پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۲۷۴۶۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: سرپرست وزارت آموزش و پرورش عنوان کرده که با اجرای طرح رتبه بندی به حقوق هر معلم ۶۰۰ هزار تومان افزوده می‌شود درحالیکه چنین رقمی در بودجه پیش بینی نشده است.
شعار سال : حمیدرضا حاجی بابایی  در پاسخ به این سئوال که چرا در زمینه اجرای نظام رتبه‌بندی توقع فرهنگیان بالا رفته است و بعضا عنوان می‎شود که این طرح باید با اختصاص 15 هزار میلیارد تومان اجرایی شود، گفت: اظهاراتم در زمینه رتبه بندی معلمان همواره بر خلاف مشی پوپولیستی و بر اساس واقعیات بوده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات سخنگوی دولت درباره اجرای نظام رتبه بندی 2 ماه پس از شروع سال جدید، گفت: از سوی دیگر سرپرست وزارت آموزش و پرورش نیز عنوان کرده است که نظام رتبه بندی در شهریورماه اجرا می‌شود و به حقوق هر معلم 600 هزار تومان افزوده می‌شود که اظهارات سخنگوی دولت محقق نشد و اظهارات سرپرست آموزش و پرورش نیز با بودجه مطابقت ندارد.
 

چرا وعده‌ دولتی‌ها را نمی‌توان اجرایی کرد؟
وی با بیان اینکه این سخنان مسئولان دولتی پوپولیستی است، افزود: اگر قرار باشد به حقوق هر معلم ماهانه 600 هزار تومان افزوده شود و این رقم در سال ضرب در تعداد معلمان کشور که حدود یک میلیون نفر هستند، نزدیک به سه هزار میلیارد و 600 میلیون تومان می‌شود درحالیکه اصلا چنین اعتباری در بودجه کشور دیده نشده است.
حاجی بابایی یادآور شد: دولت برای اجرای نظام رتبه‌بندی مبلغ 2 هزار میلیارد تومان آن هم در سقف دوم بودجه سال 98 دیده بود که در صورتی که فروش نفت بیشتر از سال‌های گذشته باشد، محقق می‌شود؛ اما مجلس این عدد را به سقف اول منتقل کرد که در صورتی که این بودجه به صورت 100 درصدی هم تخصیص یابد باز هم رقم آن به سه هزار میلیارد و 600 میلیون تومان نمی‌رسد.

رتبه‌بندی که دولت به دنبال اجرای آن است، هیچگاه اجرایی نمی‌‎شود
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرهنگیان روی تک تک اظهارات مسئولان حساب باز می‌کنند، افزود: معلمان به ما مراجعه می‌کنند که این طرح چه زمانی اجرایی می‌شود که باید عنوان کرد نظام رتبه بندی که دولت به دنبال آن است، هیچگاه!

شعار سال،بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته ازخبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار: 25 مرداد 1398، کدخبر:،www.icana.ir432729
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین