پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۳۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۷
عضو هیئت مدیره صنف کشاورزان اصفهان از بازگشایی قطعی زاینده رود خبر داد و گفت: سر زمان بازگشایی رودخانه باید صنوف کشاورزان غرب اصفهان و صنف شهرستان اصفهان به تفاهم برسند.
شعار سال: حسین محمدرضایی اظهار کرد: رودخانه زاینده رود طبق توافقات انجام شده برای مصارف کشاورزی قطعا بازگشایی می‌شود، اما هنوز زمان دقیق آن مشخص نیست و نیاز است که کشاورزان شرق و غرب به کمک کارشناسان جهاد کشاورزی به اجماع لازم برسند.

وی افزود: احتمال بازگشایی زاینده رود در اواخر خرداد و یا اوایل تیرماه وجود دارد.

عضو هیئت مدیره صنف کشاورزان اصفهان با بیان اینکه فعلا میزان آبی که قرار است به کشاورزان اختصاص یابد مشخص شده است، گفت: برای کشت علوفه‌هایی، چون ذرت و آبیاری باغات ۲۹۰ میلیون متر مکعب آب برای بخش کشاورزی شرق و غرب اصفهان اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: طی جلساتی که با رئیس جدید مدیریت حوضه زاینده رود داشته ایم، قرار شد ۲۵ درصد صرفه جویی در بخش‌های مختلف مصرف کننده آب زاینده رود از جمله آب انتقالی به استان یزد اعمال شود.

محمدرضایی گفت: قرار شده است وزارت نیرو کنترل شدیدی بر برداشت‌های غیر مجاز و برداشت‌های بیشتر از مجوزات داده شده از حوضه زاینده رود داشته باشد تا اینکه کشاورزان شرق و غرب اصفهان بتوانند مقدار محدودی از زمین‌های خود را به زیر کشت ببرند و یا محصولات ریشه‌ای خود را از خشک شدن نجات دهند.

وی تاکید کرد: دو شرکت آب منطقه‌ای اصفهان و چهارمحال بختیاری باید از تمام توان خود جهت کنترل بر برداشت‌های غیر مجاز و غیر متعارف داشته باشد که در غیر این صورت خود کشاورزان مانند پدرانشان مجبور خواهند شد خودشان اقدام به کنترل رودخانه از سرآب تا پایاب کنند و اقدام به حذف پمپ‌های برداشت آب و آب بند‌ها بنمایند که در این صورت ایجاد هر مشکلی و حادثه‌ای به عهدی وزارت نیرو خواهد بود.

گفتنی است دادستان اصفهان در جلسه مشترک معتمدین و شورای میراّبها و هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی در روز سوم اردیبهشت قول یک ماهه برای کمک به رسیدن کشاورزان به حق وحقوقشان داده اند که نزدیک به ۲۰ روز آن گذشته است و ان شاء الله که در این زمان باقی مانده مشکل کشاورزان مرتفع شود تا اینکه کشاورزان به تحصن خود خاتمه داده و تراکتور‌های خود را برای آماده کردن زمین‌های خود ببرند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرآنلاین، تاریخ انتشار:۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر:۱۵۱۳۹۴۵، www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
0
0
با بازگشایی زاینده رود امیدواریم که کنترل مناسبی هم روی برداشتها انجام شود و کشاورزان هم بتوانند به آبیاری زمین‌های خود برسند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین