پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۴۱۷۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷
حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: نظام تعلیم و تربیت باید سیاست بیاموزد، اما دست افراد سیاسی نیفتد.
شعار سال: حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در وبینار دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه آموزش و پرورش، در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های فرهنگیان همدان و فرهنگیان زابل گفت: دولت امروز ما با تمام قدرت به جنگ دانشگاه فرهنگیان رفته است و این دانشگاه را در آستانه تعطیلی قرار داده است.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه کسانی که بر مسند دانشگاه فرهنگیان قرار گرفته بودند، مخالف‌ترین مخالفان آن هستند، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی تمام قدرت خود را به کار گرفت که آموزش و پرورش در جامعه ارتقا یابد، اما متاسفانه دوستان ما به هیچ چیز جز فروش آن فکر نکرده اند و اگر سوال شود هنر این دولت در حوزه آموزش و پرورش چه بوده است؟ می‌گوییم فروش مدارس.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نباید اقدامات این دولت در خصوص آموزش و پرورش را به پای نظام نوشت.

وی در خصوص ضرورت‌های آموزش و پرورش که دولت بعدی باید به آن‌ها بپردازد، بیان کرد: دولت جدید که روی کار می‌آید باید بگوید که نگاهش به دانشگاه فرهنگیان چیست؟ چه تفکری در مورد آموزش و پرورش دارد؟

حاجی بابایی افزود: من از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، دانشجویان بسیجی که دلشان با انقلاب و رهبری است، می خواهم شجاعانه وارد این صحنه شوند و جدی بحث کنند.

وی در خصوص جایگاه معلمان گفت: در گذشته توجه به دانشگاه فرهنگیان به قدری بود که اغلب وزیران، نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان بلندپایه کشور از میان فارغ التحصیلان دانشگاه تربیت معلم انتخاب می‌شدند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:، اما امروز به دلیل بی توجهی که نسبت به وضع آنان صورت گرفته است، وزیر آموزش و پرورش هم از غیر معلمان انتخاب می‌شود؛ یک روزی آموزش و پرورش به همه وزارتخانه‌ها وزیر می‌داد، الان وزیر آموزش و پرورش هم معلم نیست! این مطلب نشانگر این است که بعضی‌ها نگاهشان به این نهاد تربیتی نگاه دست اولی نیست.

وی تأکید کرد: از شما دانشجویان می‌خواهم بدون آنکه اسیر احزاب شوید، از آموزش و پرورش دفاع کنید، از همه چه دولت و چه مجلس مطالبه گری کنید.

حاجی بابای با بیان اینکه دولت در مسئله آموزش قانونی عمل نکرد و متاسفانه مجلس هم کوتاه آمد، گفت: متاسفانه خصوصی سازی در آ‌موزش و پرورش فقط خواسته اصلاح طلبان نیست. از اصلاح طلبان و اصولگرایان هستند کسانی که می‌گویند آموزش و پرورش را باید واگذار کنیم و خود آن‌ها اولین خریدارانش هستند!

وی در خصوص سند ۲۰۳۰ نیز اضافه کرد: وقتی آدمی که خودش تفکر ۲۰۳۰ دارد مسئول می‌شود، شما به او بخشنامه بدهید که قرآن آموزش بده یا...، اما چه فایده دارد؟! این آدم خودش ۲۰۳۰ است اصلا و همان را هم اجرا می‌کند.

حاجی بابایی در پایان گفت: نظام تعلیم و تربیت باید سیاست بیاموزد، اما دست افراد سیاسی نیفتد.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۹۳۲۵۶۱، www.snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیوا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
0
0
دقیقا درسته اخه آموزش و چه به سیاست؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین