پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۳۳۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۱
تبعیض جنسیتی در پرداخت دستمزد مدت‌هاست که مورد بحث کنشگران این حوزه است. دست‌مزد نابرابر فوتبالیست‌های زن و مرد البته در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه هوادارنشان بوده است. وبسایت ورزش سه با انتشار دو عکس دستمزد ۵ فوتبالیست مرد و زن مشهور را باهم مقایسه کرده است.

شعار سال:  در سال ۲۰۱۹، بیست و هشت نفر از زنان قهرمان فوتبال امریکا، علیه تبعیض‌ در پرداخت دستمزد به دادگاه عالی آمریکا شکایت کردند، و در دادگاه شهادت دادند. مسئله‌ آن‌ها تنها دستمزد نابرابر نبود، بلکه آن‌ها به مافیای تبلیغات، و نادیده‌ گرفته شدن بسیاری از دست‌آوردهایشان در افتخارات ملی نیز اشاره کرده بودند. در همان سال FIFA اقدام به بالا بردن قیمت جایزه‌ فوتبال‌های زنان کرد. اما درگیری قانونی در دادگاه عالی ادامه داشت، که نهایتا در اول می ۲۰۲۰، دادگاه رای‌ مخالف با تیم ملی فوتبال زنان را اعلام کرد، و شکایت آن‌ها به جایی نرسید.
 
اما در ایران فوتبال زنان بخش نوپایی از فوتبال است، در گزارشی که در ایلنا منتشر شد به بعضی از عوامل این تفاوت دستمزد اشاره شده است، که به نظر می‌رسد بیشتر این عوامل با تکیه بر روال معمول پنداشتن این نوع از تبعیض در جهان آن را امری پذیرفته شده تلقی کرده‌اند. ضمن این‌که بسیاری از دست‌اندر کاران معتقدند که دستمزد و حواشی پول‌ساز تبلیغات برای بازیکنان باید بر اساس درخواست مخاطب‌ها و طرفداران این بازبکنان پایه‌ریزی شود، در صورتی که مشاهدات نشان می‌دهد که ذوق و سلیقه‌ مخاطبان از تبلیغات و یا سرمایه‌گذاری‌های کمپانی‌های طرفدار این ورزش تاثیر گرفته و شکل می‌پذیرد. در رابطه با شکل‌گیری این نوع از تقاضا در مطلبی که پیش‌تر در میدان منتشر شد بیشتر بخوانید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری میدان ، تاریخ انتشار:  19 اسفند 1399  ، کدخبر: 77136،www.meidaan.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
0
0
مگه زنان فوتبال حرفه ای و قهرمانی دارند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین