پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۱۸۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز گفت: فاز یک و دو پروژه تغذیه مصنوعی دشت هشتگرد و نظرآباد افتتاح شد.
شعار سال: داوود نجفیان پیش از ظهر سه‌شنبه در آئین افتتاح فاز یک و دو پروژه تغذیه مصنوعی دشت هشتگرد با حضور اردکانیان وزیر نیرو از طریق ویدئوکنفرانس صورت گرفت، اظهار کرد: امروز بخش عمده این طرح در فاز یک و دو با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد به بهره‌برداری رسید و ۱۵ میلیارد تومان برای اجرای فاز‌های بعدی نیاز داریم.

وی با بیان اینکه طرح تغذیه مصنوعی دشت‌های هشتگرد و نظرآباد از سال ۱۳۸۰ در دو فاز اجرا شد، تصریح کرد: این امر با هدف انتقال آب‌های جاری و رودخانه کردان به سفره‌های آب زیرزمینی استان البرز و پیشگیری از آثار تخریبی سیلاب‌ها به اجرا درآمد.
 
اهداف پروژه

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز خاطرنشان کرد: این طرح بزرگ دارای ابعاد و ابنیه مختلف مانند بند انحرافی رودخانه کردان، تأسیسات جنبی انتقال آب و حوضچه‌های جاذب آب است.

وی ادامه داد: فاز نخست این طرح بین سال‌ها ۸۰ تا ۹۲ زیر نظر شرکت آب منطقه‌ای استان تهران اجرا شد، اما فاز دوم این پروژه از سال ۹۲ تاکنون زیر نظر شرکت آب منطقه‌ای البرز اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز با اشاره به اهداف این پروژه گفت: مطالعات این طرح به علت برداشت بیش از حد توان آبدهی آبخوان دشت هشتگرد در سال‌های اخیر و اُفت سریع سطح آب و بیلان منفی سفره آب‌های زیرزمینی به سبب گسترش روزافزون فعالیت‌های کشاورزی و باغداری و از یکسو فعالیت‌های صنعتی و کارگاهی و توسعه سکنی‌گزینی همراه با ازدیاد جمعیت از سوی دیگر و به تبع آن نیاز چشمگیر به آب بوده که در ناحیه فوق تنها منبع مطمئن بهره‌برداری از سفره آب‌های زیرزمینی و استفاده از آن است.

وی ادامه داد: از جمله اهداف اصلی طرح با توجه به نگرش چندمنظوره و جامع، احداث سد تغذیه مصنوعی و تأسیسات وابسته به همراه کانال آب‌رسان و حوضچه‌های تغذیه مصنوعی در فاز یک و ۲ با ذخیره ۰.۳۵ میلیون مترمکعب و در فاز ۳ با ذخیره ۰.۱۵ میلیون مترمکعب در هر سیلاب حدود ۸ تا ۱۲ مترمکعب در سال تغذیه آب زیرزمینی است.

نجفیان متذکر شد: همچنین از جمله اهداف دیگر این پروژه عملکرد کنترل رسوب و تأخیر در سیلاب توسط سد تغذیه و کنترل شرایط بحرانی پایین‌دست پروژه، ساماندهی رودخانه از نظر کنترل فرسایش و حفاظت کناره‌ها در سواحل راست و چپ و حذف موانع مزاحم و بحران‌زا در طول مسیر رودخانه کردان در محل پروژه، پاک‌سازی منطقه از نخاله و باقیمانده سازه‌های تخریب شده و فرسوده و تصرفات غیرمجاز از بستر رودخانه، ایجاد اشتغال و … از جمله اهداف دیگر افتتاح این پروژه است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:۲۸ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر:۵۱۴۸۴۵۶، mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
0
0
هشتگرد واقعا داره شرایط بدی رو طی میکنه و کسی هم نیست روی رفتار نابخردانه مسئولین نظارتی داشته باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
0
0
تمامی اهدافی که ذکر شد با افتتاح این پروژه محقق میشوند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین