پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۴۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
فدراسیون پزشکی- ورزشی با تلاش‌های امیرعباس لشگری، ریاست تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی با بیمارستان فرهیختگان توافق کرده که تمامی ورزشکاران مصدوم ورزش ووشو که در لیگ کشوری دچار آسیب‌دیدگی می‌شوند، بدون پرداخت هزینه، مراحل درمانی خود را در این بیمارستان وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی پشت‌سر بگذارند.
شعار سال: در طول سال‌های گذشته دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه ورزش یکی از باشگاه‌های مدعی و پرقدرت در تمامی رشته‌های ورزشی بوده و توانسته در اکثر لیگ‌های کشوری جایگاه مناسبی کسب کرده و نشان بدهد که موفقیت‌های این باشگاه ریشه در نگاه درست مدیریتی و داشتن هدف بزرگی است که توسط مدیران ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی به تربیت‌بدنی و بعد از آن تیم‌های ورزشی صادر شده است. این تیم‌ها با اینکه هزینه زیادی برای حضور در لیگ‌های کشور انجام نمی‌دهند، اما توانسته‌اند با اتکا به پشتوانه عظیمی که دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه نیروی انسانی دارد، زمینه معرفی استعداد‌های جدید به ورزش کشور و کسب عناوین داخلی و بین‌المللی را مهیا کنند تا از این حیث این باشگاه در میان باشگاه‌های ایرانی زبانزد خاص و عام باشد.

البته در این بین، امکانات ورزشی، پزشکی و تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی هم در کسب این موفقیت‌ها دخیل بوده و باعث شده ورزشکاران تنها دغدغه‌شان حضور در تمرینات و مسابقات باشد و هیچ استرسی درخصوص مسائل دیگر نداشته باشند.

حالا دانشگاه آزاد اسلامی برای اینکه فعالیت‌های خود را در ورزش گسترش بدهد و بتواند ورزشکاران مختلف و فدراسیون‌های گوناگون را از امکانات خود بهره‌ور کند، مدتی است که قرارداد‌های مهم و جالب‌توجهی را با ارگان‌های مختلف به امضا رسانده که آخرین نمونه آن عقد قراردادی است که به‌تازگی با فدراسیون پزشکی ورزشی به امضا رسانده است. در این قرارداد که به لیگ ووشو خلاصه می‌شود، فدراسیون پزشکی- ورزشی با تلاش‌های امیرعباس لشگری، ریاست تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی با بیمارستان فرهیختگان توافق کرده که تمامی ورزشکاران مصدوم ورزش ووشو که در لیگ کشوری دچار آسیب‌دیدگی می‌شوند، بدون پرداخت هزینه، مراحل درمانی خود را در این بیمارستان وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی پشت‌سر بگذارند. برای آگاهی از ریز این قرارداد و همچنین سایر فعالیت‌هایی که در زمینه همکاری ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی با ارگان‌های مختلف صورت گرفته، با امیرعباس لشگری تماس گرفتیم. 

قرارداد فدراسیون پزشکی-ورزشی با بیمارستان فرهیختگان که با پیگیری‌های شما صورت گرفت، با چه هدفی منعقد شد؟
ما پیش از برگزاری رقابت‌های لیگ ووشو در آکادمی ووشوی ورزشگاه آزادی در این فکر بودیم که برای مصدومان احتمالی ووشوکار اقدامی صورت بدهیم و شرایطی را برای آن‌ها مهیا کنیم که با کمترین مشکل و استرس روند درمانی‌شان را طی کنند و برای این کار به‌دنبال مرکز درمانی بودیم که بتوانیم این مشکل را مرتفع کنیم، چراکه وقتی یک ورزشکار مصدوم به بیمارستان منتقل می‌شود به‌خاطر درد و ناراحتی ناشی از مصدومیت شرایط پرداخت صورتحساب درمانی‌اش را ندارد و ممکن است سرپرست تیم که او را همراهی می‌کند به‌دلیل حضور غیرمترقبه در بیمارستان پولی به‌همراه نداشته باشد و ما دنبال راهی بودیم که آن‌ها بدون پرداخت مبلغی، کار‌های درمانی‌شان را انجام بدهند. به همین منظور ما در ابتدا جلسه‌ای را میان مسئولان بیمارستان فرهیختگان و فدراسیون پزشکی-ورزشی برگزار کردیم تا آن‌ها بعد از بیان نقطه‌نظرات خود به توافق برسند. درنهایت قراردادی را به امضا رساندند که براساس آن ورزشکارانی که در لیگ ووشو دچار مصدومیت می‌شوند بلافاصله با آمبولانس به این بیمارستان منتقل شده و تنها معرفی‌نامه‌ای را که در اختیار پزشکان این رقابت‌ها گذاشته شده، به‌همراه بیاورند و مراحل درمانی‌شان را پشت‌سر بگذارند که بعد از اتمام، صورتحساب آن برای فدراسیون پزشکی-ورزشی ارسال می‌شود.

پس درنهایت این فدراسیون پزشکی ورزشی است که هزینه‌های درمان را پرداخت می‌کند.
بله، پیش از این هم همین‌طور بود و با توجه به بیمه ورزشی که همه ورزشکاران رشته‌های مختلف دارند، فدراسیون پزشکی- ورزشی موظف است که تمامی مبالغ درمانی مصدومیت‌هایی را که در طول مسابقات رخ می‌دهد، بپردازد و حالا به جای ورزشکار و تیم‌ها با بیمارستان طرف هستند که این موضوع باعث می‌شود ورزشکار در آرامش مراحل درمانی‌اش را طی کند.

این قرارداد تنها مختص به ورزش ووشو است؟
فعلا این قرارداد مختص به لیگ ووشو است که تا فردا برگزار می‌شود و در این مدت هر ووشوکاری که دچار آسیب‌دیدگی شود می‌تواند به بیمارستان فرهیختگان مراجعه کند، اما قرار است بعد از پایان لیگ ووشو نشست دیگری برگزار شده و این قرارداد به‌صورت جامع و کامل‌تری تنظیم شود تا تمامی رشته‌های ورزشی بتوانند از این امکانات پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بهره‌مند شوند. قرار است در این جلسه پیرامون مصدومیت‌هایی که خارج از رقابت‌های لیگ هم هست، توافقاتی صورت بگیرد. بدین‌ترتیب که اگر یک ورزشکار در مسابقات مصدوم شد و به‌طور مثال مصدومیت از ناحیه رباط‌صلیبی بود، این ورزشکار بتواند تا پایان دوران مصدومیت مراحل درمانی‌اش را در بیمارستان فرهیختگان دنبال کند.

توافق درخصوص طی کردن مراحل درمانی مصدومیت‌هایی که طول درمان بیشتری دارند تنها مختص به بیمارستان فرهیختگان است؟
فدراسیون پزشکی- ورزشی با بیمارستان‌های مختلفی در سطح شهر تهران قرارداد دارد که در این‌گونه موارد ورزشکاران را به بیمارستان مربوطه معرفی می‌کند، اما آن‌ها در غرب تهران با فقدان یک مرکز پزشکی مجهز روبه‌رو بودند که حالا بیمارستان فرهیختگان می‌تواند در این زمینه کمک ویژه‌ای به فدراسیون پزشکی- ورزشی کند و رقابت‌هایی را که در غرب تهران برگزار می‌شود، پوشش دهد.

این روز‌ها تلاش‌ها در دانشگاه آزاد برای ارتباط با ارگان‌ها و فدراسیون‌های مختلف خیلی زیاد به چشم می‌آید.
از همان ابتدا که بنده کار را در تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی آغاز کردم، یکی از اهداف اصلی‌ام ارتباط با سازمان‌ها، ارگان‌ها و فدراسیون‌های مختلف بود تا آن‌ها بتوانند از امکانات خوبی که دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه ورزشی و پزشکی دارد، استفاده کنند و درواقع ما بتوانیم خدماتی که ارائه می‌کنیم تنها مختص به خانواده دانشگاه آزاد نباشد. تفاهمنامه‌ای که با کمیته ملی المپیک در آستانه امضا شدن است و نیازمند امضای نهایی دکتر طهرانچی و جناب آقای صالحی‌امیری است و یا همکاری با وزارت ورزش و جوانان که به‌زودی شکل می‌گیرد و در زمینه دوره‌های آموزشی، مربیگری حرفه‌ای و برگزاری لیگ‌های مختلف برای فدراسیون‌های ورزشی است، نمونه‌ای از اقداماتی است که برای ارائه خدمات به ارگان‌های مختلف انجام داده‌ایم. این اقدامات باعث شده که در دوران کرونایی که بخش‌های مختلف جامعه از لحاظ اقتصادی به مشکل برخورده‌اند، درآمدزایی خوبی برای دانشگاه آزاد اسلامی انجام شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه فرهیختگان، تاریخ انتشار: 12 بهمن 1399، کد خبر: 4959563،  www.farhikhtegandaily.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین