پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۶۸۸۷
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
بر اساس نوع بازار زیست‌شناسی مصنوعی، حوزه‌های DNA مصنوعی، الیگو‌های مصنوعی، ژن‌های مصنوعی، ابزار‌های نرم افزاری، ارگانیسم‌های مصنوعی و سلول‌های مصنوعی تقسیم می‌شود. این در حالی است که بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که بازار زیست‌شناسی مصنوعی تا سال ۲۰۲۶ به رقم بیش از ۳۴.۵ میلیارد دلار خواهد رسید که بیشترین سهم در این بازار به DNA مصنوعی تعلق دارد.
شعار سال: گزارش‌ها حاکی از این است که تقاضای جهانی بازار زیست شناسی مصنوعی ۷.۵۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ بوده و پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۶ این رقم به ۳۴.۵۱ میلیارد دلار برسد که با این حساب، این حوزه با رشد ۲۱.۹ درصدی از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۶ روبرو خواهد شد.

بر اساس نوع بازار زیست‌شناسی مصنوعی، حوزه‌های DNA مصنوعی، الیگو‌های مصنوعی، ژن‌های مصنوعی، ابزار‌های نرم افزاری، ارگانیسم‌های مصنوعی و سلول‌های مصنوعی تقسیم می‌شود. بر اساس کاربرد، این بازار به بخش‌های دارویی و تشخیصی، مواد شیمیایی، سوخت‌های زیستی، پلاستیک‌های زیستی و سایر محصولات تقسیم شده است. بر اساس نوع فناوری، بازار به نوکلئوتیدی سنتزی، بیوانفورماتیک، میکروسیالات و مهندسی ژنتیک تقسیم شده است.

انتظار می‌رود بازار جهانی زیست شناسی مصنوعی با تقاضای فزاینده زیست شناسی مصنوعی در شرکت‌های دارویی و زیست‌فناوری برای اهداف تحقیق و توسعه، سرمایه گذاری دولت در علم و فناوری برای کشف دارو و محصولات زیستی مصنوعی و کاربرد‌های آن در صنایع مختلف پیش برود. زیست شناسی مصنوعی یک حوزه تحقیقاتی چند رشته‌ای است که به دنبال ایجاد قطعات، دستگاه‌ها و سیستم‌های زیستی جدید یا طراحی مجدد سیستم‌هایی است که قبلاً در طبیعت یافت شده اند.

تمرکز بیشتر بر روی دارو‌های خاص

براساس گزارش اتحادیه بین المللی تولیدکنندگان و انجمن‌های دارویی (IFPMA)؛ صنعت تحقیقات دارویی بیش از ۱۴۹.۸ میلیارد دلار هزینه تحقیق و توسعه در سال می‌کند که بخشی از آن مربوط به محصولات زیست‌شناسی مصنوعی است. در سال ۲۰۱۵، ۵۶ محصول دارویی مبتنی بر زیست‌شناسی مصنوعی، به بازار عرضه شده است. با این حال، عدم قابلیت پیش بینی نتایج پروژه‌ها در زیست شناسی مصنوعی و محدودیت‌های فنی فعلی ممکن است رشد بازار را مختل کند. با این حال تمرکز بیشتر بر روی دارو‌های خاص برای ایجاد مواد چند منظوره، با پیشرفت فناوری و با استفاده از هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، داده‌های بزرگ برای تحقیقات بالینی در مدل سازی سیستم‌های زیستی و استخراج ژنوم و همچنین افزایش ادغام شرکت‌ها، خرید شرکت‌ها و سرمایه گذاری طولانی‌تر ممکن است فرصت‌های بیشتری برای رشد بیشتر بازار جهانی زیست شناسی مصنوعی در آینده ایجاد کند.

بازیپران بزرگ در بازار زیست شناسی مصنوعی عبارتند از: Thermo Fisher Scientific Inc. (آمریکا)، Twist Bioscience (آمریکا)، Synthetic Genomics، Inc (آمریکا)، Codexis، Inc (آمریکا)، Merck KGaA (آلمان)، Agilent Technologies، Inc (آمریکا)، Novozymes A / S (دانمارک)، Ginkgo Bioworks (آمریکا)، Amyris، Inc (آمریکا)، شرکت Intrexon (آمریکا)، GenScript Biotech Corporation (چین)، Cyrus Biotechnology Inc. (آمریکا)، ATUM (آمریکا)، TeselaGen (آمریکا)، Arzeda (آمریکا)، Integrated DNA Technologies، Inc. (آمریکا)، Synthego Corporation (آمریکا)، آنزیم‌های خلاق (US)، Eurofins Scientific (لوکزامبورگ) و New England Biolabs (آمریکا).

بیشترین سهم بازار با ۳۲.۴ درصد در بخش محصول به DNA مصنوعی تعلق دارد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا، تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: nbic.isti.ir، ۶۹۵۶۵
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین