پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۶۴۲
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
یک تحلیلگر یمنی نوشت: ارتش یمین برای دفاع از عزت و شرف ملت؛ چهار فروند پهپاد یمنی به‌دقت فرودگاه بین‌المللی «ابها» را هدف قرار دادند، به‌ویژه بخش نظامی فرودگاه را که هواپیماهایشان در جنگ علیه ملت یمن مشارکت داشتند. همچنین یک فروند موشک بالستیک با دقت به پایگاه هوایی ملک خالد اصابت کرد.
شعار سال: یک تحلیلگر یمنی نوشت: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با حملات پهپادی و موشکی به خاک عربستان از عزت و شرف ملت دفاع می‌کنند.
 
عبدالجبار الغراب در گزارشی نوشت: افزایش کمی و کیفی حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مواضع سعودی، تحقق اهداف از پیش تعیین‌شده و ضربه دقیق به آن در پاسخ به حملات و بمباران جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به نقاط مختلف یمن انجام شده؛ حملاتی خانواده‌ای بسیاری را داغدار کرده است.
 
 
 
حمله چهار فروند پهپاد و یک موشک بالستیک یمنی به عربستان
 
 
یمن

 
طبق این گزارش، درک شرایط سخت کنونی برای هر کسی میسر نیست و اوضاع از ۶ سال گذشته بدتر شده است. نیازی نیست بخواهیم تکرار مکررات کنیم، آنچه مشخص است، این است که توقف محاصره مردم یمن علاوه بر صبر و ایستادگی، قدرت موشک‌های ساخت دست مهندسان این کشور را می‌طلبد که با قدرت خود بتواند مقابل فاجعه‌آفرینی سعودی‌ها نقش‌آفرین باشد و خطر بروز انفجار‌ها و تهدیدات امنیتی را از سر کشور دور کند.

این تحلیلگر یمنی در گزارش خود نوشته است: به تعبیر سازمان ملل متحد، یمن با بزرگترین فاجعه بشری جهان مواجه است، تولیدات نفتی کشور محاصره شده و از ورود محصولات غذایی، دارویی، پزشکی و نیازمندی‌های روزمره مردم این کشور جلوگیری می‌شود. حتی مردم یمن برای مبادله کالا با کشور‌های دیگر در محدودیت هستند و باید از عربستان مجوز بگیرند.

الغراب نوشت: بمباران جنگنده‌های سعودی رو به افزایش است، محاصره ائتلاف سعودی ادامه دارد، نیرو‌های متجاوز اماراتی و سعودی به تهدید مستقیم مردم یمن روی آورده‌اند و گمانه‌زنی‌ها از وخامت اوضاع حکایت دارد. مردم گاز، نفت و مشتقات نفتی برای امور روزمره خود ندارند و زندگی خود را به سختی می‌گذرانند. تورم به‌شدت وجود دارد و نرخ اجناس چهار برابر قیمت واقعی آن است.

 
 
حمله چهار فروند پهپاد و یک موشک بالستیک یمنی به عربستان
 
 
کودک یمن
 
 
وی افزود: به‌دلیل محاصره سعودی‌ها امکانات پزشکی در بیمارستان‌ها به‌شدت کاهش یافته و روند درمانی مختل شده است. با توجه به این موضوع می‌توان دریافت میزان مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به بیماری‌های مختلف نیز رو به افزایش است و کمبود دارو و تجهیزات درمانی به چشم می‌خورد.

تحلیلگر یمنی می‌نویسد: طبیعی است در چنین شرایطی که ائتلاف سعودی-آمریکایی به ادامه بمباران‌ها اصرار دارند و محاصره یمن را لغو نمی‌کنند، ارتش و کمیته‌های مردمی از حیثیت، شرف و عزت ملت یمن دفاع کنند و همه تلاش خود را برای متوقف کردن جنگ و یافتن راه‌حلی سریع برای کمک به مردم و جلوگیری از بروز فاجعه انسانی به کار بندند.

گوش سپردن به وعده‌های ائتلاف متجاوز سعودی راهکار منطقی نیست و پاسخ موشک‌هایشان را باید با موشک داد.

الغراب نوشت: باید جهانیان بدانند تمام ظرفیت ملت یمن بسیج شدند علاوه بر پیمودن راهکار سیاسی، هم‌زمان راهکار نظامی را برای متوقف کردن ماشین جنگی عربستان به کار بگیرند. عملیات اخیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در خاک عربستان دارای ابعاد سیاسی است؛ به این معنا که نیرو‌های متجاوز باید بفهمند دیگر قدرت موشک‌هایشان نمی‌تواند قدرت چانه‌زنی سیاسی آن‌ها را افزایش دهد و باید در فضایی برابر پای میز مذاکره بنشینند و حرف نمایندگان یمنی را گوش دهند.

تحلیگر یمنی افزود: نمایندگان سیاسی یمن پیش‌نویس طرح خود را برای برقراری آتش‌بس جامع حتی به اتحادیه اروپا ارسال کرده‌اند و اکنون طرف‌های مقابل هستند که باید درباره آینده تصمیم بگیرند. شورای امنیت سازمان ملل متحد باید به جنگ در یمن پایان دهد و با صدور قطعنامه‌ای خواستار خروج همه نیرو‌های خارجی از خاک یمن شود؛ موضوعی که طبعاً مطابق خواسته‌ها و امیال سعودی‌ها نیست. گرچه سعودی‌ها مجبورند به خواست ملت یمن سر خم کنند، ولی از هم‌اکنون دنبال توطئه‌ها و اهداف پنهانی برای ضربه زدن به ملت مظلوم یمن هستند.

وی در پایان گزارش می‌نویسد: چهار فروند پهپاد یمنی به‌دقت فرودگاه بین‌المللی «ابها» را هدف قرار دادند، به‌ویژه بخش نظامی فرودگاه را که هواپیماهایشان در جنگ علیه ملت یمن مشارکت داشتند. همچنین یک فروند موشک بالستیک با دقت به پایگاه هوایی ملک خالد اصابت کرد؛ موشکی که تاکنون قابلیت‌های آن ذکر نشده است، ولی می‌تواند در آینده شگفتی‌های زیادی را برای سعودی‌ها به همراه داشته باشد.
 

الغراب نوشت: این اقدامات نظامی هدفمند و معنی‌دار برای پایان دادن به جنگ علیه ملت مظلوم یمن، برقراری آتش‌بس جامع و رفع محاصره انجام می‌شود. بعد از تحقق این موارد می‌توان درباره سازوکار‌های سیاسی توافقنامه، ادامه گفتگو‌ها و مذاکره بر مبنای منافع یمنی‌ها صحبت کرد.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی، تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۵۶۵۲۲۶، www.ana.press
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین