پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۳۰۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۶
رئیس قوه قضاییه در ساری گفت: راه علاج آسیب‌های خانوادگی طلاق و دادگاه نیست و دادگاه‌ها نیز نباید در صدور حکم طلاق عجله کنند.
شعار سال: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس قوه قضاییه در در دیدار با نخبگان و علمای مازندران با بیان اینکه کاهش طلاق نیازمند تلاش کارشناسان در حوزه آسیب‌های اجتماعی است، گفت: راه علاج آسیب‌های خانوادگی طلاق و دادگاه نیست و دادگاه‌ها نیز نباید در صدور حکم طلاق عجله کنند.

او افزود: مشکلات خانواده باید با ریش‌سفیدی بزرگان قوم حل شود و آموزش هم مسئله مهمی است که باید رسیدگی شود.

رئیس قوه قضاییه افزایش طلاق در جامعه را نگران کننده دانست و با تاکید بر نقش آفرینی کارشناسان اجتماعی برای آسیب شناسی و آسیب‌زدایی، گفت: برای کاهش آمار طلاق دلایل مختلف فرهنگی، اقتصادی، اخلاقی، عدم تفاهم و مباحث اجتماعی باید شناسایی و اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه گسترش فقر و بیکاری موجب افزایش معضلات اجتماعی نظیر طلاق و ارتکاب جرم می‌شود، ادامه داد: باید امید را در جامعه زنده نگهداریم و اجازه ندهیم که یاس در میان خانواده‌ها و جوانان ایجاد شود.

رئیس قوه قضاییه گفت: باید تلاش کنیم تا مردم امیدوار شوند که یکی از ابزار‌های آن نظام کارآمد اداری هست.

او افزود: روشنفکر حقیقی کسی است که بیش از دیگران ببیند و رصد‌های او موجب جلوگیری آسیب‌های جامعه شود و اساتید دانشگاه با رصد جامعه هشدار‌های لازم را بدهند و وارد میدان کار شوند.

اولویت قوه قضاییه برخورد با آلونک‌ها نیست

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه الویت قوه‌قضائیه برخورد با آلونک‌ها نیست بلکه با افرادی هست که با ساخت ویلا‌ها قانون را زیرپا گذاشته‌اند، ادامه داد: هیچ کس نباید جرات خلاف قانون داشته باشد.

رئیس قوه قضاییه گفت: اگر مسول در جایگاه مشورتی خطا کند دو مجازات دارد و مجازات او مضاعف است، چون بجای حفظ قانون‌ناقص قانون می‌شود.

او با بیان اینکه در جامعه هیچ کس نباید خلاف قانون عمل کند، افزود: با تغییر کاربری که برخلاف قانون انجام می‌شود باید برخورد کرد و برخورد‌ها بدون تبعیض باید انجام شود.

کلید حل مشکلات در داخل است

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به ثروت‌های عظیم خدادادی در کشور، گفت: این ثروت‌ها با مدیریت درست باید سبب بهبود معیشت مردم شود.

رئیس قوه قضاییه راه برون رفت از مشکلات کشور را توجه به ظرفیت‌های داخلی دانست و ادامه داد: راه برون رفت مشکلات دست کشور‌های خارجی نیست بلکه مردم و مسئولان کشور باید به توانمندی‌های داخلی باور و اعتقاد داشته باشند و تلاش کنند.

او گفت: تصور حل مشکل توسط دیگران خطا است و تاریخ این کشور نشان می‌دهد هر جا مردم نقش آفرینی کردند موفق بودیم و در این راه باید از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد استفاده کرد.

آیت ا... لایینی نماینده، ولی فقیه در مازندران نیز در آغاز دیدار رئیس قوه قضائیه با قشر‌های مختلف مردم استان گفت: مبارزه با فساد و مفسدان جلوه‌ای از عدالت واقعی است که با اقدامات موثر قوه قضاییه به ویژه در دوران ریاست حجت الاسلام والمسلمین رئیسی جلوه‌های واقعی خود را پیدا کرد.

او ابراز امیدواری کرد مبارزه با فساد با قوت و باقدرت بیشتر ادامه پیدا کند تا جامعه‌ای پاک و به دور از فساد داشته باشیم.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۷۶۹۶۷۸۸، yjc.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
0
0
این همه توصیه برای دادگاه ها دارن ایا توصیه ای برای مسولین کشور که مسبب گرانی و طلاق هستند دارند؟!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین