های تحصیلی بهره‌مندند ایجاد شد.».

اما ماجرا همین جا تمام نشد و در حالی که مصاحبه بیدخام تازه منتشر شده بود، روز شنبه ۲۷ دی بار دیگر اینترنت مخابرات و این بار به صورت گسترده در شهر تهران و برخی از شهر‌های اطراف مانند اسلامشهر به مدت بیش از ۲ ساعت قطع و چندین ساعت با نوسانات شدید همراه شد. تا جایی که کاربران در توییتر با منشن کردن وزیر ارتباطات و مخابرات به این موضوع واکنش نشان دادند.

بسیاری از کاربران در توییت‌های خود از قطع شدن اینترنت مخابرات خبر داده بودند و حتی بسیاری با توجه به قطع شدن متناوب برق در شهر تهران طی روز‌های قبل این دو واقعه را بر هم تاثیرگذار می‌دانستند. مساله‌ای که این فرضیه را به وجود آورده بود که قطعی برق ضربه بزرگی به زیرساخت‌های اینترنت مخابرات وارد آورده است.

این اتفاقات و انتقاد‌ها باعث شد که «وب‌زوم» در تماسی با محمدرضا بیدخام علت این قطعی گسترده را جویا شود. مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه قطعی برق در این مدت اختلال جدی برای اینترنت مخابرات در پی نداشته، گفت: قطعی گسترده اینترنت مخابرات ربطی به قطعی برق نداشت. روز ۲۷ دی در شبکه شرکت مخابرات ایران خرابی داشتیم که باعث به وجود آمدن این اختلالات و قطعی اینترنت شده بود.

مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: خوشبختانه این مشکل به سرعت رفع شد. در بسیاری از مناطق با قطعی روبرو نبودیم و سرعت اینترنت پایین آمده بود. اینترنت حدود ۳۵ درصد از مشترکان محترم‌مان در تهران دچار این اختلال شده بوند که آن هم به صورت متناوب بود و اغلب با قطعی کامل روبرو نشدند.

او افزود: حدوده دو ساعت نیم طول کشید تا رفع خرابی انجام شود و پس از آن مشکل مرتفع شد و پس از ساعت ۴ بعدازظهر دیگر هیچ مشکلی در مورد قطعی یا سرعت پایین نداشته‌ایم و گزارشی در این مورد به دست‌مان نرسیده است.

بیدخام در پاسخ به این سوال که اگر قطعی برق ادامه داشته باشد، آیا مشترکان اینترنت مخابرات باز هم با مشکل قطع اینترنت روبرو خواهند شد یا نه؟ گفت: قطعی برق برای ما مشکل‌ساز نیست و ما حداقل اختلال را داریم چراکه به محض قطعی برق پاورینگ استندبای بلافاصله وارد مدار می‌شود. مشکل عمده در این باره از سمت مشترکان است که به وسیله اتصال مودم‌های‌شان به شبکه برق، با قطعی برق دیگر به اینترنت دسترسی ندارند.

هر چه که بود که برای چندمین بار در سال ۹۹ به دلیل مشکلات مختلف اینترنت ارائه شده توسط گروه مخابرات و همراه اول دچار اختلال و از دسترس کاربران خارج شد. اتفاقی که نشان می‌دهد گروه مخابرات و همراه اول باید فکری کلیدی درباره شرایط بحرانی‌تر برای اینترنت خود داشته باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از وب‌زوم، تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۳۶۱۶، webzoom.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
0
مخابرات کلا اینترنت مقبولی از خودش ارائه نمیده و خدماتش برای مردم مشکل افرین بوده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین