پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۷۰۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰
جوکار گفت: نگاه من این است که اگر واقعا قانون را اجرا کنیم، مشارکت حداکثری در انتخابات خواهیم داشت، نباید نسبت به هیچ‌کسی از هیچ گروهی، اغماض شود و این مربوط به نهاد‌های ذی‌ربط است که نظر خود را به هیات نظارت ارائه می‌دهد.
شعار سال: محمدصالح جوکار در خصوص فرآیند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شورای شهر و نگرانی یک جناح از برخورد سیاسی با آن‌ها طی این روند، گفت: همانطور که مستحضرید با انجام ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات شوراها، روند این انتخابات از ماه گذشته آغاز شده و اکنون هیات‌های اجرایی در حال بررسی صلاحیت‌ها هستند. پس از اعلام نظر هیات‌های اجرایی، فرآیند بررسی در هیات‌های نظارت استانی آغاز می‌شود که اگر در این مرحله شکایتی از عملکرد هیات اجرایی وجود داشته باشد، امکان مراجعه به هیات نظارت استانی نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: بعد از پایان بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های نظارت استانی نیز اگر شکایتی وجود داشته باشد، این شکایت‌ها در هیات مرکزی نظارت بررسی خواهد شد. در مجمع مراجع مختلفی که برای شکایت در نظر گرفته شده، به همین منظور است تا از برخورد سلیقه‌ای با داوطلبان جلوگیری شود.

عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌ها در ادامه بیان داشت: برای ما ملاک عمل قانون است، اگر قانون به طور کامل اجرا شود هیچ مشکلی نخواهیم داشت؛ قانون که ربطی به جناح‌ها ندارد، آنچه که ذکر شده کاملا شفاف و روشن است، مانند سوابق فرد؛ اگر سوءسابقه‌ای داشته باشد، مراجع ذی‌ربطی که امروز در قانون آمده اعلام نظر می‌کنند و کسانی که سوءسابقه ندارند، هیچ نگرانی نداشته باشند.

وی افزود: کسی که سابقه خوبی نداشته باشد، مواردی در پرونده و عملکرد او وجود داشته باشد، مانند محکومیت یا دست اندازی به بیت‌المال یا رانتخواری؛ خب این‌ها قابل قبول نیست. من واقعا آنچه که شاهد هستم و دارم می‌بینم این است که در مساله رعایت دقیق قانون اغماضی وجود ندارد و کار به طور جدی دنبال می‌شود.

جوکار درباره احتمال اعمال «نگاه جناحی» در روند بررسی صلاحیت‌ها اظهار داشت: ما اصلا چنین چیزی نداریم، فقط سوابق افراد و اشخاص بررسی می‌شود و این هم بیشتر در راستای این است که به سلامت کاری شورا‌های ما خدشه وارد نشود. ما اصلا بحثی درباره گرایش‌های سیاسی افراد نداریم.

وی ادامه داد: اصلا شورا‌ها جایی برای کار سیاسی نیست، اینجا جایی است که باید خدمات به مردم ارائه کند و لذا سیاسی کردن مساله شورا‌ها به نفع مردم و کشور نیست. هرکسی که می‌خواهد خدمت کند باید به این عرصه وارد شود.

عضو هیات مرکزی نظارت در انتخابات شورا‌ها در پاسخ به سوالی درباره «رابطه روند نظارت‌ها و مشارکت مردم در انتخابات» گفت: نگاه من این است که اگر واقعا قانون را اجرا کنیم، مشارکت حداکثری در انتخابات خواهیم داشت، نباید نسبت به هیچ‌کسی از هیچ گروهی، اغماض شود و این مربوط به نهاد‌های ذی‌ربط است که نظر خود را به هیات نظارت ارائه می‌دهد. من معتقدم اگر صلاحیت و سلامت کاندیدا‌ها به درستی بررسی شود، انگیزه مردم برای مشارکت افزایش پیدا خواهد کرد.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران، تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۰۶۰۵۲۷، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیوا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
0
0
اگر واقعا بدنبال مشارکت مردم هستید اول از همه مشکلات اقتصادیشونو حل کنید. صف مرغ و کمبود روزغن و هزارتا کمبود دیگه رو جبران کنید بعد خواهان مشارکت مردم باشبد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین