پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۲۳۹
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
نوسان نرخ ارز طی روز‌های اخیر سردرگمی در بازار خودرو‌های مونتاژی را به همراه داشته است. بطوریکه طی یک هفته اخیر برخی مونتاژی هم رشد۱۰ تا ۲۰ میلیون تومانی در بازار داشتند و برخی دیگر طعم افت ۵ تا ۴۰ میلیون تومان را چیشیدند. در واقع قیمت خودرو در بازار مونتاژی هم جهت حرکت نکرده است.
شعار سال: رصد بازار برخی از خودرو‌های مونتاژی حکایت از آن دارد که امروز این خودرو‌ها در بازه قیمتی ۳۰۸ تا ۹۰۰ میلیون تومان در بازار معامله شدند و تمایل خودرو‌های مونتاژی بیشتر به سمت کاهش قیمت بوده است.

به گفته فعالان بازار خودرو، سهم افت قیمت خودرو در هفته جاری بیش از افزایش قیمت بود این در حالی است که در نیمه اردیبهشت اکثر این خودرو‌ها با رشد قیمت در بازار مواجه شدند و فعالان بازار خودرو پیش بینی می‌کردند که با باز شدن مراکز شماره گذاری و نمایندگی‌های فروش شاهد رشد بیشتر قیمت در این بازار باشیم که این پیش بینی همانند خودرو‌های وارداتی و داخلی درست از آب درنیامد. با این شرایط می‌توان گفت مونتاژی‌ها نیز در انتظار نتایج مذاکرات روز‌های خود را سپری می‌کنند و منتظرند تا ببینند آیا همکاران خارجی خودروسازان داخلی مجدد به کشور باز خواهند گشت یا نه؟

قیمت برخی مونتاژی‌ها در بازار قیمت هایما در سرازیری
قیمت هایما «هایما» خودروی چینی که آبان سال جاری تولید آن در ایران خودرو متوقف شد، در رده خودرو‌های چینی لوکسی قرار دارد که طرفداران بسیاری دارد، ایران خودرو اعلام کرد که امکان ارسال قطعات منفصله این خودرو به ایران فراهم نیست و این امر موجب شد تا تولید این خودرو متوقف شود. براساس رصد بازار «هایما S ۷» اتومات در مدل ۹۹ طی روز‌های اخیر با توجه به رنگ با قیمت ۶۰۰ میلیون تومان در بازار قیمت خورد. «هایما S ۵» اتومات نیز در مدل ۹۹ طی روز‌های اخیر با قیمت ۵۹۷ میلیون تومان در بازار معامله شد. با توجه به قیمت این دو مدل در بازار می‌توان گفت نسبت به هفته گذشته این دو خودرو به ترتیب افتی ۱۵ تا ۴۰ میلیون و افت ۱۳ میلیون تومان داشته اند.

قیمت نیو مزدا ۳؛ افت و خیز رنگ‌ها
مزدا ۳ جدید نیز در سال ۱۳۸۹ توسط گروه بهمن در ۲ نوع سدان و هاچبک عرضه شد. این خودرو تا سال ۱۳۹۸ در خط تولید گروه بهمن قرار داشت. با وجود توقف تولید این خودرو هنوز در بازار می‌توان مدل کارنکرده آن را پیدا کرد. براساس رصد بازار مزدا در روز‌های اخیر مدل سدان این خوردو با رنگ سربی ۸۸۵ میلیون تومان و رنگ سفید آن با قیمت۸۸۰ میلیون تومان عرضه شدند. با این شرایط می‌توان گفت نسبت به هفته گذشته رنگ سربی این خودرو افتی ۱۵ میلیون تومانی و رنگ سفید آن با رشد ۲۰ میلیونی در بازار معامله شده است.

پژو ۲۰۰۸ مدل ۹۹ چند؟
پژو ۲۰۰۸ دیگر مونتاژی بازار را می‌توان یک خودروی خانوادگی چندکاره، در کلاس SUV‌های جمع و جور محسوب کرد که توانسته از زمان ورود به بازار ایران طرفداران بسیاری را به خود جلب کند. پژو ۲۰۰۸ در زمان ورود به بازار ایران قیمتی در حدود ۱۱۰ میلیون تومان داشت. اما در روز‌های اخیر مدل ۱۳۹۹ این خودرو با رنگ سفید در بازار با قیمت ۹۰۰ میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد.

قیمت جک ۱۷ میلیون تومان افتاد
جک از دیگر خودرو‌های چینی در بازار است که مدل شاسی بلند آن طرفداران بسیاری دارد. مدل «جک G ۴» مدل ۹۹ که در رده‌های خودرو‌های سدان قرار دارد که در هفته سپری شده بیشترین افت قیمت را تجربه کرده و با قیمت ۳۰۸ میلیون تومان در بازار داد و ستد شد و افتی ۱۷ میلیونی را تجربه کرد. «جک S ۳» مدل ۹۹ نیز امروز در بازار ۴۴۵ میلیون تومان در بازار معامله شد و با رشد ۱۰ میلیونی نسبت به هفته قبل روبرو شد.
قیمت-خودروهای-مونتاژی
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی گسترش، تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۷۲۱۳۵، www.gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین