پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۲۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱
اعزام حسن یزدانی به مسابقات قهرمانی آسیا با اینکه مخالفانی هم داشت، اما به اعتقاد کادرفنی تیم ملی و برخی از کارشناسان برای این ستاره کشتی ایران لازم بود، چون او در دو سال اخیر در تورنمنت‌های رسمی بین المللی شرکت نکرده بود و نیاز داشت که با رقبای خارجی هم تنه به تنه شود. حسن یزدانی با نمایشی فوق العاده در فینال مسابقات آسیایی، بر بام قاره کهن ایستاد و برای رقبای المپیکی اش خط و نشان کشید.
شعار سال: امروز یل جویبار که از همین حالا شانس مسلم کسب مدال طلای المپیک توکیو به شمار می‌رود، پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر هایاتو ایشیگورو از ژاپن را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر مصطفی العبید از عراق را شکست داد و راهی دیدار فینال شد.

اما در دیدار نهایی یزدانی مقابل یک رقیب نام آشنا قرار گرفت. دیپاک پونیا که در فینال مسابقات جهانی ۲۰۱۹ مصدومیت را بهانه کرد و از رویارویی با حسن یزدانی انصراف داد، این بار هم به فینال رسید تا بالاخره شاهد مبارزه او با ستاره کشتی ایران باشیم.

دیپاک که به نظر می‌رسید با برنامه پای به دیدار نهایی گذاشته، بعد از یک دقیقه مقاومت برابر دستان توانمند حسن یزدانی، با یک زیرگیری ناب از سوی یل جویبار مواجه شد و در خاک نشست.
 
خط و نشان حسن یزدانی در مسابقات المپیک


یک دقیقه دیگر این مقاومت ادامه داشت و بازهم یزدانی توانست رقیب هندی را در خاک بنشاند و ۴ بر صفر پیش بیفتد. پونیا سفت به تشک چسبیده بود و اجازه اجرای بارانداز را به یزدانی نمی‌داد.

بیش از ۲۰ ثانیه نگذشته بود که برای سومین بار حسن یزدانی، پونیا را خاک کرد و این بار توانست بارانداز را هم روی او اجرا کند تا در آستانه یک پیروزی دیگر با امتیاز عالی قرار بگیرد.
 
خط و نشان حسن یزدانی در مسابقات المپیک

با اینکه به لحظات پایانی سه دقیقه اول نزدیک می‌شدیم، حسن به پونیا امان نداد و او را با سماجت فراوان خاک کرد تا ۱۰ بر صفر برنده کشتی شود و دومین قهرمانی خود در مسابقات قهرمانی آسیا را جشن بگیرد. پیش از این حسن یزدانی در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۸ توانسته طلایی شود.
 
خط و نشان حسن یزدانی در مسابقات المپیک
یزدانی امروز سه کشتی داشت که توانست در هر سه مبارزه با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی برسد؛ بنابراین او در شرایطی دومین طلای تیم ایران را بعد از علی شعبانی کسب کرد که یک امتیاز هم به رقبا نداد. حالا حسن یزدانی با خط و نشانی که برای رقبای المپیکی اش کشید، خودش را برای حضور در توکیو آماده می‌کند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از ورزش ۳، تاریخ انتشار: ۲۹فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: varzesh۳.com/۱۷۵۰۰۱۶
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
0
دورد بر تو قهرمان
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین