پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۱۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
وزیر امور مهاجرین افغانستان اعلام کرد که در حال حاضر ۲.۵ میلیون افغان با مدرک و فاقد در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنند.
شعار سال: «نورالرحمان اخلاقی» روز سه شنبه در نشستی خبری در کابل گفت که از این آمار یک میلیون و ۴۷۰ هزار تن آن‌ها دارای مدرک، حدود ۹۵۰ هزار تن دارای کارت آمایش، ۴۵۰ هزار تن دارای گذرنامه خانوادگی و ۷۰ هزار نفر دیگر نیز دارای گذرنامه اقامت طویل مدت هستند.

وزیر مهاجرین افغانستان افزود که این وزارت کارت‌های مهاجرت افغان‌های مقیم ایران را برای یک‌سال تا پایان ۱۳۹۹ تمدید کرده و همچنین روند تمدید گذرنامه خانوادگی مهاجران را از ۱۵ بهمن امسال آغاز کرده و قرار است تا آخر سال ۱۴۰۰ ادامه دهد.

وی گفت که در مجموع در سال ۱۳۹۹ حدود ۸۵۰ هزار نفر به کشور بازگشته‌اند

به گفته او، عامل اصلی مهاجرت و بی‌جاشدگان طی ۲۰ سال گذشته گروه طالبان بوده و در حال حاضر ۶.۵ میلیون مهاجر افغان در بیرون از کشور به سر می ‌برند.

اخلاقی افزود که ۲.۵ میلیون مهاجر افغانستان در پاکستان زندگی می کند و حدود ۷۰۹ هزار و ۵۴۹ تن دیگر نیز در کشورهای اروپایی بسر می برند.

براساس گفته وزیر مهاجرین افغانستان حدود ۲۰۰ هزار مهاجر افغان نیز در ترکیه زندگی می‌ کنند و برای رسیدگی به وضعیت آن‌ها وزارت امور مهاجرین طرح ایجاد یک راهکار تفاهم ‌شده میان دو کشور را پیشنهاد کرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 22 بهمن 1399، کد خبر: 4959563،  www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
0
0
چرا ایرانی که این همه مشکلات در حوزهکنترل جمعیت خودش داره باید بلا کش یه ملت دیگه تو کشورش باشه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین