پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۶۱۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
تصویب قانون پرداخت فوق العاده خاص به پرسنل درمانی و مراقبتی سازمان زندان‌ها از جمله قوانینی است که با گذشت ۹ سال هنوز اجرایی نشده است.

شعار سال: کار در زندان و رسیدگی به امور زندانیان از جمله مشاغلی است که با سختی مضاعف نسبت به برخی کار‌های دیگر برخوردار است.

اغلب زندانیان را افرادی در برمی‌گیرند که جرائم مختلفی را از سرقت، حمل و فروش موادمخدر، قتل، پولشویی و دیگر جرائم مرتکب شده‌اند و در واقع به لحاظ وضعیت روانی هم با افراد عادی تفاوت‌های فاحشی دارند و نیازمند دریافت خدمات و مراقبت‌های خاص و تخصصی هستند.

پرسنل سازمان زندان‌ها با یک ارباب رجوع معمولی سر و کار ندارند و بر این اساس باید از حقوق و مزایای مناسبی برخوردار باشند تا بهتر بتوانند به وظایفشان عمل کنند.

سختی کار در زندان به ویژه در شرایط شیوع بیماری کرونا تشدید شده است و پرسنل این قبیل مراکز با اقشار خاص با شرایط خاص مواجه بوده و نیازمند توجه هر چه بیشتر مسئولان و دریافت حمایت مدیران ذیربط هستند.

 

علت تاخیر پرداخت فوق العاده خاص پرسنل سازمان زندانها چیست؟

قانونی که ۹ سال پس از تصویب همچنان اجرا نمی‌شود!

تاریخ دقیق تصویب قانون فوق‌العاده خاص موضوع «قانون فوق‌العاده خاص کارمندان سازمانهای پزشکی قانونی کشور و انتقال خون ایران مصوب چهارم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ است و بر این اساس کارمندان سازمان دامپزشکی کشور مطابق جدول قانون مذکور و کارمندان سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور باید فوق العاده خاص خود را دریافت کنند.

لازم به ذکر است که اعتبار مورد نیاز جهت پرداخت فوق‌العاده خاص موضوع قانون فوق، به کارمندان سازمان دامپزشکی کشور باید از محل ردیف درآمدی ماده (14) قانون سازمان دامپزشکی کشور مصوب 24/3/1350 و به کارمندان سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور برای سال جاری از محل درآمدهای موضوع بند (هـ) ماده (2) قانون تبدیل شورای سرپرستی زندانها به سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی مصوب 6/11/1364 و ماده (98) آیین‌نامه اجرائی آن و نیز صرفه‌جویی‌ها و با استفاده از اختیارات و مجوزهای قانونی خود، با بهره‌گیری از منابع حاصله از فروش اموال و املاک مازاد بر نیاز سازمان پس از واریز به حساب خزانه تأمین و پس از آن در بودجه‌های سنواتی پیش‌بینی شده و پرداخت شود.

بر اساس قانون مصوب شده بود که از سال ۹۱ موضوع قانون تسری برای پرداخت فوق العاده خاص پرسنل سازمان زندانها اجرایی شود اما با گذشت ۹ سال خبری از اجرای قانون مذکور نیست.

 

دستور موکد رئیس قوه قضائیه بر پیگیری فوق العاده خاص پرسنل زندانها!

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه، طی دستورالعملی بر پیگیری جدی موضوع قانون تسری فوق العاده خاص کارکنان سازمان زندانها تاکید کرد.

به گفته دکتر امین حسین رحیمی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه، رئیسی رئیس قوه قضاییه در جلسه‌ای که در روز یکشنبه  مورخ 1400/01/15 جهت بررسی راهکارهای کمک به معیشت کارکنان محترم اداری در دستگاه قضایی در حوزه ریاست تشکیل شده بود دستور داد تا موضوع قانون تسری فوق العاده خاص کارکنان سازمان زندان‌ها به کارکنان اداری قوه قضاییه از طریق تعامل نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

معاون رئیس قوه قضاییه افزود: این معاونت به طور جدی دستور ریاست محترم قوه قضاییه را در دستور کار قرار می‌دهد و به زودی با همکاری معاونت حقوقی و امور مجلس قوه طرح تسری قانون مذکور به کارکنان اداری را از طریق نمایندگان محترم مجلس ارائه خواهد کرد.

این مقام عالی قضایی همچنین گفت: در این خصوص حتماً از کمک معاونین محترم منابع انسانی دادگستری استان‌ها جهت توضیح سختی کار همکاران و توجیه نمایندگان محترم مجلس در زمان طرح آن در جلسه شورای اسلامی استفاده خواهد شد.

 

پرداخت فوق العاده خاص پرسنل در ۱۴۰۰، وعده مدیران سازمان زندانها!

بسیاری از پرسنل درمانی زندانهای کشور نسبت به عدم اجرای قانون تسری پرداخت فوق العاده خاص شکایت دارند و به گفته آن‌ها این قانون همچنان جزو قوانین متروکه‌ای باقی مانده است که مسئولان مربوطه تمایلی به اجرای آن ندارند.

در دیدار حضوری محمد مهدی حاج محمدی رئیس سازمان زندان‌ها با محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور صحبت از اجرایی شدن قانون پرداخت فوق العاده خاص پرسنل سازمان زندانها بوده است و ظاهراً مقرر شده است تا این قانون در سال جاری اجرایی شود.

در حال حاضر پیام‌های ارسالی برخی از پرسنل درمانی و مراقبتی بعضی از زندانهای کشور از عدم دریافت فوق العاده خاص و مخالفت برخی مدیران زندان‌ها با وجود در نظر گرفته شدن ردیف بودجه دولتی در این خصوص حکایت دارد.

حال باید دید که وعده مدیران سازمان زندانها و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درباره پرداخت فوق العاده خاص پرسنل از سال ۹۱ تا کنون کی و چگونه عملی خواهد شد.

مسئولان مربوطه قول مساعد برای پیگیری وضعیت پرداختی فوق العاده خاص پرسنل درمانی و مراقبتی این سازمان دادند.

این خبرگزاری آمادگی دارد تا پاسخ مسئولان سازمان زندانها درباره آخرین اخبار از وضعیت پرداخت فوق العاده خاص پرسنل سازمان زندانها را جهت رفع ابهامات موجود منتشر کند.

امید می‌رود با دستور رئیس قوه قضائیه مشکلات پرداخت فوق العاده خاص پرسنل درمانی و مراقبتی سازمان زندانها مرتفع شود و این قشر خدوم و زحمتکش به حق خود برسند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 16 فروردین 1400، کد خبر: 915776، www.snn.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
0
به حای اینکه به این نقاط در کشور بیشتر رسیدگی بشه دارن میان اوضاع رو بدتر از همیشه میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین