پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۰۰۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
معاون وزیر کشاورزی روسیه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو بر گسترش همکاری‌ها در زمینه محصولات کشاورزی و تامین امنیت غذایی تاکید کردند.

  شعار سال: در نشستی که روز جمعه در مسکو  با «سرگئی لوویچ لوین»  معاون امور بین الملل وزیر کشاورزی فدراسیون روسیه برگزار شد طرفین راه های گسترش مبادلات محصولات کشاورزی و ارتقای زیرساخت های حمل و نقل جهت تبادل و ترانزیت کالا را مورد بررسی قرار دادند.
 
سفیر جمهوری اسلامی ایران در این نشست  به افزایش صادرات ایران به روسیه در سال ۲۰۲۰ اشاره کرد و ادامه داد : برای ارتقا حجم مبادلات تجاری که در دستور کار رهبران دو کشور است، این گام را می توان یک اغاز خوب دانست.
 
جلالی یادآورشد: ایران و روسیه دارای ظرفیت های بسیار بالایی برای گسترش همکاری ها در زمینه محصولات کشاورزی هستند و شرکت های ایرانی برای مشارکت در زمینه کشت محصولات گلخانه ای و نیز غلات و حبوبات در روسیه آمادگی دارند. 
 
در این دیدار، طرفین همچنین ارتقای زیرساخت های حمل و نقل برای تبادل و ترانزیت کالا را مورد بررسی قرار دادند. سرمایه گذاری و گسترش ناوگان کشتیرانی و گسترش حمل و نقل ریلی و افزایش بهره گیری از کانتینرهای یخچالداری که میوه و تره بار از ایران به روسیه حمل می کنند و استفاده از آنها در مسیر بازگشت برای ترانزیت کالاها به بازارهایی که روسیه به تازگی در خلیج فارس به آنها دست یافته است از دیگر مواردی موضوعات گفتو گو و توافق طرفین بود.
 
به رغم  توسعه روابط سیاسی گسترده بین ایران و روسیه، مبادلات تجاری دو کشور توسعه چندانی نداشته است. استفاده از ظرفیت‌های موجود در بازارهای دو کشور می‌تواند به گسترش مبادلات تجاری تهران و مسکو منجر ‌شود.
 

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایرنا، تاریخ انتشار: 8  اسفند  1399  ، کدخبر: 84243595، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
0
0
محصولاتی که داریم ازش حرف به میون میاریم واقعا میتونستیم خودمون به تنهایی هم تولید کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین