پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۴۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
امام جمعه ساری مدعی برخورد تامل برانگیز دستگاه قضا با چند نفر از محیط بانان شده است. موارد اتهامی محیط بانان شامل فحاشی، اخلال در نظم، قدرت‌نمایی با سلاح گرم عنوان شده و امام جمعه، از رئیس دستگاه قضا، درخواست ورود به مسئله را کرده است.
شعار سال: آیت‌الله محمدی امام جمعه ساری، اشاره به ۱۸ سال سال زندان و انفصال از خدمت برای سه محیط بان به خاطر پنچر کردن تایر شکارچی! می‌کند (موراد اتهامی در دستگاه قضا، گویا فحاشی، اخلال در نظم، قدرت نمایی با سلاح گرم عنوان شده است).

چهار سال پیش به دنبال تعقیب یک شکارچی در منطقه نما‌روستا، محیط‌بان‌ها به دنبال تیراندازی شکارچی به قصد شکار و در تعقیب و گریز بعد از آن مجبور به تیراندازی هوایی می‌شوند. تایر ماشین شکارچی را پنجر می‌کنند. محیط‌بانان به دلیل درگیری فیزیکی ناچار به استفاده از اسپری و دستبند می‌شوند. آسیبی به متهم وارد نشد، اما مسئله دادگاهی شده و با شکایت متهم به شکار از محیط‌بانان، دادگاه حکمی سنگین علیه محیط بان‌ها صادر کرد. مجموعا ۱۸ سال حبس و ۳ سال انفصال از خدمت برای سه محیط بان!

در ابتدا محیط بانان در مجموع به ۱۸ سال حبس و ۳ سال انفصال از خدمت محکوم شده بودند. اعتراض نماینده، ولی فقیه مازندران به حکم سه محیط‌بان آملی باعش شد که محیط‌بان‌ها در مجموع به ۹ سال زندان و یک سال انفصال از خدمت محکوم شوند و بیمه و حقوق آن‌ها ۱۱ ماه است قطع گردد.

با درخواست تجدیدنظر، حکم نقض شد. اما شاکی باز هم درخواست تجدیدنظر کرد و در نهایت هر کدام از محیطبان‌ها به ۱ سال انفصال از خدمت و ۳ سال حبس محکوم شدند!

امام جمعه ساری در پشت تریبون نماز جمعه از رئیس دستگاه قضا، درخواست ورود به مسئله را نموده است.

تعداد بازدید : 2

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از مکتوبات
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
0
بخاطر این کار ۱۸ سال زندان! هر چند که به ۳ سال تبدیل شد ولی واقعا جای نگرانی داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین