پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۱۴۹
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱
قهرمان پیشین کشتی فرنگی گفت: وزارت ورزش مگر از جیب‌اش سکه می‌خرد که پاداش ورزشکاران را چند سال به تعویق انداخته و درنهایت با نرخ ۲ میلیون تومانی پرداخت می‌کند؟
شعار سال: بهرام مشتاقی، المپین کشتی فرنگی ایران در المپیک ۱۹۷۶ مونترال و سرپرست پیشین تیم ملی کشتی فرنگی در گفتگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیرامون افت برند کشتی کشور طی سال‌های اخیر اظهار داشت: متاسفانه شاهد این هستیم که جذابیت رشته کشتی روز به روز بیش‌تر از بین می‌رود و جوان‌ها جذب رشته‌های دیگری می‌شوند. سوای فوتبال که برای اکثریت جامعه مقبولیت و محبوبیت دارد، این روز‌ها می‌بینیم که والیبال، بسکتبال، کاراته، جودو و تکواندو از ورزش ملی کشور در ابعاد همگانی جلوتر هستند.

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ تهران در همین باره ادامه داد: به غیر از مسئله کرونا، واقعاً تماشاگران از کشتی فراری شده‌اند و دلیل‌اش هم به فقدان تبلیغات موثر در این رشته و وجود تبلیغات در رشته‌های دیگر مانند فوتبال است. رسانه ملی و صداوسیما خیلی به کشتی بی‌مهری می‌کنند و اصلاً کشتی را کنار گذاشته‌اند. از ۲۴ ساعت کنداکتور یک شبکه تلویزیونی ۱۸ ساعت به فوتبال پرداخته می‌شود و سهم کشتی ناچیز شده.
 
آسیب به آینده کشتی ایران

سرپرست اسبق تیم ملی کشتی فرنگی درباره آسیب به آینده کشتی ایران گفت: همین عدم توجه به مسائل این‌چنینی باعث می‌شود که دیگر جوان‌تر‌ها سمت کشتی نیایند و الان آتیه کشتی کشور و آینده رشته اول ورزش ایران در تنگنا قرار بگیرد. قبلاً در هر وزن ۴ یا ۵ کشتی‌گیر مطرح داشتیم و واقعاً انتخاب ملی‌پوش سخت بود، اما حالا دیگر چیزی از آن روز‌ها باقی نمانده.

مشتاقی در مورد عدم توجه مسئولین به کشتی‌گیران مدال‌آور بیان کرد: مسئولین وزارت ورزش و جوانان به مدالیست‌های کشتی توجه شایانی نمی‌کنند. وزارت ورزش مگر از جیب‌اش سکه می‌خرد که پاداش ورزشکاران را چند سال به تعویق انداخته و درنهایت با نرخ ۲ میلیون تومانی پرداخت می‌کند؟ الان سکه شده ۱۰ میلیون تومان، اما وزارت ورزش که سکه‌ها را از صندوق بانک مرکزی دریافت می‌کند، برای این مسئله کوتاهی کرد.

وی همچنین افزود: مسئولین واقعاً به کشتی‌گیر‌ها و پیشکسوتان این رشته نمی‌رسند و الان می‌بینیم که مربی‌ها هم بیکار در خانه نشسته‌اند و زیرساخت‌ها درست نیست.

المپین پیشین کشتی فرنگی ایران در خصوص شانس کسب سهمیه کشتی فرنگی ایران در گزینشی‌های سال آینده گفت: به این ملی‌پوشان امیدوارم و فکر می‌کنم که در هر ۳ وزن سهمیه‌ها را کسب می‌کنیم. البته اگر در مسابقات آلماتی بتوانیم سهمیه‌ها را دریافت کنیم، خیال‌مان راحت خواهد بود چرا که مسابقات انتخابی المپیک بلغارستان سخت‌تر است.

بهرام مشتاقی درنهایت گفت: به تدابیر محمد بنا و عملکرد بچه‌ها خوش‌بینم و امیدوارم در تمام وزن‌ها نماینده‌ای در المپیک توکیو داشته باشیم. این مهم سخت است، اما دور از دسترس نیست.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از دانا، تاریخ انتشار:۱۱بهمن ۱۳۹۹، کدخبر dana.ir، ۱۶۹۹۹۶۷
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین