پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۳۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴
بر اساس حکم قضایی جدید در عربستان، زنان این کشور می‌توانند از این پس مستقل زندگی کنند و محدودیت زندگی زنان در کنار محارمشان لغو خواهد شد.
شعار سال: رسانه‌های سعودی از صدور مجوز برای اصلاح ماده‌ای در نظام دادخواست‌های شرعی در عربستان خبر دادند که حق قیم زن برای تحویل او به محارمش را لغو می‌کند.

روزنامه سعودی مکه گزارش داد که دادگاه سعودی روز گذشته با صدور رأی تأکید کرد که مستقل زندگی کردن یک زن بالغ سالم در خانه‌اش جرم محسوب نمی‌شود.

به نوشته روزنامه سعودی، در اصلاحیه صادر شده از پنج روز پیش عبارت «تحویل زن به محارم» حذف شد که از نظر حقوقدانان سعودی احترام به تصمیم زن بالغی است که خواهان برخورداری از خانه و زندگی مستقل است، خواه زن مجرد، مطلقه یا بیوه باشد و مجبور نیست که به زور قانون و بدون خواست خود در کنار محارمش بماند.

نایف المنسی، وکیل دادگستری و معاون سابق در دادسرای عمومی در شهر جده به روزنامه مکه گفت: حذف این عبارت بیانگر این است که دادگاه‌ها در آینده چنین پرونده‌هایی را که قبلاً با فوریت بررسی می‌کردند، به رسمیت نمی‌شناسند، زیرا قبلاً سرپرست می‌توانست علیه غیبت دختر و خواهرش دادخواستی صادر کند، حتی مادر او که در یک اقامتگاه جداگانه از وی اقامت داشته باشد تا زن را به سرپرستش تحویل دهند.

گفتنی است، زنان فعال اجتماعی در عربستان، پیش از این کمپینی را با هدف حذف حضور محارم در تمامی امور مربوط به زنان به راه انداختند که عنوان آن این بود: «اگر با ما همانند شهروندان بالغ رفتار نمی‌کنید، بگذارید از این کشور برویم»!

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری دین آنلاین، تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۳۲۶۴، www.dinonline.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
0
0
زنان در عربستان به آرامی به حقوق خود دست خواهند یافت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین