پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۴۰۱۸
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
یک قاری بین‌المللی قرآن کریم گفت: شرایط خاص حاکم بر کشور می‌طلبید که مسابقا‌هایت بین‌المللی قرآن کریم ایران به‌صورت مجازی برگزار شود که می‌توان گفت اتفاق خوبی بود و این شیوه می‌تواند الگوی خوبی برای سایر کشور‌های اسلامی که اینگونه مسابقات را برگزار می‌کنند، باشد.

  شعار سال:مجازی بودن مسابقات قرآن؛ الگویی برای دیگر کشورهای اسلامیمحمدجواد پناهی، قاری بین‌المللی قرآن‌کریم، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص کم و کیف برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن در سال جاری، اظهار کرد: برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن ایران اسفندماه سال جاری، به‌صورت مجازی در سطح بین‌المللی، موافقان و مخالفان خود را به همراه داشت و بعضی از افراد نظرشان این بود که شان قرآن این نیست که مسابقات آن اینگونه برگزار شود و باید صبر کرد تا از این شرایط عبور کرده و مسابقات را پرشور تر و با حضور مردم برگزار کنیم.
 
وی ادامه داد: این نظر خوبی بود، اما متاسفانه در حال حاضر نمی‌دانیم که این بیماری تا چه زمانی میهمان ما خواهد بود و ما تا چه حد باید با این شرایط زندگی کنیم و آنطور که به‌نظر می‌رسد، این بیماری همچنان در کنار ما خواهد بود و اگر قرار باشد این بیماری همچنان ادامه داشته باشد، دلیلی ندارد که فعالیت‌های فرهنگی و... خود را کنار بگذاریم، زیرا همانگونه که در حال حاضر کارهای روزمره خود را انجام می‌دهیم، باید فعالیت فرهنگی، آموزشی، تعلیم و تربیتی ما با وجود این شرایط خاص ادامه داشته باشد.
 
این قاری بین‌المللی قرآن ابراز کرد: در حقیقت انسان باید با علم و شرایط روز، کارهای خود را در هر زمینه‌ای انجام دهد و نمی‌توان منتظر ماند که کرونا تمام شود و سپس به کارهای خود رسیدگی کرد، همواره انسان باید خود را با شرایط روز وفق دهد و شرایط مسابقات هم می‌طلبد که به صورت مجازی برگزار شود، البته که ما هم دوست داریم که مسابقات در شان قرآن در فضاهای مطلوب، با حضور مردم برگزار شود، اما با اینکه به‌صورت مجازی برگزار شد، مخالف نبودم بلکه موافق این کار نیز بودم.
 
پناهی با بیان اینکه به‌نظر می‌رسد این اقدام ستاد برگزاری مسابقات می‌تواند الگوی خوبی برای دیگر کشورهای اسلامی که در طی سال، مسابقات قرآنی برگزار می‌کنند، باشد، تصریح کرد: البته که نمی‌توان گفت مجازی بودن مسابقات قرآن بدون هیچگونه نقصی برگزار شد، اما به هر حال همین امر، خود باعث شد که انگیزه‌ای برای جوانان ایجاد شود که امیدوار باشند که در سال آینده هم این مسابقات برگزار می‌شود و خود را برای سال آینده آماده کنند و تمرینات مستمر خود را داشته باشند.
 
وی خاطرنشان کرد: ان شاءالله که این بیماری رفع شود و در سال آینده این مسابقات را همانند سال‌های گذشته به صورت حضوری برگزار کنیم، اما اگر این شرایط همچنان ادامه داشت امیدواریم که افراد متولی برگزاری این مسابقات، نواقصی را که امسال وجود داشت را رفع کنند تا شاهد افزایش کیفیت این مسابقات در سال آینده باشیم.
 
این قاری بین‌المللی قرآن کریم افزود: همچنین قاریان ما نیز نباید تحت‌تاثیر این شرایط قرار گیرند و باید به تمرینات خود ادامه دهند، جلسات قرآنی خود را داشته باشند و همانند گذشته بازدید از اساتید خود را در این دوران فراموش نکنند، چرا که این کارها باعث می‌شود که انگیزه‌ای در آن‌ها ایجاد شود و بهتر به کار خود ادامه دهند.
 
پناهی بیان کرد: اینکه خراسانی‌ها و مشهدی‌ها توانستند در مسابقات کشوری رتبه اول را به دست آورند، اتفاق جدیدی نیست، چرا که از ابتدای انقلاب و در طی این سی‌وهفتمین دوره‌ای که ما شاهد برگزاری این مسابقات در سراسر دنیا بوده‌ایم، به برکت امام رضا(ع) مشهدی‌ها و خراسانی‌ها همیشه خوش درخشیده‌اند و امسال هم یکی از آن سال‌ها بود که آقای گلشاهی و احسان محمدی در رشته‌های حفظ و ترتیل، مقام اول را در ایران کسب کردند که جای بسی خوشحالی دارد و خوشبختانه امسال هم توانستیم در این دوره از مسابقات موفق شویم و امیدواریم که این موفقیت‌ها برای قاریان مشهد ادامه داشته باشد.
 
وی عنوان کرد: در حقیقت درخشش مشهدی‌های در مسابقات باعث شده که انتظارات از مشهد بیشتر شود و همیشه مسابقاتی که در سطح استان، کشور و حتی بین‌الملل برگزار می‌شود، دید دیگری نسبت به قاریان مشهدی داشته‌اند و خوشبختانه هم تاکنون قاریان ما توانسته‌اند این انتظارات را برآورده کنند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایکنا ، تاریخ انتشار:   30اسفند  1399  ، کدخبر: ، www.khorasan.iqna.ir،3960714

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین