پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۷۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
نایب رئیس زنان فدراسیون سوارکاری گفت: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که با فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی کشور امضا کردیم، برای نخستین بار آموزش رشته سوارکاری در مدارس نیز انجام خواهد شد.
شعار سال: «الهام کیان‌مهر»  افزود: یکی از مهمترین دستاورد‌های سوارکاری زنان در دولت تدبیر و امید، ورود رشته سوارکاری بانوان و استعدادیابی دانش‌آموزان برای حضور در این رشته ورزشی است که با آغاز فعالیت حضوری مدارس و کنترل و مهار بیماری کرونا، عملیاتی می‌شود.

وی اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه بین فدراسیون سوارکاری و فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی، در مدارس سراسر کشور، استعدادیابی دانش‌آموزان برای این رشته انجام می‌شود تا افراد از سنین پایین وارد سوارکاری شوند.

کیان‌مهر، سوارکاری را یک رشته زنده ورزشی دانست و ادامه داد: ورود این رشته ورزشی به مدارس دخترانه در سراسر کشور و استعدادیابی آنها، باعث آرامش و شادابی دانش‌آموزان می‌شود. در بسیاری از استان‌ها و شهرستان‌ها، سوارکاران با استعدادی داریم که بصورت انفرادی فعالیت می‌کنند، اگر آن‌ها شناسایی شوند، می‌توانند در عرصه‌های آسیایی و بین‌المللی خوش بدرخشند.

نایب رئیس فدراسیون سوارکاری تصریح کرد: همچنین در تلاش هستیم کلاس‌های آموزشی بیشتری برای نیرو‌های خود در همه ابعاد از جمله سوارکاران، کلانتران، سر کلانتران و ... برگزار کنیم تا هر کسی در رشته تخصصی خود فعالیت کند و بتوانیم امور را بهتر سازماندهی کنیم.

وی همچنین گفت: اسب حیوان گران قیمتی است و هر فردی نمی‌تواند آن را خریداری کند، اما این مسئله نباید منجر به دلسردگی بانوان سوارکار شود، بسیاری از باشگاه‌های سوارکاری اسب را اجاره می‌دهند و اسب‌های کاسپین که قیمت آن‌ها مناسب‌تر است برای مسابقات و تمرین کارآیی بالایی دارند و می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

کیان‌مهر تصریح کرد: بانوان ایرانی آمادگی جسمانی خوبی برای انجام این ورزش دارند و پوشش آن‌ها که علاوه بر مطابقت با استاندارد‌های جهانی با موازین اسلامی نیز سازگار است مانع فعالیت این زنان در این رشته نمی‌شود و شناسایی استعداد‌های بالقوه سوارکاری را در استان‌ها باید مورد توجه قرار داد.

به گفته وی، باید زمینه ظهور و بروز استعداد‌ها را در استان‌ها با برنامه‌های مختلف و در قالب برنامه راهبردی فدراسیون فراهم آوریم و در ادامه با پرورش نخبگان، نسل جدیدی از قهرمانان این رشته را تربیت کنیم.

از سالیان دور با برگزاری مسابقات محلی بین اقوام و روستا‌های مختلف سوارکاری شکل ورزش به خود گرفت و برگزاری مسابقاتی، چون کورس و چوگان صورت رسمی‌تری به این ورزش داد. امروزه رقابت‌های سوارکاری به شکل رسمی و غیر رسمی در سراسر جهان برگزار می‌شود. این ورزش از سال ۲۰۰۰ در لیست رشته‌های المپیکی قرار گرفت و تا به امروز تنها ورزش المپیکی است که در آن انسان و حیوان در کنار هم تیم تشکیل می‌دهند و علاوه برآن تنها ورزشی نیز هست که زنان و مردان در یک عرصه با یکدیگر رقابت می‌کنند.

پرش، استقامت، کورس و درساژ از مسابقاتی هستند که در ایران برگزار می‌شود و در تمام این رشته‌ها زنان ایرانی در صحنه رقابت حضور دارند. می‌توان گفت که علاوه بر آن که جنسیت سوارکار در این ورزش مورد توجه نیست بلکه سوارکاری ورزشی است که سن و سال نمی‌شناسد و آمادگی جسمانی و مهارت تنها شرط لازم برای حضور در مسابقات این رشته است.

بانوان سوارکار ایرانی در مسابقات رسمی از سال ۱۳۷۲ و با تشکیل انجمن سوارکاری زنان آغاز شد و از آن سال تا به امروز چنان پیشرفتی داشتند که اکنون حضور بانوان در تیم ملی نسبت به هفت سال گذشته چهار برابر شده و علاوه بر آن بانوان سوارکار توانسته‌اند به عرصه‌های برون مرزی نیز راه پیدا کنند.

در حال حاضر در کشور حدود ۴۸۰ باشگاه سوارکاری وجود دارد که بیش از ۹۵ درصد خصوصی است. همچنین ۱۷ هزار سوارکار بیمه شده است که از این تعداد سه هزار نفر از بانوان هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۲۹۵۴۵۴، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
0
0
كم كم داريم مسير درست در حوزه اموزش رو پيدا ميكنيم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین