پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۷۸۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
دادستانی دانمارک اعضای یک گروه تروریستی را به همکاری با دستگاه‌های اطلاعاتی عربستان در تامین مالی و ترویج تروریسم در ایران متهم کرد.
شعار سال: به گزارش رویترز، دادستان کل دانمارک سه عضو گروه تروریستی موسوم به "الاحوازیه" را به همکاری با دستگاه‌های اطلاعاتی عربستان سعودی در "تامین مالی و ترویج تروریسم" در ایران متهم کرد.
 
سه عضو گروه تروریستی الاحوازیه در فوریه سال گذشته دستگیر شدند و از آن زمان تاکنون در بازداشت به سر می‌برند.

مدتی پس از حمله گروه تروریستی الاحوازیه به رژه نظامی در اهواز که در سال ۱۳۹۷ اتفاق افتاد، دانمارک این افراد را بازداشت کرده بود.

صبح شنبه ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۷ و همزمان با رژه نیرو‌های مسلح در سراسر کشور بود که خبر حمله تروریستی به رژه نیرو‌های مسلح در اهواز در رسانه‌ها منتشر شد؛ ۵ تروریست مسلح که با پوشش لباس مبدل نظامی در جمع مردم حضور یافته بودند به سوی مردم و نیرو‌های نظامی رژه رونده شلیک کرده و درنهایت نزدیک به یکصد نفر را شهید و یا مجروح کردند که با واکنش فوری نیرو‌های امنیتی هر ۵ تروریست در دم به هلاکت رسیدند.

لیز نیلاس دادستان دانمارکی پرونده در این باره گفت: در این پرونده افرادی به صورت غیرقانونی اقداماتی اطلاعاتی انجام داده‌اند و از دانمارک به ترویج و همچنین تامین مالی تروریسم در دیگر کشور‌ها پرداخته‌اند و دانمارک اجازه چنین اقداماتی در خاکش را نمی‌دهد.

دادگاه از ۲۹ آوریل (۹ اردیبهشت) آغاز می‌شود و این متهمان که بیش از یک سال است در بازداشت به سر می‌برند، احتمالا تا ۱۲ سال به زندان محکوم می‌شوند.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اقتصاد آنلاین، تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۲۰۷۸۹، www.eghtesadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
0
0
دستت در نکنه دانمارک جان واقعا اینها نه تنها برای ایران بلکه کل جهان خطرناکن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین