پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۰۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶
دمنوش این ادویه به همراه کمی عسل برای رفع گلودرد فوق‌العاده است. پس به جای شربت سینه‌های شیمیایی که باعث خواب‌آلودگی نیز می‌شوند ، بهتر است از دمنوش هل یا زیر زبانی آن استفاده کنید.
شعار سال: هل، میوه گیاهی از تیره زنجبیل‌هاست و انواع مختلفی شامل هل سیاه، هل سفید و هل سبز داشته و نوع سبز آن عطر تندتری دارد. هل از نظر طب قدیم ایران، گیاهی با طبع گرم و خشک است. از قدیم الایام از هل به عنوان یک ماده موثر برای بهبود فرآیند گوارش، خوشبو کننده دهان، رفع حالت تهوع و ... استفاده می‌شده است. اما کمتر کسی به خاصیت این دانه‌ جادویی برای درمان گلودرد توجه می‌کند. در این مطلب سعی می شود تا شما را با خواص هل برای درمان گلودرد آشنا کنیم.

درمان گلودرد با هل

هل برای درمان گلو درد بسیار موثر است. زمانی که این ادویه در کنار زنجبیل، دارچین و آویشن مصرف شود تأثیر آن چند برابر شده و خیلی زودتر از آنچه که تصورش را می‌کنید گلو دردتان را از بین می‌برد. به خاطر اینکه هل باعث نرمی و رفع احتقان مجاری تنفسی شده و از بروز التهاب‌های جدی پیشگیری می‌کند.

زمانی که گلویتان درد می‌گیرد و یا سینه‌تان خشک می‌شود می‌توانید به جای استفاده از آبنبات‌های سرد زیر زبانتان هل بگذارید.

دمنوش این ادویه به همراه کمی عسل برای رفع گلودرد فوق‌العاده است. پس به جای شربت سینه‌های شیمیایی که باعث خواب‌آلودگی نیز می‌شوند می‌توانید خودتان را به دست ادویه‌ خوش عطر هل بسپارید.

سایر خواص مفید هل برای سلامت

هل ادرار آور است و به دفع کلسیم و اوره انباشته شده در کلیه‌ها کمک شایانی می‌کند. مصرف منظم هل تاثیر بسزایی در پیشگیری و بهبود بیماری‌های دستگاه ادراری همچون سنگ کلیه، نفریت (التهاب کلیه)، سوزش و تکرر ادرار دارد. هل همچنین برای درمان عفونت‌های دستگاه ادراری نیز استفاده می‌شود.

هل برای رفع حالت تهوع و استفراغ نیز مفید است. برای این کار هل را با موز مخلوط کرده و میل کنید.

هل یک درمان خانگی بسیار موثر برای رفع بوی بد دهان است. جویدن دانه‌های هل بوی بد دهان را از بین می‌برد.

اگر مدام از سوزش معده یا حالت اسیدی آن شکایت دارید هل در خدمت شماست. اصلی‌ترین خاصیت هل این است که به هضم چربی‌ها کمک کرده و مشکلات گوارشی را کمتر می‌کند.

برای اینکه از خواص هل برای بهبود مشکلات گوارشی نهایت استفاده را ببرید بهتر است آن را با رزماری دم کنید. بعد از غذا به خصوص بعد از یک مهمانی حسابی هل را با رزماری دم کرده و میل کنید.

هل همچنین برای رفع مشکلاتی مانند نفخ، قولنج و اسهال موثر است. این ادویه‌ ساده همان طور که گفته شد به هضم چربی‌ها و مواد نشاسته‌ای کمک زیادی می‌کند. هل می‌تواند باعث تحریک ترشح صفرا شده و مشکلات مربوط به معده را رفع کند.

در چین از هل برای درمان بی‌اختیاری ادراری استفاده می‌کنند. در هند از این ادویه برای درمان بیماری‌های مختلفی مانند آسم، برونشیت، سنگ کلیه، آنورکسی (بی‌اشت‌هایی عصبی) و ضعف بدن استفاده می‌کنند.

طرز تهیه دمنوش هل

افراد برای تهیه دمنوش هل باید پنج عدد دانه هل را آسیاب کنند و آن را همراه ۲ لیوان آب جوش در یک قوری بریزند. سپس ۱۰ دقیقه آن را روی شعله ملایم قرار دهند و پس از صاف کردن با کمی عسل میل کنند.

موارد منع مصرف دمنوش هل

افراط در مصرف هل در افرادی که طبع گرم دارند، مضر است . همچنین اشخاص دچار یبوست نیز باید کمتر از هل استفاده کنند؛ مبتلایان به فشار خون، زخم معده و ورم پروستات نیز باید در مصرف آن احتیاط را رعایت کنند؛ استفاده زیاد از هل تپش قلب را افزایش می‌دهد همچنین مصرف زیاد هل برای روده‌ها نیز مضر هست بنابراین در صورت استفاده زیاد باید آن را با کتیرا میل کرد.

مقدار مجاز مصرف هل ، یک مثقال است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ساعد نیوز، تاریخ انتشار:۱۰ تیر ۱۳۹۷، کد خبر:۹۱۹۶، www.saednews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
2
4
چقدر خواص داشت این یک ذره دونه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین