پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۹۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۷
رئیس اداره اوقاف شهرستان تالش با بیان اینکه افتتاح بخشی از ساختمان بقعه سلطان سید نیکی به معنای اتمام آن نیست گفت: توسعه ساختمان‌سازی بقعه ادامه دارد، و برای تکمیل جزئیات ساختمان‌سازی حرم لازم به تعیین زمان نیست.

شعارسال: رئیس اداره اوقاف شهرستان تالش با بیان اینکه افتتاح بخشی از ساختمان بقعه سلطان سید نیکی به معنای اتمام آن نیست گفت: توسعه ساختمان‌سازی بقعه ادامه دارد، و برای تکمیل جزئیات ساختمان‌سازی حرم لازم به تعیین زمان نیست.

 «وقتی بقعه‌ای پیش از تکمیل افتتاح می‌شود» یکی از عناوین ثبت شده از سوی مردم در سامانه مردمی فارس من است که خبرگزاری فارس گیلان به عنوان صدای مردم خود را موظف به پیگیری دغدغه‌های مردم استان می‌داند و برای پیگیری این موضوع مهم به سراغ اداره اوقاف شهرستان تالش رفته است.

این دغدغه مردمی که در زمان تهیه و پیگیری گزارش با ۱۲ حامی همراه بوده، مربوط به بقعه متبرکه سلطان سید نیکی تالش است که پس از بازسازی چندساله در آبان ماه سال گذشته به مناسبت هفته بزرگداشت وقف به بهره‌برداری رسید اما گفته می‌شود به‌صورت کامل فرایند ساختمان‌سازی آن انجام‌نشده است.

در بخش دیگر از این دغدغه مردمی آمده است که باگذشت 6 ماه از افتتاح رسمی این بقعه توسط مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان همچنان بخشی از فرآیند عمرانی و ساختمان‌سازی امام‌زاده نظیر نصب درب‌ها در حال انجام است و فعالیت‌های عمرانی مشابه بیانگر این است که این پروژه درحالی‌که به اتمام نرسیده بود با اصرار رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان تالش برای جلوگیری از آبروریزی و اجبار از سوی حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیزاده مورد افتتاح و بهره‌برداری قرارگرفت.

مخاطب خبرگزاری فارس که این سوژه را به ثبت رساند، در بخش پایان پایانی ثبت سوژه خود سؤالی را از مسؤولان اوقاف گیلان پرسیده که در آن قیدشده «بعد از گذشت حدود 6 ماه از قیچی کردن روبان افتتاح این امام‌زاده چقدر زمان نیاز است تا این پروژه به معنای واقعی افتتاح شود؟» که خبرنگار فارس در شهرستان پاسخ این پرسش را از رئیس اوقاف امور خیریه جویا شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تالش با بیان اینکه بقعه متبرکه سلطان سید نیکی علیه‌السلام با زیربنای ۴۰۰ مترمربع یکی از زیباترین و منحصربه‌فردترین ساختمان مذهبی در شهرستان است اظهار کرد: این بقعه با چهار گلدسته باارزش ریالی حدوداً ۸۰۰ میلیون تومان از محل نذورات مردمی و خیرین دوستداران اهل‌بیت علیه‌السلام به مرحله انتخاب رسیده است.

حسن مندعلی زاده با بیان اینکه سربندی سقف، نمای دیوار بیرونی، سنگ‌کاری دیوار داخل و خارج، کف سازی و زیباترین پنجره و درب گره چینی شده و ضریح حرم مطهر در محل خود نصب‌شده، افزود: کتیبه داخل و جلوی بقعه حرم مطهر نیز از اصفهان خریداری‌شده و منتظر تائید دفتر فنی جهت نصب هستیم.

وی با بیان اینکه برای تکمیل جزئیات ساختمان‌سازی حرم لازم به تعیین زمان نیست،گفت: بقعه سلطان سید نیکی تالش حرم آل الله است و بازار و پاساژ تجاری نیست و باید این فرصت فراهم باشد تا مردم هرچقدر که تمایل دارند نسبت به خدمت به حرم کمک کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تالش با بیان اینکه بقعه سلطان سید نیکی تالش طی چهار سال به این مرحله از ساخت و توسعه رسیده، تصریح کرد: در شهرستان تالش ساختمان مسجدی وجود دارد که بعد از ۲۵ سال هنوز تکمیل‌نشده همچنین امامزاده‌ای در شهرستان همسایه شمالی داریم که با موقعیت مناسب و نذورات بالا هنوز در حال ساخت و توسعه است و افتتاح بخشی از فازهای تکمیل‌شده حرم معنای تکمیل ساخت و اتمام آن نیست.

مندعلی زاده با اشاره به کمبود نیروی انسانی متخصص در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های تالش و رضوانشهر بیان کرد: این اداره باید با 6 نیروی انسانی فعالیت کند درحالی‌که تنها سه نیروی انسانی برای مدیریت تمامی امامزادگان در شهرستان‌های تالش و رضوانشهر فعالیت می‌کنند و امورات مربوط به بخش فنی و عمرانی فاقد کارشناس را شخصاً پیگیری می‌کنم.

وی با بیان اینکه برای پیشبرد امور عمرانی بقاع متبرکه شهرستان‌های تالش و رضوانشهر ۶۵۰ میلیون تومان وام اخذ شده، خاطرنشان کرد: برای توسعه عمرانی بقعه متبرکه سلطان سید نیکی تالش تاکنون پنج وام اخذشده که دو وام قرض‌الحسنه و سه وام نیز بلاعوض بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تالش با بیان اینکه در طول چهار سال کل نذورات ضریح و عواید حاصل از فروش قبور ۱۲۰ میلیون تومان بوده، افزود: نهایت بی‌انصافی است که حرم ۴۰۰ متری بااین‌همه زیبایی که در طول چهار سال با موجودی ضعیف احداث‌شده عمداً و مغرضانه نادیده گرفته شود.

مندعلی زاده با اشاره به توسعه و تکمیل ساختمان‌سازی در حرم سلطان سید نیکی تالش به‌منظور افزایش رفاه مسافران، گردشگران و زوار گفت: ساخت سرویس‌های بهداشتی، غسالخانه، خرید زمین برای توسعه قبرستان ازجمله اقداماتی است که پس از تکمیل حرم در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه درب اداره اوقاف تالش به روی همه باز است و اگر شخصی سؤالی دارد می‌تواند بدون هیاهو و جنجال‌آفرینی‌های قومی و قبیله‌ای مطرح کند، افزود: از سال ۸۱ تاکنون مخلصانه و صادقانه در خدمت مردم تالش هستم و درب اداره بدون مسؤول دفتر به روی همگان باز است.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار :13 فروردین 98، کد خبر:13980113000059 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
0
0
ان شاله که هرچه زودتر کار این بنا هم تموم بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین