پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۳۹۹۲
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸
وزیر تولیدات دفاعی پاکستان به دعوت وزیر دفاع عراق با دستور کار تعمیق همکاری‌های نظامی و رایزنی درخصوص تحولات منطقه‌ای، روز شنبه عازم «بغداد» پایتخت این کشور شد.

شعار سال:به نقل از بیانیه وزارت تولیدات دفاعی پاکستان، خانم «زبیده جلال» ساعاتی پیش راهی عراق شد و قرار است با مقام‌های بلندپایه این کشور از جمله وزیر دفاع دیدار کند.
 
در این بیانیه آمده است: وزیر تولیدات دفاعی پاکستان در این سفر ۴ روزه در خصوص تعمیق روابط دوجانبه، افزایش مناسبات دفاعی به ویژه تحولات منطقه‌ای با مقام‌های عراق رایزنی خواهد کرد.
 
معاون وزیر دفاع عراق اواخر خردادماه سال گذشته سفر رسمی به پاکستان داشت و با مقامات ارشد سیاسی و نظامی این کشور دیدار کرد.
 
رفت و آمدهای مسئولان نظامی و امنیتی پاکستان و عراق به کشورهای یکدیگر در سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته است.
 
نیروی هوایی پاکستان با عراق در زمینه آموزش نیروها و خلبان همکاری دارد، ضمن این که دو کشور قراردادی برای فروش هواپیماهای نظامی آموزشی ساخت پاکستان به عراق امضا کرده‌اند.
 
همچنین پاکستان قراردادی برای فروش ۲۰ فروند هواپیمای نظامی آموزشی 'مشّاق' با عراق امضا کرد. پاکستان با مشارکت چین، جنگنده JF-۱۷ معروف به 'تندر' تولید می‌کند. تولید هواپیماهای آموزشی نیز از دیگر محصولات نظامی-دفاعی ساخت این کشور است.
 
وزارت امور خارجه پاکستان روز گذشته انفجارهای تروریستی در بغداد را به شدت محکوم و از مبارزه دولت و مردم عراق علیه پدیده تروریسم حمایت کرد.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا  ، تاریخ انتشار:   4 بهمن  1399  ، کدخبر: ، www.irna.ir ،84195516

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین