پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۲۰۷۶۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
معاون زندان‌های استان تهران: زمینه تحصیل در تمام زندان ها، از نهضت سواد آموزی تا مقطع دکترا به صورت برابر برای همه زندانیان فراهم شده است.

شعار سال: علی اسماعیلی در بازدید از ندامتگاه ورامین افزود: اکنون کلاس‌های نهضت سوادآموزی در ندامتگاه های تهران بزرگ، قزلحصار، زنان، ورامین و دماوند برگزار می شود و در این طرح، ۱۲۹ مددجو در آزمون های سواد آموزی، انتقال و تحکیم قبول شده اند.

وی ادامه داد: به منظور بهره گیری همه زندانیان از نعمت سواد، در بدو ورود مورد ارزیابی تحصیلی قرار می گیرند تا چنانچه توانایی خواندن و نوشتن نداشتند، به کلاس های نهضت سواد آموزی معرفی شوند.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان تهران خاطرنشان کرد:مهم ترین هدف سوادآموزی، آموزش مهارت های زندگی و اجتماعی است که از این طریق می توانند ضمن بالا بردن توانایی های خود در بهره گیری از نعمت خواندن و نوشتن وارد مشاغل جدید و درآمدزای مناسب برای معیشت خانواده باشند و از ارتکاب مجدد جرایم که ناشی از بیسوادی و سوء استفاده دیگران بود، پرهیز کنند.

وی توضیح داد: دوره تحکیم، پیشگیری از بازگشت به بی‌سوادی و استمرار و پایداری آموخته‌های سوادآموزی و دوره انتقال فرصت ادامه تحصیل برای کسانی است که دوره سوادآموزی را گذرانده اند یا فاقد شرایط ادامه تحصیل در آموزش رسمی هستند، اما علاقمند به گسترش مهارت های خواندن و نوشتن و درک مطلب و کاربرد آن در امورات زندگی شخصی هستند که نیازی اساسی است.

اسماعیل خاطرنشان کرد: اغلب مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی که موجب بیکاری و گرایش به ارتکاب جرم می شود، ناشی از بیسوادی و عدم توانایی در خواندن و نوشتن است، مهمترین اهداف سوادآموزی دستگاه تعلیم و تربیت منطقه آموزش مهارت های زندگی، مهارت های اجتماعی، مهارت های درآمدزا، یادگیری و به‌کار بردن آن است.

بنا بر این گزارش، زمینه تحصیل در تمام زندان ها، از نهضت سواد آموزی تا مقطع دکترا به صورت برابر برای همه زندانیان فراهم شده و همه آنان می توانند بر اساس تفاهمنامه هایی که با مراکز آموزشی ذی ربط منعقد شده، ادامه تحصیل دهند.

محمد مهدی حاج محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی ۲۶ آذر سال جاری با تاکید بر لزوم سوادآموزی و مهارت آموزی زندانیان گفت: ۷۱ درصد زندانیان کشور را افرادی با میزان تحصیلات زیردیپلم تشکیل می‌دهند که از این میان حدود ۳.۵ درصد آنها بی‌سواد هستند.

۳۰ آذر نیز سازمان نهضت سواد آموزی و سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با هدف مشارکت در راه اندازی و توسعه مرکز یادگیری محلی در زندان‌ها و حمایت از مهارت آموزی در این مراکز، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۸۴۱۷۴۶۸۴، www.irna.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
0
0
اين طرح ها شايد بتونه زندگي از دست رفته اين عزيزان رو بهشون برگردونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
0
0
خیلی‌ طرح به جایی هست هرچقدر سواد این عزیزان که گمراه شدند بالاتر برود و کتاب بخوانند باعث تحول زندگی شان می‌شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین