پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۰۵۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
مدیرعامل شرکت سهامی فعالیت‌های کشاورزی و غیر کشاورزی ایران با بیان این‌که شرکت‌های سهامی زراعی تنها راه استفاده بهینه از عوامل تولید هستند، گفت: شرکت‌های سهامی زراعی به عنوان یک نظام برتر بهره‌برداری از آب و خاک و سایر عوامل تولید در پیکره وزارت جهاد کشاورزی با هدف افزایش بهره‌وری و درآمد کشاورزان فعالیت می‌کند و خوش‌بختانه بعد از یک رکود طولانی در سال ۱۳۹۰ آیین نامه و اساس‌نامه این شرکت در هیئت وزیران به‌روزرسانی و مصوب شد. هم اکنون هم حدود ۳۰ شرکت سهامی زراعی در ۱۲ استان با زیر پوشش قرار دادن ۸۰ هزار هکتار از اراضی و حدود ۸۰ هزار عضو مشغول به فعالیت هستند.
شعار سال: سید غلامحسین طباطبائی افزود: شرکت‌های سهامی زراعی عموماً در قالب زنجیره تأمین مشغول به فعالیت هستند و اکثراً به فعالیت‌های زراعی، باغی، دامی و سایر موارد مرتبط اشتغال دارند. در جهت توسعه کمی و کیفی این شرکت‌ها هم در حدود ۲۰ ماه قبل بر اساس اساس‌نامه مصوب هیئت وزیران شرکت سهامی فعالیت‌های کشاورزی و غیر کشاورزی ایران تأسیس شد و شروع به کار کرد.

این مقام مسئول در مورد اقدامات این شرکت اظهار داشت: اقدامات انجام شده در بخش‌های مختلف و متفاوتی بوده است. در بخش فنی در جهت رفع نیاز‌های فنی و نهاده‌ای شرکت با ۱۰ شرکت تأمین‌کننده مواد کودی و لوازم آبیاری و ماشین‌آلات کشاورزی قرارداد همکاری تنظیم شد که در قبال این قرارداد‌ها سه هدف کیفیت بهتر، قیمت پایین‌تر و حاشیه سود برای شرکت‌های عضو تعریف شده. همچنین با تشکیل تیم فنی و مهندسی شامل متخصصان تغذیه، باغبانی، گیاه پزشکی، بازاریابی و شرکت‌های دانش بنیان دیگر زمینه ارائه خدمات فنی و مهندسی در سطح شرکت‌های سهامی زراعی فراهم شده است.

وی افزود: با توجه به قابلیت‌های ذکر شده، سایر بخش‌های کشاورزی علاقه‌مند به استفاده از ظرفیت‌های یاد شده هستند که در این رابطه قرارداد‌های نظارت بر تولید واحد‌های زراعی و باغی در سطح حدود ۷۰۰ هکتار منعقد شده و در حال اجراست.

طباطبائی در مورد بخش بازرگانی فعالیت‌های شرکت گفت: در بخش بازرگانی به منظور شناساندن تولیدات شرکت‌های سهامی زراعی و ایجاد اطمینان از کیفیت آن‌ها برای مشتری شرکت اقدام به طراحی و ثبت نشان تجاری «سزا» (مخفف سهامی زراعی ایران) کرده و از این پس تولیدات شرکت‌های تحت پوشش با این نام عرضه می‌شود. در این راستا صادرات محصولات کشاورزی از قبیل پسته، خرما، سیب درختی و فلفل رنگی به کشور‌های روسیه و ارمنستان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت سهامی فعالیت‌های کشاورزی و غیر کشاورزی ایران در مورد برنامه‌های آینده این شرکت اظهار داشت: کمک به توسعه کمی شرکت‌های سهامی زراعی در استان‌های فاقد این گونه شرکت‌ها، تمرکز بر توانمندسازی اعضاء و ارکان شرکت‌های سهامی زراعی با استفاده از منابع قانونی مالی مندرج در قانون و اساسنامه مربوطه، ایجاد یک شرکت سهامی الگویی در اراضی نوبنیاد به منظور توسعه فنون کشاورزی و توسعه کشت گیاهان دارویی و پربازده از برنامه‌های آتی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تنها راه استفاده بهینه از عوامل تولید و برنامه‌ریزی کردن برای کشاورزی در راستای نهادینه کردن الگوی کشت، استمرار صادرات و جلوگیری از نوسانات تولید در بخش کشاورزی توسعه کیفی و کمی شرکت‌های سهامی زراعی است که یکی از روش‌های آن ارتقای شرکت‌های تعاونی تولید مستعد است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه سبزینه، تاریخ انتشار: 10 اسفند 1399، کد خبر: 4959563،  www.sabzineh.org

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
0
0
در زمينه كشاورزي نياز به در افكندن طرحي نو هستيم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین