پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۳۳۱۵۰
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
یک مشاور تحصیلی درباره نحوه مطالعه دروسی که افراد به آن بی‌علاقه هستند، توضیح داد.
شعار سال: مهلا دشتی مشاور تحصیلی اظهار کرد: شاید به گوش افراد رسیده باشد که انسان‌های موفق کار‌هایی که به آن علاقه نداشته باشند هم انجام می‌دهند؛ بر این اساس انسان‌ها در زمان مطالعه ممکن است با دروسی مواجه شوند که رغبت زیادی به خواندن آن ندارند، اما باید توجه داشت که اصولا در هر درسی یکی از مباحث آن برای افراد جذاب است و اینطور نیست که همه مباحث افراد را دچار بی انگیزگی کند.

او ادامه داد: به چند دلیل افراد علاقه‌ای به مطالعه دروس ندارند، برای مثال ممکن است در رشته‌ای تحصیل کنند که برخی از دروس آن مشکل ساز است و به همین علت نخواندن آن باعث اخذ نمره کمتری می‌شود و احتمالا افراد هم کمتر به سراغ آن درس می‌روند و آن را پشت گوش می‌اندازند.

این مشاور تحصیلی درباره راهکار‌های اساسی برای مطالعه دروس سخت گفت: اصولا انسان‌ها سراغ فعالیت‌های موفقیت آمیز می‌روند و بعد از رضایت، آن عوامل بیرونی را عامل موفقیت خود می‌دانند، درباره دروس هم در ابتدا برای مواردی که نمره خوبی از آن کسب نکرده ایم باید ببینیم که آیا در زمان مطالعه آن‌ها را پشت گوش انداخته ایم یا واقعا علاقه‌ای به مطالعه آن‌ها نداریم؛ چرا که علاقه نداشتن کامل در هیچ مبحثی وجود ندارد.

دشتی اضافه کرد: در ابتدای برنامه ریزی باید مباحثی که به آن علاقه نداریم مطالعه کنیم چرا که در علم ثابت شده است که اگر افراد کاری را که دوست ندارند هرچه زودتر آن را انجام دهند احتمال کسب موفقیت در آن زیاد است.
 
بعد از برنامه ریزی باید هدف اصلی خود را از انجام آن کار تعیین کنید

این مشاور تحصیلی بیان کرد: وقتی افراد در زمان مطالعه دروس سخت و مباحثی که به آن علاقه ندارند نمره بالا بگیرند یا از طرف عوامل بیرونی تشویق شوند علاقه بیشتری به مطالعه دروس سخت خواهند داشت.

او با بیان اینکه افراد باید در برنامه ریزی خود بعد از مطالعه دروسی که به آن علاقه ندارند استراحت داشته باشند، خود را تشویق کنند و حتی تفریح‌های کوچک در نظر بگیرند، تاکید کرد: بعد از استراحت حتما باید به زمان را به دروسی که به آن علاقه‌مند هستند اختصاص دهند تا انرژی روزانه شان حفظ شود، یعنی یک درس که علاقه ندارند در کنار درسی که به آن علاقمندند.

دشتی با اشاره به اینکه افراد بعد از برنامه ریزی باید هدف اصلی خود را از انجام آن کار تعیین کنند، تصریح کرد: علاوه بر آن مطالعه مباحث سخت در طول ترم و به مرور حائز اهمیت است در غیر اینصورت خواندن یک دفعه دروس بسیار سخت می‌شود بنابراین مطالعه یا انجام روزانه ۱۰ دقیقه از دروس یا فعالیت‌هایی که به آن رغبتی نداریم، باعث موفقیت می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ کد خبر: ۷۶۹۷۱۴۴، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین