پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۶۲۲۴
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸
امیر شیخ گفت: سامانه بازی جنگ دافوس ارتش فرآیند تصمیم گیری را با خلق صحنه‌های واقعی و محاسبه دقیق شرایط و امکانات صحنه و توانمندی‌های تسلیحاتی و تجهیزاتی فراهم می‌کند.
شعار سال: امیر سرتیپ علیرضا شیخ، درباره مرکز بازی جنگ دانشگاه فرماندهی و ستاد (دافوس) ارتش گفت: متخصصان حوزه نظامی ارتش کار مهمی را انجام دادند که این کار تبدیل علوم نظامی به صفر و یکِ کامپیوتر برای تصویرسازی و تصمیم گیری در شرایط بحرانی و عملیاتی است.

وی افزود: سامانه بازی جنگ دافوس ارتش فرآیند تصمیم گیری را با خلق صحنه‌های واقعی و محاسبه دقیق شرایط و امکانات صحنه و توانمندی‌های تسلیحاتی و تجهیزاتی فراهم می‌کند.

معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: آنچه بازی جنگ به ما می‌دهد خروجی فرآیند تصمیم سازی است که می‌تواند برای تصمیم گیری در هر لحظه خاصی از عملیات با اِلِمان‌های ریاضی و فرمول تصمیم منطقی را به ما اعلام کند. این کار پیچیدگی بسیاری دارد چراکه بایستی تمام توان تجهیزاتی و تسلیحاتی و عناصر مختلف صحنه رزم را به داده‌های کامپیوتری تبدیل کند تا پس از آن با کمک در فرآیند تصمیم گیری بگوید به کارگیری این تجهیزات و راهبرد در صحنه رزم تا چه اندازه موفقیت را تضمین می‌کند و اینکه چقدر احتمال شکست یک راهبرد وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که ما در حوزه بازی جنگ نسبت به سایر کشور‌ها در چه جایگاهی هستیم، اظهار کرد: این کار سابقه تاریخی دارد، اما اینکه به صورت بومی در قالب نرم افزار بومی انجام شود، کاری است که دافوس ما انجام داده و نسبت به سایر کشور‌ها هم پیشرو است.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۷۰۲۷۳۵، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
برچسب ها: بازی ، جنگ ، دافوس ، تسلیحاتی
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین