پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۶۹۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز در بنادر کشور صاحبان کالا از نظر عملیات بندری مجبور به پرداخت خسارت دموراژ یعنی خسارت بابت تأخیر تخلیه و بارگیری کالا به کشتی‌ها نمی‌شوند و دموراژ عملیات بندری در بنادر ما صفر است که این نشان از استاندارد بودن بنادر دارد.
شعار سال: محمد راستاد در برنامه تلویزیونی اظهار داشت: برای همه مردم موارد مشمول تحریم در بنادر، به توانمندی داخل اتکا کردیم و در همین تحریم‌ها با توانمندی داخلی در کشور توانستیم با همکاری مؤسسات رده بندی، شرکت‌های بیمه شرکت‌های کشتیرانی، بخش‌های تعمیر و نگهداری کشتی و پشتیبانی بنادر طوری عمل کنیم که فعالیت بنادر و صادرات و واردات کالا در دوران تحریم متوقف نشود.

وی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا محدودیت‌های گسترده ایجاد شد، اما تلاش کردیم با رعایت پروتکل‌ها، بخش دریایی و بندری را فعال نگه‌داریم بدین ترتیب ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر حتی یک لحظه هم دچار توقف نشد البته سختی‌هایی هم وجود دارد، اما قابلیت‌ها و توانمندی‌ها موجب شد از این پیچ سخت به خوبی عبور کنیم.
 
تجهیزات و زیرساخت‌های بنادر تجاری کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با توجه به تجهیزات و زیرساخت‌های بنادر تجاری کشور، نُرم تخلیه انبار کالا در بنادر ما قابل قیاس با کشور‌های دنیا است.

وی افزود: ظرفیت، زیرساخت و تجهیزات بنادر موجب شده است که کمبودی از نظر استاندارد بین‌المللی برای تخلیه و بارگیری کالا در دنیا نداشته باشیم، برای انواع کالا‌ها و کشتی‌ها شامل کالا‌های سبک تا سنگین و کالا‌های با سایز‌ها و اندازه‌های بسیار بزرگ اسکله و پایانه‌های مخصوص داریم که قابلیت خدمات دهی دارند.

راستاد افزود: کانال‌های دسترسی بنادر تا اعماق بالا مدام لایروبی می‌شود تا کشتی‌ها با مشکل مواجه نشوند ظرفیت اسکله‌ها متناسب با روند رشد سایز کشتی‌ها و کالا‌ها بالا رفته است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: در بنادر ما ۳۹ کیلومتر طول اسکله وجود دارد که قابلیت پهلوگیری طول مختلف کشتی‌ها و انواع محموله‌ها را دارد و از این نظر نه‌تن‌ها در منطقه بلکه در سطح جهانی با بنادر قابلیت رقابت داریم.
 
تخلیه و بارگیری کالای اساسی

وی گفت: امروز بابت تخلیه و بارگیری کالای اساسی، کالای فله و کانتینر در بنادر هیچ نقیصه‌ای وجود ندارد و صاحبان کالا از نظر عملیات بندری مجبور به پرداخت خسارت دموراژ (خسارت بابت تأخیر تخلیه و بارگیری کالا) به کشتی‌ها نمی‌شوند و دموراژ عملیات بندری در بنادر ما صفر است که این نشان از استاندارد بودن بنادر دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح جامع بنادر بازرگانی کشور تا افق ۱۴۰۴ مصوب شده است و در همان مسیر کار خود را ادامه می‌دهیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: ظرفیت بنادر در سال ۹۲ رقم ۱۷۰ میلیون تن بود که امروز به ۲۵۰ میلیون تن افزایش یافته است و تا پایان عمر دولت به ۲۸۰ میلیون تن می‌رسد.

راستاد گفت: در حال حاضر سرمایه گذاری خصوصی در بنادر ما ۱۶ هزار میلیارد تومان است و ۳۰۰ قرارداد بخش خصوصی در بنادر داریم که شامل احداث روبنا، تجهیزات و حتی احداث زیرساخت‌ها است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی محقق شده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از مانا، تاریخ انتشار: ۲۱بهمن ۱۳۹۹، کدخبر: mana.ir، ۸۹۰۶۳
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
0
0
خسارت هایی که دارن از پیگر بی جان این صنعت میگیرن واقعا خجالت اور ترین حالت ممکن رو ایجادکرده برای همه مون
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین