پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۷۲۰۰
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
در سال ۹۹ واردات نخود با رشد بیش از ۶۸ درصدی از حدود ۳۶ هزار تن در ۱۱ماهه سال ۹۸ به ۶۱ هزار تن در ۱۱ ماهه سال ۹۹ رسیده است. طی این مدت واردات عدس نیز با رشد نزدیک به ۳۰ درصدی از ۷۵ هزار تن به حدود ۹۸ هزار تن رسیده است.
شعار سال : تا سال ۱۳۹۵ حدود ۹۰ درصد از حبوبات مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شد که در آن سال با هدف‌گذاری‌های انجام شده مقرر شده بود تا سال ۱۴۰۰ ایران در تولید این محصولات به خودکفایی کامل برسد، اما نگاهی به آمار‌های گمرک ایران نشان می‌دهد واردات برخی از انواع حبوبات در سال گذشته رشد بسیار چشمگیری داشته‌اند.

برای مثال در سال ۹۹ واردات نخود با رشد بیش از ۶۸ درصدی از حدود ۳۶ هزار تن در ۱۱ماهه سال ۹۸ به ۶۱ هزار تن در ۱۱ ماهه سال ۹۹ رسیده است. طی این مدت واردات عدس نیز با رشد نزدیک به ۳۰ درصدی از ۷۵ هزار تن به حدود ۹۸ هزار تن رسیده است.

وعده خودکفایی تولید حبوبات کشور در سال ۱۴۰۰ محقق نشد

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از دیده بان ایران، تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۰۵۲۸۴، www.didbaniran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین