پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۳۳۳۵۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲
لاشکی گفت: معلمان نهضت سواد آموزی وارد دانشگاه فرهنگیان شده و بعد از گذراندن دوره در صورت قبولی در آزمون استخدام آموزش و پرورش می‌شوند.
شعار سال: بر اساس آخرین آمار سرشماری کشوری که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفت رقم افراد باسواد در کشور بر اساس خوداظهاری آن‌ها به ۸۷/۶ درصد رسیده بود. بر اساس آمار استخراج شده از سوی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۸ این رقم در فاصله سنی بالای ۶ سال به ۸۹ درصد رسیده است. نهضت سواد آموزی در کنار رسالت خود که آموزش بی‌سوادان و کم سوادان است در زمینه جذب نیرو هم نیازمند اقدامات مناسب از سوی مسئولان امر هستند.

روند جذب معلمان نهضت سواد آموزی

قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی وزیر آموزش و پرورش گفت: فعالان در حوزه نهضت سواد آموزی بعد از گذراندن یک دوره آموزشی می‌توانند در وزارت آموزش و پرورش جذب شوند.

او افزود: معلمان نهضت سواد آموزی مشمول قانون قبل از سال ۹۲ حدود ۲۴ هزار نفر هستند.

احمدی لاشکی ادامه داد: این افراد در آزمون شرکت کرده و ۱۰ هزار و ۱۱۶ نفر قبول شده‌اند. معلمان نهضت سواد آموزی وارد دانشگاه فرهنگیان شده و بعد از گذراندن دوره در صورت قبولی در آزمون استخدام آموزش و پرورش می‌شوند.

نیازمند حکم قانون برای جذب معلمان سواد آموزی

معاون حقوقی وزیر آموزش و پرورش درباره تعیین تکلیف دیگر معلمان در بخش نهضت سواد آموزی گفت: برای جذب ۶ هزار نفر از معلمان نهضت سواد آموزی منتظر حکم قانون هستیم.

او تاکید کرد: هماهنگی‌ها ایجاد شده تا این افراد به شکل حق‌التدریس به فعالیت بپردازند. هرچند در پی ایجاد آزمون مجدد برای آن‌ها هستیم. در صورت قبولی آن‌ها در این آزمون جذب می‌شوند در غیر این صورت به شکل حق التدریس با آن‌ها همکاری می‌شود.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۱۵۳۴۴۵، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
0
0
این وزارت خونه خودش با کمبود بودجه مواجه هست برای چی باید این همه نیرو دوباره جذب کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین