پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۳۰۷
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
طرح ملی و عظیم اتان‌گیری از گاز طبیعی در شهرستان مُهر استان فارس و عسلویه بوشهر به بهره‌برداری رسید.
شعار سال: صبح امروز و در جریان سفر یک روزه محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام به مناطق صنعتی دو استان بوشهر و فارس، "مجتمع استحصال اتان پارسیان" با ظرفیت ورود ۷۵ میلیون مترمکعب گاز در روز به طور آزمایشی به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم که مدیران عامل هلدینگ انرژی، گروه اقتصادی تدبیر، شرکت نفت پارس و شرکت پالایش پارسیان‌سپهر حضور داشتند، با دستور محمد مخبر فرایند اتان گیری دراین مجموعه آغاز شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام پس از بازدید هوایی از این مجموعه بزرگ که در شهرستان مُهر استان فارس قرار دارد، در جمع خبرنگاران گفت: با افتتاح این پالایشگاه گام بلندی در حوزه محیط زیست و جلوگیری از وجود مواد آلاینده در گاز طبیعی و همچنین جلوگیری از خام سوزی مواد ارزشمند داخل گاز طبیعی که در مصارف خانگی تبدیل به دود و مواد آلاینده میشود برداشته شد.

وی افزود: میزان خوراک ورودی این مجموعه روزانه ۷۵ میلیون مترمکعب یعنی معادل تولید گاز در سه فاز پارس جنوبی و تولیدات آن سالانه ۳.۳ میلیون تن انواع ال‌پی‌جی و کاندنسیت است که ۲ میلیون تن از این محصولات صادر خواهد شد که مبلغ قابل توجه یک میلیارد دلار  ارزآوری در سال برای کشور خواهد داشت.
 
مخبر به فناوری استفاده شده در این مجتمع اشاره کرد و گفت: به جرأت ادعا میکنیم که به روزترین تکنولوژی و فناوری‌های روز جهان در این حوزه با تکیه بر دانش متخصصین داخلی در این پالایشگاه به کار گرفته شده و با راه‌اندازی آن جهش  قابل توجهی در صنعت نفت کشور رخ خواهد داد.

وی افزود: از دیگر ویژگی‌های متمایز این مجموعه، توان بازیافت ۹۵ درصدی اتان است که بالاترین توان خلوص در کشور به حساب می‌آید.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به بحث ایجاد اشتغال از طریق بهره برداری از این طرح گفت: یکی از اهداف ستاد در اینگونه پروژه‌ها تاکید بر ایجاد اشتغال و توسعه مناطق محروم است، در همین طرح بیش از ۵۰۰۰ شغل مستقیم و حدود ۲۰ هزار شغل غیرمستقیم ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جهش تولید و تحت شدیدترین تحریم‌های ظالمانه، راه‌اندازی طرح ملی استحصال اتان که تا پایان امسال به بهره‌برداری کامل خواهد رسید، نگینی بر تولید ملی و نماد توان متخصصان داخلی است.
 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۲۸۶، setad.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین