پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۶۸۶۲
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
امامزاده پنج تن " علیهم السلام "مرقد پنج برادر به نام‌های حسین، سالم، محمد (ابوطالب)، عبدالرحیم (ابومحمد)، صائم است بر بالای تپه‌ای در لویزان تهران قرار دارد. بنای امامزاده تاریخ ۱۳۰ ساله دارد و دارای بقعه‌ای چهارگوش با پوشش گنبدی است.
شعار سال: امامزاده پنج تن " علیهم السلام "مرقد پنج برادر به نام‌های حسین، سالم، محمد (ابوطالب)، عبدالرحیم (ابومحمد)، صائم است بر بالای تپه‌ای در لویزان تهران قرار دارد. بنای امامزاده تاریخ ۱۳۰ ساله دارد و دارای بقعه‌ای چهارگوش با پوشش گنبدی است. ضریح آن مشبک و معروف به جعفری و سبز رنگ است که به صورت مربع در عهد قاجاریه ساخته شده‌است. امامزاده در سال ۱۳۷۶، بازسازی شد و مساحت آن به ۴۶۰ متر مربع افزایش یافت و تزیینات داخلی نیز به صورت آینه کاری درآمد. بعد از مدت نه چندان کم کل بنا و گورستان امامزاده بازسازی و مرمت شد این باز سازی‌ها عبارتند از: هم سطح‌سازی و یکسان‌سازی کل محوطهٔ اطراف بنا و کاشی کاری‌های دور تا دور حرم و … همچنین محوطه امامزاده از دیرباز محل تدفین بومیان منطقه بوده‌است و گلزار شهدا در آنجا واقع شده‌است. این مکان یکی از مکان‌های تجمع دسته‌های عزاداری در ظهر عاشورا می‌باشد و نماز ظهر عاشورا هر ساله در آنجا برگزار می‌شود. این امامزاده به دلیل هم جواری با پارک جنگلی لویزان و قرار گرفتن در بلندی یکی از مکان‌های تفریحی زیارتی استان تهران می‌باشد.
 


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنا، تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۱۶۱۸۰۳، www.borna.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین