پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۳۳۴۲۷۵
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
شورای عالی شهرسازی در نشست بهمن ماه امسال خود با اجرای طرح بازآفرینی خیابان فداییان اسلام تهران موافقت کرد.
شعار سال: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران اعلام کرد: در جلسه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ این شورای عالی، طرح بازآفرینی خیابان فداییان اسلام با توجه به صورت جلسه شماره ۶۰۹، ۲۸ مهر ماه ۱۳۹۹‬ کمیسیون ماده ۵ تهران مورد بررسی قرار گرفت.

این شورای عالی می‌افزاید: ضمن امعان نظر به صورت جلسه ۱ بهمن ماه ۱۳۹۹ کمیته فنی یک، طرح مذکور با تأکید بر رعایت موارد زیر به تصویب رسید:

۱. با عنایت به ممیزی انجام شده در محدوده طرح مقرر گردید کلیه اراضی و املاک با مساحت بیش از یک هکتار تحت لایه "ذخیره توسعه و نوسازی شهر تهران در سند پهنه بندی طرح مشخص و هرگونه اقدام در خصوص آن بر اساس دستورالعمل تدقیق شناسایی و بهره برداری از اراضی ذخیره نوسازی شهر تهران مصوب جلسه ۵۸۹ کمیسیون ماده ۵ تهران ۲۹ مهر ماه ۱۳۹۸ انجام گردد.

تأکید می‌گردد؛ اختصاص حداقل ۵۰ درصد از سطح عرصه‌های مذکور به خدمات بر اساس مفاد قسمت «ج» از دستورالعمل مذکور الزامی است؛ لذا لازم است کلیه احکام و ضوابط احتمالی مغایر با این حکم از طرح حذف شود.

تبصره: تصمیم گیری در خصوص عرصه‌های صنعتی دارای ارزش میراث صنعتی مطابق مصوبه ۲۲ تیر ماه ۱۳۹۴‬ با حفظ ارزش‌های میراث صنعتی انجام خواهد شد.

۲. در محدوده طرح، کلیه خدمات تثبیت شده طرح تفصیلی تهران که فاقد حقوق مکتسبه می‌باشند، تحت پهنه ۴ کدی تثبیت و از پیشنهاد پهنه سکونت یا فعالیت بر روی آن‌ها خودداری
گردد.

۳. هر گونه احداث بنا در حریم تدقیق شده گسل‌های متداخل با محدوده طرح، به ضوابط ساخت و ساز در پهنه‌های گسلی مصوب ۱ بهمن ماه ۱۳۹۹ شورایعالی مستند گردد.

۴. در کلیه جداول مربوط به ضوابط احداث بنا حد نصاب اندازه قطعات و عرض معبر و ضریب اختلاط سکونت برای پهنه m اضافه گردد.

۵. رعایت دستورالعمل ماده ۱۴ قانون زمین شهری تهران موضوع مصوبه ۳ تیر ماه ۱۳۹۸ شورای عالی شهرسازی و معماری برای کلیه قطعاتی که حسب مورد باغ تشخیص داده می‌شوند الزامی است.

۶. با عنایت به اینکه محور فداییان اسلام در طرح به عنوان الگوی خیابان کامل دیده شده است، انجام پیشنهاد‌های طرح در حوزه حمل و نقل منوط به تأیید مطالعات مربوطه در معاونت حمل و نقل شهرداری تهران خواهد بود.

۷. با توجه به وجود نیروگاه بعثت، پمپ‌های بنزین و گاز و انبار‌های موجود در محدوده طرح، بر تکمیل ملاحظات و الزامات مربوط به پدافند غیر عامل مطابق مصوبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تأکید می‌گردد.

موافقت با تغییر کاربری اراضی موسوم به خدمات موتوری شهرداری در خیابان فداییان اسلام از خدماتی به مسکونی

۸. تغییر پهنه اراضی موسوم به خدمات موتوری شهرداری از خدمات به سکونت صرفاً در صورت تخصیص به بازآفرینی محدوده موسوم به گود باغ آذری مورد تأیید می‌باشد.

۹. از آنجایی که کمیته موسوم به کمیته توسعه و عمران طرح بازآفرینی خیابان فداییان اسلام فاقد جایگاه تصویبی در حوزه ضوابط و مقررات طرح تفصیلی است، لازم است کلیه موارد مرتبط با تغییر پهنه بندی یا تراکم ساختمانی که در طرح حاضر تعیین تکلیف نشده، در کمیسیون ماده ۵ تهران مطرح گردد.

بدیهی است راهبری و هدایت طرح مذکور در چارچوب ضوابط، مقررات و پهنه‌های مصوب این طرح توسط کمیته مذکور بلامانع و ضروری خواهد بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از مهر، تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۵۱۷۳۶۰۶، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین