پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۴۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳
مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت هزینه اجرای پروژه گوره-جاسک را ۲ میلیارد یورو اعلام کرد و گفت: ۵۰۰ میلیون یورو از پولی که باید صرف تامین کالا و لوله از خارج از کشور می‌شد تماما از داخل تهیه شده و منجر به صرفه‌جویی شده است، بعبارت دیگر شاهد احداث یک عسلویه جدید در مکران هستیم.
شعار سال: مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت با بیان اینکه گوره-جاسک پروژه‌ای راهبردی و برای حل مسائل ژئوپلیتیک منطقه است که این ویژگی خاص آن را متمایز می‌کند، خاطرنشان کرد: با توجه به رقابت‌های منطقه‌ای که منبعث از پارامتر‌های مختلف ژئوپلیتیک، مباحث بین‌المللی، سیاسی و اقتصادی است این امکان را به ما می‌دهد که در رقابت سخت و طاقت‌فرسای جذب در بازار‌های بین‌المللی نفت از رقبا عقب نمانیم.

تورج دهقانی، با بیان اینکه طرح گوره جاسک یک خط ۱۰۰۰ کیلومتری انتقال نفت از گوره به جاسک است که بخش اصلی طرح تامین لوله به ظرفیت ۳۸۰ هزار تن و در طول ۴ هزار کیلومتر است، اظهار داشت: متریال لوله برای سرویس ترش بوده که قبلا بطور کامل از خارج تهیه می‌شد، اما امروز توانسته‌ایم با توانمندی داخلی آن را خلق کنیم به طوری که اکنون تماما از شرکت‌های فولادی داخل تهیه شده و در حال اجرا هستند.

منحصر به فرد و قابل رقابت در بازار‌های بین‌المللی

وی با اشاره به نقش فولادسازی‌های داخل به عنوان گلوگاه اصلی پروژه افزود: به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد، این توانمندی در کشور تثبیت شده و می‌توانیم در خاورمیانه و بازار‌های بین‌المللی رقابت کنیم.

مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت با اشاره به اینکه ما به عنوان مصرف‌کننده کالا‌های فولادی و لوله این تضمین را می‌دهیم که حداکثر نیاز صنعت را از توانمندی داخلی بخصوص در جایی که امتحان خود را پس داده‌اند تامین کنیم، گفت: ما به این موضوع به عنوان راهبرد استراتژیک نگاه می‌کنیم و انتظار داریم که سازندگان هم به مقوله کیفیت و تضمین پایداری خدمات ورود کنند.

وی با بیان اینکه گوره-جاسک پروژه‌ای راهبردی و برای حل مسائل ژئوپلیتیک منطقه است که این ویژگی خاص آن را متمایز می‌کند، خاطرنشان کرد: با توجه به رقابت‌های منطقه‌ای که منبعث از پارامتر‌های مختلف ژئوپلیتیک، مباحث بین‌المللی، سیاسی و اقتصادی است این امکان را به ما می‌دهد که در رقابت سخت و طاقت‌فرسای جذب در بازار‌های بین‌المللی نفت از رقبا عقب نمانیم.

دهقانی تاکید کرد: فلسفه ویژگی اصلی پروژه توسعه جنوب شرق کشور و ظرفیت‌سازی برای پایین‌دست نفت است. این موضوع یکی از اهدافی است که آن را متمایز و زیربنایی می‌کند.

با اعتماد به نفس از داخلی‌ها استفاده کردیم

وی یادآور شد: صفر تا صد پروژه در شرایط تحریم بوده و این پیام را داشت که می‌تواند چراغ راه خیلی از طرح‌های دیگر باشد بعبارت دیگر با اعتماد به نفس بتوانیم به ساخت داخل تکیه کنیم، ضمن اینکه ویژگی دیگر آن نیز اشتغالزایی است به طوری که همانند تیم ملی؛ متخصصین از همه گوشه کنار کشور بکار گرفته شده‌اند.

مدیر عامل شرکت متن گفت: بخش فولاد و مواد اولیه مورد نیاز طرح نه تنها تامین نیاز داخل و کاهش هزینه نگاهی نیز به بازار‌های بین‌المللی داشته و در مجموع توان رقابت با نوع خارجی به لحاظ قیمت و کیفیت را دارد.

وی با بیان اینکه بزودی تولید مخازن انتهای خط شروع می‌شود، تاکید کرد: گروه-جاسک استراتژی‌ترین و راهبردی‌ترین پروژه حال حاضر وزارت نفت است، اولین‌ها را در کشور تولید می‌کنیم و در رکورد‌های اجرایی دارای اهمیت است، تماما با پیمانکاران داخلی کار می‌کنیم ضمن اینکه توسعه سواحل مکران و توسعه پالایشگاه و پتروشیمی نیز در دستور کار قرار دارد.

حضور قدرتمندتر در بازار نفت از مسیر آب‌های آزاد

دهقانی خاطرنشان کرد: با اجرای پروژه گوره-جاسک علاوه بر پایانه خارک امکان دسترسی به آب‌های آزاد برای صادرات نفت خام را داریم، علاوه بر آن این امکان فراهم می‌شود که بتوانیم صادرات سایر فرآورده‌ها غیر از نفت‌خام هم داشته باشیم.

وی هزینه اجرای این پروژه را ۲ میلیارد یورو اعلام کرد و گفت: ۵۰۰ میلیون یورو از پولی که باید صرف تامین کالا و لوله از خارج از کشور می‌شد تماما از داخل تهیه شده و منجر به صرفه‌جویی شده است، بعبارت دیگر شاهد احداث یک عسلویه جدید در مکران هستیم.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران، تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۳۷۵۰۲، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
0
0
وقتي تحريم ها باعث شكوفايي بشه ديگه كسي نميتونه جلوي رشد اون ملت رو بگيره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین