پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۷۵۸
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۶
در پی واکسناسیون و کنترل ویروس کرونا در برخی کشور‌های اروپایی و گسترش این ویروس در برخی دیگر از کشورها، احتمال حذف و اضافه شدن برخی کشور‌ها در فهرست پرواز‌های ممنوعه کرونایی طی روز‌ها و هفته آتی وجود دارد که کشور‌های اروپایی، جنوب شرقی آسیا و برخی همسایگان شامل آن خواهند شد.
شعار سال: بر اساس آخرین دستورالعمل ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا که در هفته گذشته ابلاغ شده بود ۱۳ کشور در فهرست مقاصد ممنوعه و دارای واریانت انگلیسی و ۲۷ کشور در فهرست کشور‌های پرخطر با بروز بالای بیماری قرار گرفته بودند که برای ورود به کشور باید پروتکل‌های خاصی مانند دریافت تست مجدد در مبادی کشور و احتمال قرنطینه برای مسافران آن‌ها رعایت می‌شد.

البته این لیست طی روز‌های گذشته تغییر کوچکی کرد و هند و پاکستان نیز در پی گسترش شیوع ویروس کرونا، به فهرست کشور‌های ممنوعه اضافه شدند و همه پروازهای‌شان به و از ایران ممنوع شد.

در حال حاضر مقاصد ممنوعه کرونایی برای پرواز‌های مسافری، کشور‌های فرانسه، بوتسوانی، برزیل، جمهوری چک، عراق، پاکستان، هند، استوانی، ایرلند، لسوتو، مالاوی، موزامبیک، اسلواکی، آفریقای جنوبی و زامبیا است، اما در این میان کشور‌های اروپایی عملکرد مناسبی در زمینه واکسیناسیون و کنترل ویروس کرونا داشته‌اند و از سوی دیگر برخی از کشور‌های منطقه و همسایگان ایران نیز عملکرد ضعیفی در این زمینه دارند و همچنان کرونا در کشور‌های آن‌ها می‌تازد.

در همین راستا طی روز‌ها و هفته آتی، احتمال تغییر در این فهرست وجود دارد و برخی کشور‌های اروپایی و کشور‌هایی که آمار مبتلایان و جانباختگان روزانه در آن‌ها در حال کاهش است، از این لیست خارج شده و پرواز‌های مسافری به این مقاصد از سر گرفته خواهد شد و برخی دیگر از کشور‌های منطقه و همسایگان دیگر نیز به فهرست ممنوعه اضافه خواهند شد.

البته پیش از این نیز مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت راه بار‌ها بر این نکته تاکید کرده بودند که با توجه به تغییر وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور‌های مختلف فهرست کشور‌های ممنوعه، پرخطر و سایر کشور‌ها که همان مقاصد کم خطر هستند، تغییر خواهد کرد و بر همین اساس پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها نیز برای پرواز به این مقاصد نیز متفاوت خواهد بود و حالا باید ببینیم که در ادامه کدام کشور‌ها از فهرست ممنوعیت پروازی خارج و کدام مقاصد خارجی به آن اضافه خواهند شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری اقتصادآنلاین، تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۹۵۹۵۶۳، www.eghtesadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین