پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۰۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳
با کنار گذاشتن بحث مجوز و استقبال از اینترنت ماهواره ای، به دنبال بهره مندی حداکثری از مزایای آن باشیم تا زندگی راحت تری داشته باشیم / همانگونه که اینترنت، خود انقلابی در ارتباطات به وجود آورد اینترنت ماهواره‌ای نیز انقلاب دیگری در این زمینه خواهد بود و باید منتظر تاثیرات آن خواهیم بود.
شعار سال، الزام کسب مجوز برای استفاده از اینترنت ماهواره ای یک اشتباه بزرگ است. اشتباهی که عمری به طولانی تاریخ مدرن ایران دارد. اشتباهی آشنا در تاریخ همه وسایل مدرن ارتباطی ایران. از چاپ و مطبوعات تا رادیو، تلویزیون، ماهواره، ویدئو، سینما و اینترنت و تلگرام و ... . اشتباهی پرسابقه و پندآموز که ما را با انسان های 200 سال قبل مشابه و مشترک می کند.

به زودی قرار است اینترنت ماهواره ای در جهان آغاز به کار کند و ایران هم از این ابزار جدید ارتباطی، بی نصیب نمی ماند همانگونه که ایرانیان از برنامه های رادیو و تلویزیونی ماهواره ای بی نصیب نماندند و با وجود محدودیت ها و ممنوعیت ها و فشارها اما هم اکنون تقریبا در اکثر خانه ها می توان دیش ماهواره و ریسور را دید.

همزمان دبیر شورای عالی فضای مجازی ضمن تاکید بر برنامه ریزی و ایجاد سازوکاری برای تعامل با این پدیده گفته است: "باید یک سری مجوز صادر شود تا کسانی که می‌خواهند در کشور از طریق این شبکه‌های دسترسی فعالیت کنند حتماً اخذ مجوز کنند".

این یعنی ما از تجربه شبکه های ماهواره ای درس نگرفته ایم. تجربه ای که هم اکنون در آن زندگی می کنیم و مثل یک موجود زنده در مقابل چشم ماست.

برای استفاده از اینترنت ماهواره ای هم بهتر است بحث صدور مجوز کنار گذاشته شود چون نه تنها بی فایده است بلکه تنها باعث دردسر بی نتیجه برای حکومت و مردم می شود. حکومت نماینده مردم است. خواست مردم استفاده ارزان تر، آسان تر، با کیفیت تر و بیشتر از اینترنت است.

شرح عکس: مجوز استفاده از دستگاه رادیو 

ایران و مجوز برای اینترنت ماهواره ای / درس عبرت نمی گیریم

چند روز قبل، روز جهانی رادیو بود. همچنان در تاریخ ثبت است که روزی روزگاری در این کشور برای استفاده از رادیو مجوز صادر می شد. امروز هم برنامه ریزی می شود برای استفاده از اینترنت ماهواره ای، باید مجوز گرفت. دو کار مشابه در فاصله حدود 100 سال.

علاوه بر این نیز می توان گفت:

– ایران یکی از کشورهای بزرگ جهان به لحاظ مساحت و جمعیت است با این حال شاید تنها کشور بزرگ جهان باشد که همچنان در قالب سیستم حکومتی متمرکز (تمرکزگرا) اداره می شود. افزایش ارتباطات و در راس آنها اینترنت، اداره کشور را آسان و با کیفیت می کند. تاثیرات مثبت اینترنت ماهواره ای به ویژه در روستاهای دورافتاده و مناطق کم برخوردارتر کشور بیشتر خواهد بود. اینترنت زندگی و کسب و کارها را با عدالت بیشتری همراه خواهد کرد.

– ایران به دلیل شرایط کرونا و تحریم های حداکثری، با شرایط سخت وآزاردهنده ای روبه رو است. یکی از بهترین راه ها برای کاهش تاثیرات منفی این شرایط، آسان سازی استفاده از اینترنت است. باید زمینه ای را فراهم کرد تا تعداد بیشتری از مردم ایران به اینترنت با کیفیت تر، ارزان تر و سریع تر دسترسی داشته باشند.

 – یکی از تاثیرات اینترنت ماهواره ای این است که بحث فیلترینگ به شیوه فعلی در ایران را بلاموضوع می شود. برای فیلترکردن وب سایت های تبلیغ کننده فعالیت های تروریستی، سوء استفاده جنسی از کودکان، نفرت افکنی، خشونت و نژادپرستی، باید به مانند دیگر کشورهای جهان از سازوکارهای معمول استفاده کرد یعنی ارتباط با ارائه کنندگان سرویس اینترنت.

– همانگونه که اینترنت، خود انقلابی در ارتباطات به وجود  آورد اینترنت ماهواره ای نیز انقلاب دیگری در این زمینه خواهد بود و باید منتظر تاثیرات آن خواهیم بود.

– احتمالا با وجود اینترنت ماهواره ای، بخش زیاد یا مهمی از ارسال پارازیت بر برنامه های شبکه های ماهواره ای نیز بی اثر می شود چرا که افراد می توانند به وسیله گوشی موبایل، لپ تاپ یا تلویزیون های هوشمند برنامه های شبکه های رادیویی تلویزیونی را به وسیله اینترنت ماهواره ای تماشا کنند کاری که الان نیز روبه افزایش است.

- اینترنت ماهواره ای، ورود به مرحله جدیدی از دنیای ارتباطات است.با کنار گذاشتن بحث مجوز و استقبال از آن، به دنبال بهره مندی حداکثری حکومت و مردم از مزایای آن باشیم تا زندگی راحت تری داشته باشیم.




شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت عصر ایران، تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۹۹، کد خبر: ۷۷۰۸۷۳، www.asriran.com.
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
0
0
اميد داريم كه بتونيم در زمينه اي كه داريم در موردش حرف ميزنيم عده اي سنگ اندازي نكنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین