پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۳۷۸۸۲
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
براساس اعلام پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، بیشترین پارسا‌های دانلود شده در سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ از بین هفت گروه آموزشی مربوط به گروه آموزشی علوم انسانی بوده‌اند.
شعار سال: طبق فصل سوم «آئین‌نامه ثبت و اشاعه پیشنهادها، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی و صیانت از حقوق پدیدآوران در آن‌ها» مصوب ششم آذر ۱۳۹۵ وزارت علوم، دسترسی آزاد و رایگان به تمام‌متن پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها (پارسا) در سامانه گنج آغاز شد.

طبق این آئین‌نامه، اطلاعات کتاب‌شناختی، چکیده و ۲۰ برگ نخست هر پایان نامه و رساله، بی‌درنگ پس از ثبت در ایرانداک در دسترس گذارده می‌شود. در همین چارچوب، دسترسی آزاد و رایگان به تمام‌متن پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد پس از ۱۸ ماه و رساله‌های دکتری پس از ۳۰ ماه از زمان دفاع، برای همگان در گنج فراهم شده است.

از دی سال ۱۳۹۵ تا دی سال ۱۳۹۹، دسترسی رایگان به تمام‌متن ۳۹۴ هزار و ۵۵۱ پایان‌نامه کارشناسی ارشد و ۴۰ هزار و ۵۳۵ رساله دکتری در «گنج» فراهم شد. تا پایان پاییز ۱۳۹۹ میانگین روزانه بازدید پژوهشگران از «گنج» (با آی‌پی جداگانه) ۷ هزار و ۴۲۳ و میانگین جستجو‌های روزانه در آن ۲۷ هزار و ۶۹۴ بوده است.

بر اساس این گزارش شمار دانلود تمام‌متن پارسا‌ها در سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ برای ۷ گروه آموزشی در جدول زیر آمده است. همان‌گونه که در این جدول دیده می‌شود، بیشترین پارسا‌های دانلود شده برای گروه آموزشی علوم انسانی بوده‌اند.
 
 
علوم انسانی؛ بیشترین دانلود رساله دکتری
 
علوم انسانی؛ بیشترین دانلود رساله دکتری
 
شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرنامه دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۹۲۲۷۴، www.iusnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین