پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۱۹۶۳
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
دبیر مجمع عدالتخواه دانشجویان دانشگاه زابل گفت: مسئولان طرح ۴۶ هزار هکتاری تاکنون به صورت شفاف به مشکلات طرح نپرداختند و با مخفی کاری کار را جلو می‌برند.
شعار سال: امین کمالی، دبیر مجمع عدالتخواه دانشجویان دانشگاه زابل گفت: قرار بود روز شنبه هفته گذشته برای انجام گفتگویی تلویزیونی در شبکه استانی هامون به مناظره با مجری طرح آبیاری دشت سیستان و رئیس جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در خصوص نواقص طرح ۴۶ هزار هکتاری بپردازیم.

کمالی خاطرنشان کرد: متاسفانه نیکبخت، مجری طرح صبح همان روز با ارائه اعداد و ارقامی در حضور رئیس سازمان صدا و سیما از حضور در برنامه خودداری کرد و این برنامه برگزار نشد. سوال اینجا است که آقای نیکبخت با وجود اینکه تحولات مثبت زیادی را در طرح ایجاد کردند، چرا از حضور در مقابل مردم طفره می‌رود و صدای مردم را نمی‌شنود.

این فعال دانشجویی اظهار کرد: حتی چندماه گذشته قرار گفتگوی رادیویی با او در برنامه دادرسانه داشتیم؛ اما وی از حضور در برنامه خودداری کرد و اشرفی، قائم مقام خود را برای مناظره فرستاد. نیکبخت رابطه خوبی با مناظره و پاسخگویی ندارد و این باعث ایجاد دو ذهنیت در ما می‌شود؛ اول اینکه او می‌خواهد نواقص طرح را بپوشاند و دوم اینکه از آشکار شدن یک سری موارد نگران است.

وی ادامه داد: اگر دلیل این اتفاق جز این موارد است، دلیلی ندارد که او بخواهد عقب نشینی کند و در پشت پرده به ایراد توضیحات بپردازد. البته چند نشست خبری با حضور خبرنگاران برگزار کردند، ولی تا کنون به صورت شفاف به مشکلات طرح نپرداختند. با این حال هر روز که می‌گذرد، سولات و ابهامات جدیدی برای فعالان اجتماعی در خصوص این طرح پیش می‌آید.

کمالی اضافه کرد: چند هفته قبل یکی از معاونین وزیر جهاد گفت که فاز دوم طرح ۴۶ هزار هکتاری در اسفندماه به بهره برداری می‌رسد که گویا در جریان نواقصی که بسیاری از کشاورزان در این طرح با آن مواجه شده‌اند، نیستند. بعضی از پیمانکاران پروژه آبرسانی به دشت سیستان با تخطی از قانون و ترک فعل‎هایی ضرباتی به طرح وارد کرده‌اند که نیازمند پیگیری قانونی است.

دبیر مجمع عدالتخواه دانشجویان دانشگاه زابل تاکید کرد: هنوز نظام بهره برداری آب این طرح عظیم مشخص نیست و همچنین معلوم نیست که سهم آب هر کشاورز چقدر است و الگوی کشت این طرح برای هیچ کس شناسایی نشده؛ با این حال دائما مسائل پیش پا افتاده مطرح می‌شود و مسئولان از بازگویی نکات اساسی طفره می‌روند. متاسفانه متصدیان این طرح با مخفی کاری کار را جلو می‌برند. کاش این واقعیت را می‌فهمیدند که دانشجویان و مطالبه‌گران دشمنان نظام نیستند؛ بلکه می‌خواهند درد مردم را کم کنند و باری را از دوش نظام بردارند.

وی تصریح کرد: باتوجه به اتفاقات سراوان می‌توان چنین سرنوشتی را برای شمال استان هم در نظر گرفت. کش دار شدن ایرادات طرح ۴۶ هزار هکتاری می‌تواند موضوع را امنیتی کند و در نهایت با مهاجرت حداکثری مردم منطقه، امنیت کشور را به خطر بیندازد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار ۱۷ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۱۷۶۵۵، snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین