پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۶۷۴۹
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
رییس امنیت سایبری امارات متحده عربی فاش کرد که ابوظبی علیه حزب الله لبنان با رژیم صهیونیستی همکاری اطلاعاتی کرده است.
شعار سال: به نقل از پایگاه خبری معا فلسطین، «محمد حمد الکویتی» در مصاحبه اختصاصی روز چهارشنبه با روزنامه عبری زبان «هاآرتص» گفت: در ماجرای حمله سایبری گروه موسوم به «Lebanese Cedar» (درخت سدر لبنانی) در ژانویه گذشته امارات و اسرائیل با یکدیگر درباره فعالیت‌های سایبری حزب الله لبنان تبادل اطلاعات کردند.

به ادعای این مقام اماراتی گروه «Lebanese Cedar» وابسته به حزب‌الله با استفاده از برنامه‌ها و فناوری‌های مرتبط با هکر‌هایی که به ادعای او با ایران مرتبط است، به سرور‌هایی در آمریکا، انگلیس، مصر، اردن، لبنان و رژیم صهیونیستی و بخش‌هایی از کرانه باختری نفوذ کرده است.

وی افزود: امارات متحده عربی نیز در این حمله سایبری مورد هدف قرار گرفت و در ابتدا بخش خصوصی متوجه آن شد و دولت ابوظبی سپس در همکاری با اسرائیل متوجه دامنه و گستره این حمله شد.

رییس امنیت سایبری امارات اضافه کرد: همکاری‌های اطلاعات امنیتی زیادی با شریک اسرائیلی داریم و این موضوع به ما اجازه می‌دهد تا در زمینه‌های مختلفی تبادل اطلاعات کنیم.

به گفته او یکی از نشانه‌های روابط مستحکم با اسرائیل میزبانی دبی از کنفرانس امنیت سایبری رژیم صهیونیستی است که در نوع خود تاکنون سابقه نداشته است.

اخیرا امارات متحده عربی و بحرین روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کردند و به دنبال آن گزارش‌هایی مبنی بر سفر صهیونیست‌ها به امارات متحده عربی منتشر شد.

آمریکا، رژیم صهیونیستی، امارات متحده عربی و بحرین ۲۳ مرداد سال گذشته با انتشار بیانیه مشترک از امضای توافق برای عادی‌سازی روابط و آغاز روابط دیپلماتیک خبر دادند.

پیمان صلح رژیم صهیونیستی با امارات ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) در کاخ سفید و در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا امضا شد و این کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست‌ها آشکار و رسمی کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار ۱۸ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۲۸۷۹۴۷، www.irna.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین