پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۳۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱
رییس سازمان تنظیم مقررات گفت: با توجه به گستردگی خدمات پهن باند ثابت، کاربران از سرعت آن رضایت کافی را ندارند.

شعار سال:«حسین فلاح جوشقانی» در سومین رویداد هفته ایران دیجیتال، در پنلی با حضور شرکت های خدمات دهنده اینترنت ثابت حاضر شد و به مشکلاتی که اینترنت ثابت در کشور دارد اشاره کرد.
 
وی درباره وضعیت اینترنت ثابت و میزان رضایت کاربران از این زیرساخت ارتباطی گفت: ما در حوزه ارتباطات و پهن باند ثابت مشکلات زیادی داریم و توسعه یافته نیستیم. این مساله نیز بر کسی پوشیده نیست.
 
معاون وزیر ارتباطات افزود: ما در این حوزه مشکلات زیادی داریم که یکی از آنها عدم سرمایه گذاری در این بخش است که اصولا قابل انجام نیست. این کار جزییات پیچیده اجرایی دارد زیرا مجموعه ای مانند شرکت مخابرات ایران که صاحب این تجهیزات باشد انحصار ایجاد می کند.
 
فلاح اضافه کرد: کاربران فضای مجازی با توجه به گستردگی خدمان پهن باند از سرعت آن ناراضی هستند اما توسعه آن و جلب رضایت مردم غیر ممکن نیست و باید تعامل بیشتری با شرکت مخابرات داشته باشیم.
 
او تشریح کرد: در توسعه اینترنت نسل پنجم بحث صرفا بر سر اینترنت تلفن همراه نیست. 5G زیست بومی است که اصل و اساس آن بحث همگرایی پهن باند ثابت و موبایل است که دستیابی به این اصل نیاز به زیرساخت مناسب فیبر دارد.
 
فلاح ادامه داد: زمانی که از باند پهن صحبت کنیم صرفا یک تکنولوژی نیست، یک طرز فکر است. این باند پهن اصل مهم در کل کشور است. مطالبه امروز مردم باند پهن است که اکنون در حاکمیت نیز وجود دارد.
 
وی افزود: این که می گویند سرمایه گذاری در این حوزه ممکن نیست، اشتباه است و اکنون شاتل با سرمایه گذاری کلان در این حوزه وارد میدان شده است.
 
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به تعرفه گذاری خدمات خرده فروشی  و همکاری و رقابت در عمده فروشی گفت: چیزی که ما در حوزه تعرفه گذاری کنترل می کنیم در حوزه تلفن همراه و بازی است که اپراتورها ساخته اند. تعرفه را بر اساس کف و سقف گذاشته ایم و نمی توانند هر زمان که اراده کردند تعرفه را چند برابر کنند.
 
فلاح تشریح کرد: عمده مشترکان از تعرفه تلفن همراه شکایت دارند بنابراین باید در این حوزه سیاستگذاری درستی انجام شود. بر اساس مصوبه هایی که شورای عالی فضای مجازی هزینه اینترنت در سبد مردم نباید بیش تر از ۲ درصد باشد و ما باید به این هدف برسیم.

ما اینترنت زیرساختی که اپراتورها دریافت می کنند را ۲۵ درصد ارزان کردیم تا آن ها بتوانند در حوزه های مختلف سرمایه گذاری کنند. در خصوص تلفن ثابت باید بگویم که آنها سه سال است که از بالا نرفتن تعرفه در رسانه ها گلایه می کنند اما تازه سه هفته است که این گلایه را رسما به ما اعلام کرده اند.
 
وی تاکید کرد: ما باید تفکرمان را در حوزه اینترنت درست کنیم زیرا اینترنت نسل پنجم نیاز به سرمایه گذاری کلان دارد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری وب زوم  ، تاریخ انتشار:  28 بهمن 1399  ، کدخبر: 3943، www.webzoom.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
0
0
اینترنت ثابت در ایران واقعا اوضاع رو به سامانی نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین