پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۶۹۶
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
استخر شنای شهرستان پلدختر که طی حدود ۱۰ سال اخیر به یکی از سوژه های خبری دائم رسانه ها تبدیل شده و پای آن حتی به دفتر وزیر ورزش و جوانان نیز کشیده شده است همچنان به جای پیشرفت، پس رفت می کند تا درصد پیشرفت پروژه از ۲۵ به ۱۵ درصد کاهش یابد.
شعارسال: پروژه استخر شنای شهرستان گرمسیر پلدختر که تاکنون بارها وعده بهره برداری آن اعلام شده همچنان در میان وعده ها غرق است تا جوانان پلدختری مجبور باشند یا برای شنا راهی استانها و شهرستانهای همجوار شوند و یا دل به دریای پرمخاطره رودخانه کشکان بسپارند و شاهد حوادث متعدد باشیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان لرستان که صبح دوشنبه به صورت سر زده از پروزه استخر شنای پلدختر و از سالن های ورزشی مجتمع شهید سرمالیان این شهر بازدید کرد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: داشتن استخر شنا حداقل حق و مطالبه مردم شهرستان پلدختر است و به عنوان متولی ورزش استان پیگیر هستم تا این حق در کوتاه ترین زمان ممکن برای مردم محقق شود.

عزیزپور تصریح کرد: دردناک است که می شنویم جوانان و نوجوانان شهرستان پلدختر با وجود شرایط آب و هوایی و استقبال خوبی که مردم از ورزش فرح بخش شنا دارند مجبورند برای شنا کردن با پیمون حداقل ۵۰ کیلومتر مسافت به شهرستان ها و استان های همجوار بروند.

وی اضافه کرد: متاسفانه زمان زیادی سپری شده و پروژه استخر شنای پلدختر مشکلات و ایرادات فراوانی دارد که این مسئله در حقیقت غیر قابل توجیه است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان لرستان گفت: پروژه استخر شنای پلدختر با گذشت ۹ سال تنها ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دارای چندین ایراد و اشکال جدی است که باید برطرف شود و سرعت ساخت این پروژه به طور جدی و عملی افزایش یابد تا مطالبه به حق مردم ادا شود.

عزیزپور افزود: اعتبارات خوبی به پروژه استخر شنای پلدختر اختصاص یافته و عزم و اراده جدی و کلی استانی نیز پشت قضیه است تا این طرح به پایان برسد و مردم بتوانند با بهره برداری از آن استفاده کنند.

وی گفت: استخر شنای پلدختر از نقشه خاصی استفاده شده که با جغرافیای شهرستان و وسعت زمین همخوانی کمی دارد و تغییرات در طول انجام پروژه صورت گرفته است.

وی افزود: در واقع ابنیه و تاسیسات ساختمانی به شکل دیگری طراحی شده در حالیکه هم اکنون به گونه دیگری در حال اجرا است و مشکلاتی در رابطه با حریم شهرداری داشته که اصلاح شده و دارای اشکالات فنی و ترک خوردگی جزیی است که با مشاوره های انجام شده خیلی نگران کننده نیست.

مدیر کل ورزش و جوانان استان لرستان گفت: محل جانمایی پروژه و آزمایش خاک به صورت آزمون و خطا انجام شده است و اشکالات و پیچیدگی هایی در برخی ستون ها به صورت جدی وجود دارد که بایستی رفع شوند.

عزیز پور با بیان این که برای ادامه پروژه باید مقاوم سازی و بهینه سازی انجام شود افزود: پروژه استخر شنای پلدختر چهار پیمانکار را خلع ید کرده که این امر باعث اتلاف وقت شده و اعتراض مردم را در پی داشته و موجب طولانی شدن ساخت این پروژه شده است که باید هر چه سریع تر کار جمع و به بهره برداری برسد.

وی گفت: اعلام شده که پروژه استخر شنای پلدختر ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ولی با بازدیدی که امروز صورت گرفت معلوم شد پیشرفت فیزیکی این پروژه کمتر از ۱۵ درصد است.

وی افزود: اعتراضات مسئولان شهرستان از جمله امام جمعه و فرماندار نسبت به طولانی شدن پروژه استخر شنا و عملکرد پیمانکاران به حق بوده و محرک خوبی برای پیشرفت این پروژه محسوب می شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان لرستان گفت: تلاش می شود و پیگیر موضوع هستیم تا پروژه استخر شنای پلدختر قبل از فرارسیدن فصل گرما در سال آینده به بهره برداری برسد.

بنابر این گزارش شهرستان پلدختر با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت گرمترین شهر استان لرستان که گرمای آن در فصل تابستان به علت همجواری با اندیمشک استان خوزستان از مرز ۵۰ درجه فراتر می رود.

این امر موجب شد تا مسئولان وقت به فکر احداث استخر در این شهرستان به عنوان پروژه ای ورزشی و تفریحی بیفتند و در سال ۸۱ عملیات اجرایی این پروژه را در زمینی در ضلع جنوب مجموعه ورزشی شهید سرمالیان شهر پلدختر آغاز کردند.

پس از گذشت مدتی به دلیل عدم کیفیت زمین و رعایت نکردن برخی استاندارد ها عطای این پروژه که از آرزوهای دیرینه مردم به ویژه نوجوانان و جوانان این دیار بود به لقایش بخشیده شده تا این استخر نیمه کاره رها و به سالن کشتی تغییر کاربری دهد.

موضوع به این جا ختم نشد؛ با درخواست های مکرر مردم مبنی بر ساخت استخر و انعکاس این مطالبات در رسانه های جمعی مسئولان مجدد به فکر چاره افتادند و در سال ۸۴ ساخت این پروژه در فهرست مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری قرار گرفت تا عملیات اجرایی آن در سال ۸۶ آغاز شود.

ولی متاسفانه از آن زمان تا کنون سرنوشت این پروژه در هاله ای از ابهام است و به دلیل عدم نظارت صحیح در انتخاب پیمانکار واجد شرایط و توانمند این پروژه بارها دچار رکود شده و با گذشت ۹ سال و تعویض چند پیمانکار و با تمام شدن عمر دولت نهم و دهم وعده های مسئولان در زمینه این پروژه محقق نشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: دوشنبه 19 آبان 1393، کدخبر: 2418224 ، www.mehrnews.com/

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین